Basescu si teroristii   octombrie 29th, 2009

 

De la ultimul raport ONU, la acte si fapte mai vechi, de care se face vinovat locatarul de la Cotroceni

 

Ieri am postat pe acest site o dezvaluire a Organizatiei Natiunilor Unite, care a facut ocolul lumii. Preluata fiind si de cateva ziare romanesti. Organizatia Natiunilor Unite, care monitorizeaza traficul de arme in zone supuse embargoului – care, in general, sunt zone fierbinti ale planetei, in care frecvent izbucnesc razboaie civile – ori catre miscari teroriste, a descoperit un transport prin care au fost livrate arme teroristilor din Columbia, in urma cu un an. Este inca unul dintre numeroasele cazuri in care institutii internationale, care monitorizeaza acest tip de delicte, atrag atentia ca Romania este gasita vinovata. In nicio situatie, autoritatile de la Bucuresti nu au fost in stare sa dezminta acest lucru. La fel cum nu au putut fi dezmintite nici acuzatiile pe care le-am lansat cu probe in scandalul munitiei. Cine doreste detalii, poate accesa tot ce a fost postat, avand aceasta tema, pe site-ul meu.

Inainte de a prezenta noi situatii de acelasi tip, este necesar sa fac cateva precizari. O regula generala, de la care nu se admite exceptie, este ca, pentru asemenea operatiuni de trafic cu arme, prin incalcarea embargoului, catre zone de razboi sau catre organizatii teroriste, vinovate se fac, intotdeauna, autoritatile statului, aratat cu degetul de ONU. In speta, acuzate sunt autoritatile statului roman. In ultimii aproape cinci ani, presedintele Romaniei a fost Traian Basescu. In aceasta calitate, el raspunde de asemenea incalcari ale embargoului, pentru ca este presedinte CSAT. Mai mult decat atat, conform Constitutiei si celorlalte legi, Traian Basescu coordoneaza, de la Cotroceni, activitatea serviciilor secrete, precum si activitatea comunitatii serviciilor de informatii. El avea obligatia, prevazuta in fisa postului, sa ia masuri pentru ca operatii de inarmare a miscarilor teroriste sa fie prevenite, monitorizate si sanctionate legal. Cu atat mai mult cu cat, de regula, asemenea operatii sunt savarsite cu complicitatea unor ofiteri din serviciile secrete sau de ofiteri acoperiti sau de fosti ofiteri ai serviciilor secrete, care si ei este obligatoriu sa fie monitorizati.

In cazul lui Traian Basescu, insa, am descoperit si am postat pe acest site numeroase dovezi ca intreaga sa activitate – inca de pe vremea cand era capitan de nava sau reprezentant Navrom la Anvers sau ministru al Transporturilor si, in final, Presedinte al Romaniei – a fost legata de traficul de arme. In acest sens, implicarea fratelui si nepoatei sale in afacerea total ilegala a munitiei este doar un mizilic. Traian Basescu l-a cunoscut la Anvers, pe vremea cand era ofiter acoperit si seful reprezentantei romane de acolo, pe Viktor Bout, unul dintre cei mai mari traficanti de armament din istoria moderna a lumii. In 2008, acesta ar fi trebuit, intr-o actiune comuna a serviciilor romane de informatii si serviciilor de informatii americane, sa fie prins in flagrant si arestat, in cursul unei operatiuni preconizate sa aiba loc la fabrica de rachete Crangu lui Bot. Operatiunea a fost compromisa, prin complicitatea consulului comercial roman de la Moscova, Gigel Bratiloveanu, un protejat mai vechi al lui Traian Basescu, de pe vremea cand acesta, in 1996, acoperea traficul ilegal cu armament organizat de ministrul Transporturilor. Care era, in 1996, Traian Basescu. La Moscova, Gigel Bratiloveanu l-a prevenit pe Viktor Bout de cursa pregatita in Romania, astfel incat acesta s-a salvat. Pentru moment. Cateva luni mai tarziu, a fost insa capturat de autoritatiloe thailandeze si incarcerat acolo. Dar in Thailanda sunt sanse minime ca cineva sa se intereseze de relatiile personale dintre Viktor Bout si Traian Basescu. Asa ca, inca o data, seful statului roman a rasuflat usurat.

Pe acest site, am postat multe exemple de actiuni legate de traficul de arme prin incalcarea embargoului si livrari catre organizatii teroriste, care au o legatura indirecta sau directa cu Traian Basescu. Am facut, nu o data, precizarea ca asemenea operatii s-au intensificat intr-un mod alarmant in 1996, cand Traian Basescu era ministru al Transporturilor, sub Guvernul Radu Vasile. Intr-o singura luna a acestui an, am demonstrat ca au fost facute mai multe transproturi ilegale cu armament decat in intreg mandatul de prim-ministru al lui Vasile Vacaroiu. Astazi, voi dezvalui noi cazuri de acest fel, pentru ca cititorul sa inteleaga ca ceea ce expun eu la acest capitol nu este o simpla proza de fictiune. Este o realitate crunta, revoltatoare, care expune Romania nu numai monitorizarii externe, ci si unor grave sentinte.

Atat comentariile, cat si ping-urile sunt inchise.

30 comentarii

octombrie 31st, 2009 at 15:42
Robert Horvath spune:

BASESCU ATACA USA
MAJORITATEA CRIMELR IN USA- ARME ROMANESTI
ARMELE ROMARM EXPORTATE CA ARME PENTRU COLECTIONARI.- IN CATEVA MINUTE SONT TRANSFORMATE IN ARME DE LUPTA.

How can I get a FFL to own an AK-47 legally? – Yahoo! Answers
Jul 4, 2007 … You can get a Romanian WASR-3 in 7.62×39 for less than $350. … Check with your state’s Attorney General before spending money on a Class III license … classicarms.us, centerfiresystems.com, ak47review.com, ak-47.us …
answers.yahoo.com/question/index?qid… – Cached – Similar –

Perhaps a semi-auto AK clone would be more to your liking. You can get a Romanian WASR-3 in 7.62×39 for less than $350. It will fit all AK47 parts, and is just as inaccurate as the real thing. 🙂

Ranb

octombrie 31st, 2009 at 16:43
Robert Horvath spune:

Domnule Rosca Stanescu
Va rog sa prezentati acest document exploziv Comisiei de Aparare a Parlamentului.
Dupa cum se poate vedea armele romanesti sunt un extraordinar pericol pentru securitatea USA.

ROMANIA
( PRESIDENT TRAIAN BASESCU )
INDICTED
Types of Firearms and Methods of Gun Trafficking from the United
States to Mexico as Revealed in U.S. Court Documents

http://www.vpc.org/studies/indicted.pdf

Of the total number (226) of rifles, 90 percent (204) could be identified as militarystyle
assault weapons, the bulk of which were either Romanian AK-47 or AR-15 variants.
o The firearms listed were a mix of guns manufactured in the United States and
weapons imported into the U.S. where they were then acquired by illegal traffickers.

octombrie 31st, 2009 at 17:20
Robert Horvath spune:

UN ANUNT EXTREM DE IMPORTANT
PRESEDINTELE OBAMA A DECLARAT : BASESCU IS OVER
DESCHIDETI:

Era of Romanian AK Imports over ? – Page 8 – Calguns.net8 posts – 7 authors – Last post: Mar 25
Page 8-Era of Romanian AK Imports over ? Centerfire Rifles. … The main problem is that Obama might realize the best way to kill the …
http://www.calguns.net/calgunforum/showthread.php?t=165022... – Cached – Similar – 


octombrie 31st, 2009 at 17:38
Robert Horvath spune:

ACEST ARTICOL ANUNTA SFARSITUL MAFIEI BASESCU
DESCHIDETI:
Gun enthusiasts fearful of Obama’s presidency driving up weapons …
Nov 18, 2008 … was asking about a Romanian AK, which, like many other assault … Obama’s official Web site also states the president-elect favors …
http://www.lubbockonline.com/stories/…/loc_357223312.shtml – Cached – Similar – AVALANCHE -JOURNAL

Gun enthusiasts fearful of Obama’s presidency driving up weapons sales

By Joshua Hull | AVALANCHE-JOURNAL
Tuesday, November 18, 2008
Story last updated at 11/18/2008 – 9:03 am
The caller on the other end of the line Tuesday at Sharpshooters Gun and Knife store in Lubbock, was asking about a Romanian AK, which, like many other assault rifles, has become a hot commodity in the gun industry since Nov. 4.

octombrie 31st, 2009 at 18:15
Robert Horvath spune:

DOMNULE ROSCA STANESCU
VA ROG PREZENTATI COMISIEI DE APARARE A PARLAMENTULUI ACEST ARTICOL . EL DOCUMENTEAZA ACTIVITATEA CRIMINALA A ROMARM CUGIR.

http://www.palmbeachpost.com/localnews/content/local_news/epaper/2007/01/28/m1a_streetguns_0128.html

ARMELE ROMANESTI CREIAZA CRIMA SI VIOLENTA

By Michael LaForgia
Palm Beach Post Staff Writer
Sunday, January 28, 2007
DELRAY BEACH — Cheap, available assault rifles, which closely resemble the Kalashnikov AK-47s brandished by Iraqi insurgents and African rebels alike, have become the weapons of choice for gang members and other violent criminals in Palm Beach County.
Growing numbers of criminals are favoring these powerful semiautomatic weapons, which, authorities say, have greatly enhanced their capacity for indiscriminate violence. In the past six months, assault rifles have been used to maim or kill dozens, including bystanders such as a 50-year-old father of three and an 8-month-old baby.
Local officials interested in tracing these weapons’ paths from federally licensed importers to the trunks of gang members’ cars could begin at an unassuming gray building on South Congress Avenue.
Century International Arms Inc., one of the continent’s largest dealers in surplus military weapons, has been headquartered here, just across from a sheriff’s substation, for the past two years.
The beginning of the U.S. supply chain, federally licensed importers such as Century International sell guns to licensed dealers, from whom the guns might be stolen or bought and illegally resold, authorities said.
In August, one of thousands of guns the company has imported and shipped to dealers nationwide was found in the Boynton Beach apartment of a felon and reputed gang member, 25-year-old Frisner St. Cyr.
Feud ramps up violence
Citing an open investigation, detectives wouldn’t share information about how the semiautomatic rifle wound up in St. Cyr’s hands. Federal law bars the Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms and Explosives from publicly sharing gun trace information, a spokeswoman said.
St. Cyr, convicted of felony battery in 2002 and a reputed member of the B-Town Boys gang, was shot in the back outside a suburban Boca Raton nightclub in February. Soon after, a violent feud between the B-Town Boys and rival San Castle Soldiers began to escalate.
According to information from sheriff’s reports and markings on the weapon found in St. Cyr’s apartment, most of the rifle, a semiautomatic ROMARM GP WASR-10, traveled from a manufacturer in CUGIR, ROMANIA, to Century International’s warehouse in Georgia, Vt., where it would have been refurbished with five American-made parts to make it compliant with federal laws.
The rifle gave St. Cyr the ability to fire 30 7.62mm rounds without stopping to reload. Guns like this enabled criminals in Riviera Beach to fire 37 times during a Jan. 1 drive-by, killing 8-month-old Tavares Carter Jr., authorities said.
Because the weapons are powerful, readily available and relatively inexpensive, gang members in Palm Beach County are increasingly using ROMANIAN AK-47-style rifles, said sheriff’s Lt. Mike Wallace, head of the county violent crimes task force. The guns can be bought on the street for $300 to $500, Wallace said. Often they’ve been stolen or bought legitimately and resold, he said.
„It seems to be the weapon of choice right now,” Wallace said, adding: „It’s a weapon of war, and the function is to kill and maim. When somebody gets hit with that, it causes horrendous damage.”
The damage, inflicted during 2006, the county’s most deadly year since 1994, has stood out in recent months:
• In July, deputies found reputed gang member Jeremiah Dolbrus, 21, clutching a loaded AK-47-style rifle in the wreckage of a car, which had crashed after he and gang leader Maken Delva had fled the scene of a drive-by in West Palm Beach, sheriff’s reports said.
• In August, 50-year-old Franck Joseph, a landscaper, was killed by gang members firing an assault rifle in another drive-by.
• In September, Jonquinton Jackson, 20, was killed and two others were wounded by at least one shooter wielding an assault rifle in the parking lot of a motel on Hypoluxo Road.
When it comes to bringing these rifles and other guns into the country, Century International claims to lead the way; however, a company spokesman wouldn’t share information about how many weapons it imports each year.
The arms company, which, through former executives, has been linked to the Iran-Contra affair and the Nicaraguan Sandinista movement, originally made its headquarters in Boca Raton when it moved to Palm Beach County in 1993.

octombrie 31st, 2009 at 19:03
Robert Horvath spune:

THE NEW YORK TIMES
Italy Seizes 8,000 Kalashnikovs Headed to U.S.
Reuters ^ | Italy Seizes 8,000 Kalashnikovs Headed to U.S.

ROME (Reuters) – Italian customs officers seized more than 8,000 Kalashnikov assault rifles and other weapons on a ship headed to the United States, officials said Tuesday. The arms, worth about $7.15 million, were discovered aboard a ship arriving from Romania that pulled into the southern Italian port of Gioia Tauro on its way to the United States, Italy’s customs said in a statement. According to the travel documents, the arms belong to a large U.S. company with headquarters in the state of Georgia.
„We know that the destination was North America, but we don’t effectively know if that’s where the arms were going,” a customs official told RAI state television.
The arms were found inside three containers during a routine customs check earlier this week. They were confiscated due to discrepancies in the customs forms, but the news was only made public Tuesday.
The customs office said the weapons had been described as „common guns” instead of assault rifles and longer-range combat arms in the travel documentation. ($1-.8390 Euro)

octombrie 31st, 2009 at 19:08
Robert Horvath spune:

THE NEW YORK TIMES
Italy Seizes 8,000 Kalashnikovs Headed to U.S.
Reuters ^ | Italy Seizes 8,000 Kalashnikovs Headed to U.S.
– ROMARM AS CUGIR-
ROME (Reuters) – Italian customs officers seized more than 8,000 Kalashnikov assault rifles and other weapons on a ship headed to the United States, officials said Tuesday. The arms, worth about $7.15 million, were discovered aboard a ship arriving from Romania that pulled into the southern Italian port of Gioia Tauro on its way to the United States, Italy’s customs said in a statement. According to the travel documents, the arms belong to a large U.S. company with headquarters in the state of Georgia.
„We know that the destination was North America, but we don’t effectively know if that’s where the arms were going,” a customs official told RAI state television.
The arms were found inside three containers during a routine customs check earlier this week. They were confiscated due to discrepancies in the customs forms, but the news was only made public Tuesday.
The customs office said the weapons had been described as „common guns” instead of assault rifles and longer-range combat arms in the travel documentation. ($1-.8390 Euro)

octombrie 31st, 2009 at 23:43
Robert Horvath spune:

BASESCU „CRIMINALUL DE LA ROUEN” IN ATENTIA PRESEI INTERNATIONALE SI NATIONALE.

FRANCE 3
L’actuel président de la Roumanie, Traian Basescu, en était à sonpremier périple en tant que capitaine … „Le feu s’est rapidement propagé sur tout le bassindu port de Rouen, …. Voici la publicité que les télespectateurs de France 3 ..

FRANCE -AMERICA MAGAZINE du samedi 31 Octobre reprend, sous le titre « le commandant joueur », les accusations formulées dans un article paru le ZIUA ROSCA STANESCU BLOG ( Robert Horvath ) mettant en cause Traian BASESCU en sa qualité de commandant d’un navire roumain qui aurait provoqué pendant l’hiver 1981/1982 un grand incendie dans le port de Rouen, sur la Seine. L’article, citant les déclarations de M. Basescu, l’accuse d’avoir été le responsable de cet incendie et d‘avoir induit en erreur les autorités françaises afin de les empêcher de prouver la culpabilité du navire roumain qu’il dirigeait.

LE POST samedi 31 octobre 2009
ROUMANIE • Comment le président roumain a berné les Français… il y a vingt-sept ans

PRESIDENT
TRAIAN BASESCU ancien capitaine de marinemarchande, ce dernier est à l’origine d’un incendie mémorable dans leport de Rouen. Un accident dont les circonstances restent plus quetroubles… Nicolas Sarkozy et son homologue roumain Traian Basescu, Bucarest le 4février 2008
AFP Cela s’est passé il y a exactement vingt-sept ans [en décembre 1981].L’actuel président de la Roumanie, Traian Basescu, en était à sonpremier périple en tant que capitaine de vaisseau. A peine trois moisaprès l’obtention de son brevet de capitaine de la marine marchande, ilavait reçu le commandement de l'”Arges”, un navire transportant dupétrole. Un voyage marqué par la poisse. Dans le port de Rouen, àl’embouchure de la Seine, l'”Arges” a pris feu lors du déchargement.L’incendie s’est propagé à 37 autres navires, et le cours de la Seine aété pollué par des hydrocarbures. Rapidement, les Français ontidentifié d’où était parti le feu et ouvert une enquête sur cetincident qui, par son ampleur, est resté dans les annales de l’histoirede la marine moderne.

La procédure judiciaire a durévingt-huit jours. „La justice française faisait son travail.C’est-à-dire que ce n’était pas à moi de prouver que la pollution nevenait pas de moi, mais aux autorités françaises de prouver que lapollution venait de moi”, témoignait Basescu le 23 juin 1998, dans uneinterview accordée à la chaîne de télévision Prima TV. C’est la seuleest unique fois où il est revenu sur cet épisode controversé de sacarrière de marin. „Le feu s’est rapidement propagé sur tout le bassindu port de Rouen, on voyait la colonne de feu depuis des kilomètres.Les enquêteurs se sont orientés vers notre navire parce que c’était leplus grand et que nous déchargions du brut au quai de la raffinerieShell, a-t-il raconté. J’ai dû m’expliquer tous les jours au tribunal,pendant presque un mois. Au final, la justice a été incapable deprouver la responsabilité de l'”Arges” dans cette affaire.”

Traian Basescu est autorisé à repartir en Roumanie, malgré des dégâtsévalués à quelque 12 millions de dollars. „A l’époque, nous étions toussous la surveillance de la Securitate, surtout les marins quivoyageaient à l’étranger”, a encore expliqué l’actuel présidentroumain. „A mon retour, j’ai dû longuement m’expliquer sur ce quis’était passé. Et maintenant je peux le dire : avant que les enquêteursfrançais ne montent sur le bateau, j’ai dissimulé les preuves de laresponsabilité de l'”Arges” dans l’incendie. A l’époque, beaucoup ausein de l’équipage étaient au courant. A Bucarest, nous avons même étéfélicités de notre attitude”, concluait Traian Basescu en 1998.

Pour d’autres, Traian Basescu ne s’est pas contenté de „berner lesFrançais” sur cette affaire. Tudor Danila, un ancien marin émigré auCanada dans les années 1980, a de nombreux doutes sur son parcoursainsi que sur la véritable mission de l'”Arges” à cette époque. „Dansla Roumanie communiste, pour partir à l’étranger juste après avoirobtenu son brevet de capitaine, il fallait avoir de solides appuis ausein du Parti communiste”, remarque-t-il.

TraianBasescu a reconnu à demi-mot que, durant sa carrière de commandant denavire, il avait effectué des „transports spéciaux”, sans s’étendre surleur nature. Selon Danila, il ne pouvait s’agir que du trafic d’armes :”Dans ce cas d’espèce, les ordres venaient directement de la Securitateet nous étions sous étroite surveillance tout le long du voyage.” Unechose est sûre, selon l’ancien marin : on ne saura jamais ce qui s’estvraiment passé à Rouen en 1981, ni ce que transportait exactementl'”Arges” à cette époque.

COURRIER INTERNATIONAL

ROUMANIE
Comment le président roumain a berné les Français… il y a vingt-sept ans
En visite à Bucarest le 4 février, Nicolas Sarkozy a rencontré son homologue roumain, Traian Basescu. Ancien capitaine de marine marchande, ce dernier est à l’origine d’un incendie mémorable dans le port de Rouen. Un accident dont les circonstances restent plus que troubles…

REUTERS:
” PRESIDENT OF ROMANIA SUSPECT OF CRIME ”
While a ship commander, Traian Basescu was suspected to be the origin of fire on several ships harbored in Rouen, France, on the Seine in 1982.

The fresh commander of the „Arges” ship prevented investigators’ access aboard until deleting the traces. He explained: „We changed something on the device before allowing French authorities access aboard, which made our guilt impossible to prove.” Basescu lied to the French, but not to the ex Securitate (Communist Secret Service in Romania). The commander recounted: „I explained to the Securitate officials what had happened to us there. (…) When getting home I couldn’t hide it. I had to tell at least the ship owner, I couldn’t lie to him and in the crew there were enough who knew what had happened.”

The Romanian ship left Rouen, but leaving behind an incident involving the Romanian state, a $ 12 million accusation against the ship, effecting from the fire that had caught 32 ships.

After the incident when Basescu had tried a bluff and won, in 1984 he got promoted on ‘Biruinta’, the admiral ship of the Romanian fleet. Therefore his changing his mind about resigning as President is no news, but only a bluff. (…) (A.M.)
„THE BOSTONIAN”
BASESCU SET 37 SHIPS IN FIRE
37 ships have been set on fire in the French Harbor Rouen and the Seine had been polluted by the ship led by the current Romanian

ROYAL NAVY MAGAZINE:

The current Romanian President, Traian Basescu, was involved in an extraordinary accident in 1981/1982. The accident is still part of the history of the modern marine. 37 ships have been set on fire in the French Harbor Rouen and the Seine had been polluted by the ship led by the current Romanian President. Basescu is quiet about this event in his carrier, even though there has been a moment in time when he recognized the accident and admitted he had lied to the French authorities.
Reported by Robert Horvath for NIPON PRESS ( Europe )

noiembrie 1st, 2009 at 00:17
Robert Horvath spune:

„CRIMINALUL BASESCU ” IN ATENTIA AMBASADEI FRACEZE
© 2009, Ambassade de France en Roumanie
13-15 rue Biserica Amzei, 010392 Bucarest – Secteur 1
Tél.: + 40 21 303 10 00, Fax: + 40 21 303 10 90

AMBASSADE DE FRANCE

ROMANIA LIBERA ajoute que M. BASESCU « a mis en garde Budapest contre une ingérence … JURNALUL NATIONAL revient sur un incendie provoqué à Rouen en 1981 sur le navire … 2009, Ambassade de France en Roumanie 13-15 rue Biserica Amzei , …
http://www.ambafrance-ro.org/index…/lundi-25-fevrier-2008

JURNALUL NATIONAL
Sena curge, urmele rămân

ERORILE COMANDANTULUI BÅSESCU, ÎN ARHIVELE FRANCEZE
Traian Băsescu nu a minţit afirmând că, în 1981, petrolierul „Argeş” pe care îl comanda a stat la originea unui puternic incendiu, care a distrus numeroase nave din Portul Rouen. Nu a minţit nici că a reuşit să păcălească organele de anchetă franceze, scăpând de acuzare şi de plata unor importante daune. Stau dovadă faptele consemnate în arhivele franceze, pe care reporterii noştri le-au descoperit la faţa locului, la 27 de ani de la producerea incendiului.

de Valentin Zaschievici
25/02/2008 (Actualizat 7:00)
 
385 vizite

 

Imprimă

E-mail

Traian Băsescu nu a minţit afirmând că, în 1981, petrolierul „Argeş” pe care îl comanda a stat la originea unui puternic incendiu care a distrus numeroase nave din Portul Rouen. Nu a minţit nici că a reuşit să păcălească organele de anchetă franceze, scăpând de acuzare şi de plata unor importante daune. Stau dovadă faptele consemnate în arhivele franceze.

Într-un exces de sinceritate, Traian Băsescu mărturisea în 1999, la televizor, o ispravă marinărească. Povestea cum a păcălit autorităţile franceze şi a scăpat basma curată după ce o defecţiune tehnică a navei sale a pus în pericol Portul francez Rouen, generând un incendiu care a afectat 38 de nave. La începutul acestui an, colegul nostru Andrei Bădin a făcut pe arheologul şi i-a reuşit. A „pescuit” din memoria videocasetelor poznaşa istorisire din vremea ministeriatului lui Băsescu la Transporturi şi a restituit-o actualităţii, publicând-o în Jurnalul Naţional în numărul din 30 ianuarie. Nouă ne-a rămas să verificăm dacă întâmplarea povestită de prezident are şi corespondent în realitate. Să mergem aşadar la faţa locului (pentru că în bazele de date disponibile online nu am găsit nici o referinţă) şi să găsim urmele faptelor descrise de Băsescu.

Paris – Normandie, 11 septembrie 1981. Este anunţat evenimentul;
ARHEOLOGIE ÎN BIBLIOTECÅ. Birocraţia franceză este faimoasă în Europa. Auzisem de ea, însă recunosc că m-a cam blocat când ne-am întâlnit nas în nas. Pe terenul ei. La Rouen în port. Îţi atârni legitimaţia de gât şi te înscrii la cuvânt, în faţa unor oameni binevoitori şi politicoşi. Le spui că vrei să găseşti în arhive cutare şi cutare lucru (întâmplat cam pe când dumnealor cochetau cu biberonul) şi eşti răsplătit cu un ooo aprobator şi invitat de îndată să-ţi faci o programare prin mail, peste o săptămână-două-trei. Dar tu n-ai timp şi vrei să arzi nişte etape ce nu pot fi arse defel. Atunci, interlocutorii cei binevoitori te trimit, cu bune recomandări, la o altă instituţie, unde, fără îndoială, lucrurile se mişcă mai rapid. Aşa se face că m-am făcut minge de ping-pong între Căpitănia Portului, Administraţia Portului Autonom, Prefectura Senei Maritime şi alte câteva instituţii pe care nu vă voi plictisi prezentându-vi-le. Nu de alta, dar nu v-ar fi de nici un folos, cum nu mi-au fost nici mie. Politeţea ce mi-a fost arătată de absolut toată lumea mă face să-mi înghit orice remarcă neprincipială despre diversele stări de agregare a birocraţiei pe malurile Senei. E suficient să vă spun că am ales în cele din urmă drumul care a ocolit aprobările de principiu şi programările în audienţă: consultarea arhivelor publice.

Faimoasa Bibliotecă Villon in Rouen ascunde manuscrise vechi de secole. Are şi o impresionantă arhivă de microfilme. Presa anilor 1981-1982, unde puteam găsi detalii despre întâmplarea care a înflăcărat la propriu fluviul, nu era disponibilă consultării. Mai tânăra Bibliotecă Saint Sever suferea de un neajuns similar. Biblioteca Primăriei din Rouen avea însă ziare din abundenţă. Am căutat mai întâi perioada amintită de Traian Băsescu în interviu: iarna 1981-1982. Dezamăgire. Prima zi de consultare a arhivei mi-a adus în memorie evenimentele fierbinţi ale acelor ani, pe care le mai citisem cândva în Lumea, Scînteia şi chiar le văzusem la telejurnal: lansarea primei navete spaţiale, atentatul asupra Papei Ioan Paul al II-lea, criza poloneză „Solidaritatea”, războiul Malvinelor, răpirea tatălui lui Julio Iglesias. Despre incendiul din Portul Rouen, nimic. În cea de-a doua zi, şoarecele de bibliotecă municipală care scrie aceste rânduri a fost cotropit de satisfacţie, găsind în cotidianul regional Paris-Normandie (publicaţie redutabilă şi în ziua de azi) confirmarea dezvăluirilor actualului prezident.

Ediţia din 11 septembrie 1981 titrează pe prima pagină: „Dramă evitată lângă Rouen”. Citesc că, în dimineaţa zilei precedente, pe la 8 jumătate, în aval de Rouen, în dreptul rafinăriei Shell, fluviul Sena a luat foc în mod inexplicabil şi terifiant. O uriaşă pată de combustibil uşor, „nafta”, s-a aprins instantaneu. A devorat câteva împingătoare şi barje, a alarmat pompierii din patru localităţi riverane. A produs o panică de nedescris în port. Trei oameni – pilotul unei nave, soţia sa şi copilul lor – au fost la un pas de-a muri arşi de vii. Ei au fost salvaţi miraculos de un macaragiu, care a manevrat macaraua aflată pe mal şi i-a cules pe cei trei de pe puntea vasului care ardea. Articolul semnat de ziaristul François Henriot semnala şi primele suspiciuni ale anchetatorilor referitoare la cauza incendiului. Poliţia suspecta nava română „Argeş”, petrolier al companiei Navrom, că a stat la originea deversării de combustibil uşor. A doua zi, Paris Normandie avea să revină cu o notiţă: Instalaţiile rafinăriei Shell s-au dovedit a nu fi stat la originea acestei scurgeri de produse petroliere aromatice. În schimb, o testare a circuitului de pompare de pe nava „Argeş” a întărit suspiciunile că petrolierul românesc ar fi suferit o defecţiune ce ar fi putut produce deversarea de combustibil în apele Senei.

Epava împingătorului Elbiod, mistuit de flăcări
MARTOR OCULAR. Asta e tot ce a scris presa franceză despre acest eveniment. Pentru că nu au existat victime omeneşti, presa şi opinia publică au lăsat autorităţile să ancheteze în tihnă incidentul. Jurnalistul care a relatat incendiul de pe Sena, François Henriot, este azi ofiţerul de presă al Portului Rouen. I-am telefonat. Era în vacanţă. Ne-a confirmat că incendiul de pe Sena, despre care scrisese în urmă cu 27 de ani, a rămas şi până azi un mister pentru el. „Venise la putere Mitterrand, mi-a spus Henriot, la putere se instalaseră socialiştii, iar comunicarea autorităţilor cu mass-media începuse să se înrăutăţească. A fost o perioadă de mai slabă transparenţă faţă de presă.” I-am cerut fostului ziarist să ne povestească în faţa camerei de filmat ce îşi aminteşte despre întâmplarea căreia îi fusese martor, însă ne-a spus că, în calitatea sa actuală, ar avea nevoie de multe aprobări pentru a acorda un interviu.

În aceste condiţii, nu putem decât să-i dăm crezare lui Traian Băsescu faţă de tot ce a urmat. Cu nişte mici amendamente: întâmplarea povestită de el nu era iarna, ci la începutul toamnei, n-au fost implicate în incendiu atât de multe vase cât a zis, ci mai puţine, şi trei oameni au fost la un pas să-şi piardă viaţa în acele împrejurări îngrozitoare. În rest, nu putem decât să fim de acord că organele de anchetă franceze, portuare şi judiciare, au fost păcălite aşa cum domnia sa a relatat. Că pagubele produse de distrugerea împingătoarelor Capitole şi Elbiod, a barjelor acestora, de avarierea cargoului Eleistria, a petrolierului Argeş şi a altor câteva nave nu au mai fost plătite de nimeni, pentru că vinovaţii nu au fost nici acuzaţi, nici condamnaţi.

Acest episod, care vorbeşte despre şmecheria dâmboviţeană a comandantului de vas Traian Băsescu, nu figurează în „mapa profesională” a acestuia, pentru simplul motiv că aceasta nu mai există. Statul român trebuie să îi fi fost recunoscător căpitanului, pentru că l-a scutit de plata despăgubirilor estimate atunci la 12 milioane de dolari. Cum avea să mărturisească domnia sa, organelor de Securitate le-a explicat ce s-a întâmplat. A explicat şi armatorului, Navrom. Nici Securitatea, nici Navrom nu s-au supărat de această probă de destoinicie a comandantului român, căruia avea să i se încredinţeze ulterior cârma unor nave încă mai importante decât „Argeş”. Mai ştim că, după acest incident, regulamentele privind acţiunea împotriva incendiilor în Portul Rouen au fost sever modificate. Iar companiile de asigurare a navelor distruse au înghiţit în sec şi au înregistrat la finele anului un deficit în buget.

Dramă evitată

Articolul de fond: cum au fost salvaţi ca prin minune cei trei oameni de pe Elbiod;
„O limbă de foc”. „Un torent de flăcări”. Mărturiile concordă: timp de câteva minute infernal de lungi, Sena a ars ieri-dimineaţă în aval de Rouen către Grand Couronne. Împinsă de maree şi curent, o pânză de hidrocarburi uşoare – benzină sau produşi aromatici – s-a aprins pe mai multe sute de metri, urcând cu viteza unui cal în galop spre marea rafinărie Shell… Câteva secunde, un adevărat zid de flăcări a străbătut fluviul: la Val de La Haye, pe malul drept, în faţa rafinăriei, un ponton de lemn a fost şi el prăjit de valul incandescent. Urmările acestui neaşteptat fulger nu au fost prea grave: mai multe barje şi două vapoare au fost atinse, doar două împingătoare au fost distruse în întregime. Ocupanţii unuia dintre acestea au scăpat de la moarte doar graţie prezenţei de spirit a unui macaragiu. Flăcările au mai lins coca unui petrolier, amarat lângă rezervoarele Shell.

Pe la ora 8:30, focul a luat naştere în preajma cargoului grec Eleistria, de 14.000 de tone, încărcat cu făină, şi lung de 150 de metri. O scânteie sau un muc de ţigară, şi iadul s-a coborât pe Sena. Atmosfera era încărcată de vapori de hidrocarburi în acea dimineaţă, zic martorii. Flama a luat-o pe râu în sus, spre rafinăria Shell. Un împingător al Uniunii normande, Elbiot, precum şi barjele autopropulsate Sare şi Adour, încărcate de fosfo-gyps, au fost încercuite de flăcări. Cu mai bine de 40 de kilometri pe oră, focul se propaga pe suprafaţa apei. Un al doilea împingător, Capitol, proprietatea armatorului Marcel Rolland, şi cele trei barje ale sale, Arthur, Didier şi Languedoc, au fost şi ele prinse în capcană.

Capitol se afla nu departe de o macara de pe mal. Macaragiul le-a salvat viaţa celor aflaţi pe vas în acel moment. „Eram prizonieri. Nu puteam face nimic”, povesteşte Georgette Meresse, de 28 ani, soţia lui Richard, pilotul Capitolului. „Richard a văzut flacăra, mi-a strigat să iau băieţelul şi să ies pe punte.” Richard, Georgette şi micul Jerome au fost văzuţi de macaragiu. Acesta a coborât cupa şi i-a cules pe oamenii aflaţi în primejdie, depunându-i apoi, în siguranţă, pe mal. „Era singura cale de a fi salvaţi”, recunoaşte Georgette. Altfel am fi ars de vii.”

O ADEVÅRATÅ BOMBÅ. „Cu o viteză de neimaginat, povesteşte un alt martor, limba de foc s-a îndreptat spre rafinărie. Flăcările au lins coca petrolierului «Argeş», aparţinând companiei române Navrom. Vasul, cu o capacitate de 36.150 de tone şi lungimea de 190 de metri, descărcase hidrocarburi aromatice. Rezervoarele sale erau, aşadar, pline de gaz. Iar Capitole, care ardea, a lovit coca acestei adevărate bombe plutitoare… La Shell s-a sunat alarma. Pompierii au sărit la tunurile de apă. De la Rouen, Gran-Couronne, Grand-Quevily, Canteleu, Moulineaux au sosit vehicule de pompieri. Vaporul-pompier al Portului autonom Rouen s-a îndreptat şi el spre zona incendiului. 70 de pompieri, conduşi de locotenent- colonelul Louvet, au luptat cu focul, folosind tunuri şi spumă. Aşa se face că pagubele au fost limitate. Spre ora 9, toate focarele au fost stăpânite. E drept, Capitole şi Elbiod au fost distruse complet, însă cargoul grec şi petrolierul român n-au avut decât puţin de suferit.”

NICI O ANOMALIE LA SHELL. „Ancheta deschisă de Poliţia din Rouen încă de la începutul acestui foarte grav accident va încerca să determine mai întâi originea teribilei pânze de combustibil. Să se fi rupt vreo ţeavă la Shell? Nu a fost făcută, se pare, nici o constatare în acest sens. Reprezentanţii rafinăriei au declarat ieri după-amiază că, imediat după declanşarea alarmei, toate echipamentele au fost verificate, însă nimic anormal nu a fost constatat. Anchetatorii încearcă acum să stabilească dacă nu cumva s-a efectuat vreo manevră greşită în timpul procesului de descărcare a petrolierului companiei Navrom.” (Paris – Normandie, 11 septembrie 1981)

Posibilă scurgere la petrolierul român

Paris – Normandie, 12 septembrie 1981. Suspiciunile planează asupra petrolierului românesc „Argeş”
„După ce au stabilit că nu există indicii de ruptură la conductele rafinăriei Shell, serviciile poliţieneşti însărcinate cu ancheta au orientat cercetările, aşa cum scriam încă de ieri, asupra petrolierului român de 36.000 tone «Argeş», care a livrat hidrocarburi uşoare la Shell. Ieri-dimineaţă au avut loc testări ale circuitului de pompare pe «Argeş». A fost observată o scurgere de lichid în Sena. Aceasta e posibil să fie originea peliculei explozive de joi dimineaţă. Ancheta nu este însă închisă. Orice ar fi fost, lumea din zonă o să-şi amintească mult timp de râurile de foc şi de miraculoasa salvare a familiei pilotului de pe Capitole de macaragiul Georges Deboute.”
Paris – Normandie, 12 septembrie 1981

Declaraţie Băsescu, Prima TV
„Când eram comandant pe «Argeş», la trei luni de când îmi obţinusem brevetul de comandant, am luat foc în Portul Rouen, nu numai eu, 38 de nave au fost în incendiul din Rouen, în Franţa. Nava suspectată că a generat poluarea, care a făcut ca tot bazinul Portului Rouen şi Sena să fie tot o flacără pe o întindere de 3 km, a fost nava mea, pentru că era nava cea mai mare din zonă şi descărcam nafta în dana rafinăriei «Sholfrancaise». Am stat acolo 28 de zile în anchetă. Legislaţia franceză funcţiona corect. Adică nu trebuia să dovedesc eu că nu s-a produs poluarea de la mine, ci autorităţile franceze trebuiau să dovedească că s-a produs poluarea de la mine. În cele 28 de zile m-am prezentat şi la tribunal, am fost şi în ancheta organelor de justiţie franceze şi, după 28 de zile, instanţa s-a pronunţat că nu poate fi probată vina navei «Argeş». Am plecat, dar au rămas un litigiu, o acuzaţie la adresa navei de circa 12 milioane de dolari, o cerere de daune… A fost un litigiu, am explicat organelor de Securitate ce s-a întâmplat cu noi acolo şi, acum pot să o spun public, nu mai e nici un secret, am schimbat ceva în instalaţie înainte să permitem accesul autorităţilor franceze la bord, ceea ce a făcut imposibilă demonstraţia, demonstrarea vinei noastre… Acasă nu puteam să nu-i spun care a fost realitatea măcar armatorului, armatorul nu puteam să mi-l mint, iar în echipaj erau destui care ştiu ce s-a întâmplat”.
 

noiembrie 1st, 2009 at 00:28
Robert Horvath spune:

„CRIMINALUL BASESCU ” IN ATENTIA AMBASADEI FRACEZE
© 2009, Ambassade de France en Roumanie
13-15 rue Biserica Amzei, 010392 Bucarest – Secteur 1
Tél.: + 40 21 303 10 00, Fax: + 40 21 303 10 90

AMBASSADE DE FRANCE

.. JURNALUL NATIONAL revient sur un incendie provoqué à Rouen en 1981 sur le navire … 2009, Ambassade de France en Roumanie 13-15 rue Biserica Amzei , …
http://www.ambafrance-ro.org/index…/lundi-25-fevrier-2008

Accusations
http://www.ambafrance-ro.org/print.php?id2=00010004000700042129&lng=

ZIUA du samedi reprend, sous le titre « le commandant joueur », les accusations formulées dans un article paru le 1-er juin 2000 dans ROMANIA LIBERA, mettant en cause Traian BASESCU en sa qualité de commandant d’un navire roumain qui aurait provoqué pendant l’hiver 1981/1982 un grand incendie dans le port de Rouen, sur la Seine. L’article, citant les déclarations de M. Basescu, l’accuse d’avoir été le responsable de cet incendie et d‘avoir induit en erreur les autorités françaises afin de les empêcher de prouver la culpabilité du navire roumain qu’il dirigeait.

JURNALUL NATIONAL
Sena curge, urmele rămân

ERORILE COMANDANTULUI BÅSESCU, ÎN ARHIVELE FRANCEZE
Traian Băsescu nu a minţit afirmând că, în 1981, petrolierul „Argeş” pe care îl comanda a stat la originea unui puternic incendiu, care a distrus numeroase nave din Portul Rouen. Nu a minţit nici că a reuşit să păcălească organele de anchetă franceze, scăpând de acuzare şi de plata unor importante daune. Stau dovadă faptele consemnate în arhivele franceze, pe care reporterii noştri le-au descoperit la faţa locului, la 27 de ani de la producerea incendiului.

de Valentin Zaschievici
25/02/2008 (Actualizat 7:00)
 
385 vizite

 

Imprimă

E-mail

Traian Băsescu nu a minţit afirmând că, în 1981, petrolierul „Argeş” pe care îl comanda a stat la originea unui puternic incendiu care a distrus numeroase nave din Portul Rouen. Nu a minţit nici că a reuşit să păcălească organele de anchetă franceze, scăpând de acuzare şi de plata unor importante daune. Stau dovadă faptele consemnate în arhivele franceze.

Într-un exces de sinceritate, Traian Băsescu mărturisea în 1999, la televizor, o ispravă marinărească. Povestea cum a păcălit autorităţile franceze şi a scăpat basma curată după ce o defecţiune tehnică a navei sale a pus în pericol Portul francez Rouen, generând un incendiu care a afectat 38 de nave. La începutul acestui an, colegul nostru Andrei Bădin a făcut pe arheologul şi i-a reuşit. A „pescuit” din memoria videocasetelor poznaşa istorisire din vremea ministeriatului lui Băsescu la Transporturi şi a restituit-o actualităţii, publicând-o în Jurnalul Naţional în numărul din 30 ianuarie. Nouă ne-a rămas să verificăm dacă întâmplarea povestită de prezident are şi corespondent în realitate. Să mergem aşadar la faţa locului (pentru că în bazele de date disponibile online nu am găsit nici o referinţă) şi să găsim urmele faptelor descrise de Băsescu.

Paris – Normandie, 11 septembrie 1981. Este anunţat evenimentul;
ARHEOLOGIE ÎN BIBLIOTECÅ. Birocraţia franceză este faimoasă în Europa. Auzisem de ea, însă recunosc că m-a cam blocat când ne-am întâlnit nas în nas. Pe terenul ei. La Rouen în port. Îţi atârni legitimaţia de gât şi te înscrii la cuvânt, în faţa unor oameni binevoitori şi politicoşi. Le spui că vrei să găseşti în arhive cutare şi cutare lucru (întâmplat cam pe când dumnealor cochetau cu biberonul) şi eşti răsplătit cu un ooo aprobator şi invitat de îndată să-ţi faci o programare prin mail, peste o săptămână-două-trei. Dar tu n-ai timp şi vrei să arzi nişte etape ce nu pot fi arse defel. Atunci, interlocutorii cei binevoitori te trimit, cu bune recomandări, la o altă instituţie, unde, fără îndoială, lucrurile se mişcă mai rapid. Aşa se face că m-am făcut minge de ping-pong între Căpitănia Portului, Administraţia Portului Autonom, Prefectura Senei Maritime şi alte câteva instituţii pe care nu vă voi plictisi prezentându-vi-le. Nu de alta, dar nu v-ar fi de nici un folos, cum nu mi-au fost nici mie. Politeţea ce mi-a fost arătată de absolut toată lumea mă face să-mi înghit orice remarcă neprincipială despre diversele stări de agregare a birocraţiei pe malurile Senei. E suficient să vă spun că am ales în cele din urmă drumul care a ocolit aprobările de principiu şi programările în audienţă: consultarea arhivelor publice.

Faimoasa Bibliotecă Villon in Rouen ascunde manuscrise vechi de secole. Are şi o impresionantă arhivă de microfilme. Presa anilor 1981-1982, unde puteam găsi detalii despre întâmplarea care a înflăcărat la propriu fluviul, nu era disponibilă consultării. Mai tânăra Bibliotecă Saint Sever suferea de un neajuns similar. Biblioteca Primăriei din Rouen avea însă ziare din abundenţă. Am căutat mai întâi perioada amintită de Traian Băsescu în interviu: iarna 1981-1982. Dezamăgire. Prima zi de consultare a arhivei mi-a adus în memorie evenimentele fierbinţi ale acelor ani, pe care le mai citisem cândva în Lumea, Scînteia şi chiar le văzusem la telejurnal: lansarea primei navete spaţiale, atentatul asupra Papei Ioan Paul al II-lea, criza poloneză „Solidaritatea”, războiul Malvinelor, răpirea tatălui lui Julio Iglesias. Despre incendiul din Portul Rouen, nimic. În cea de-a doua zi, şoarecele de bibliotecă municipală care scrie aceste rânduri a fost cotropit de satisfacţie, găsind în cotidianul regional Paris-Normandie (publicaţie redutabilă şi în ziua de azi) confirmarea dezvăluirilor actualului prezident.

Ediţia din 11 septembrie 1981 titrează pe prima pagină: „Dramă evitată lângă Rouen”. Citesc că, în dimineaţa zilei precedente, pe la 8 jumătate, în aval de Rouen, în dreptul rafinăriei Shell, fluviul Sena a luat foc în mod inexplicabil şi terifiant. O uriaşă pată de combustibil uşor, „nafta”, s-a aprins instantaneu. A devorat câteva împingătoare şi barje, a alarmat pompierii din patru localităţi riverane. A produs o panică de nedescris în port. Trei oameni – pilotul unei nave, soţia sa şi copilul lor – au fost la un pas de-a muri arşi de vii. Ei au fost salvaţi miraculos de un macaragiu, care a manevrat macaraua aflată pe mal şi i-a cules pe cei trei de pe puntea vasului care ardea. Articolul semnat de ziaristul François Henriot semnala şi primele suspiciuni ale anchetatorilor referitoare la cauza incendiului. Poliţia suspecta nava română „Argeş”, petrolier al companiei Navrom, că a stat la originea deversării de combustibil uşor. A doua zi, Paris Normandie avea să revină cu o notiţă: Instalaţiile rafinăriei Shell s-au dovedit a nu fi stat la originea acestei scurgeri de produse petroliere aromatice. În schimb, o testare a circuitului de pompare de pe nava „Argeş” a întărit suspiciunile că petrolierul românesc ar fi suferit o defecţiune ce ar fi putut produce deversarea de combustibil în apele Senei.

Epava împingătorului Elbiod, mistuit de flăcări
MARTOR OCULAR. Asta e tot ce a scris presa franceză despre acest eveniment. Pentru că nu au existat victime omeneşti, presa şi opinia publică au lăsat autorităţile să ancheteze în tihnă incidentul. Jurnalistul care a relatat incendiul de pe Sena, François Henriot, este azi ofiţerul de presă al Portului Rouen. I-am telefonat. Era în vacanţă. Ne-a confirmat că incendiul de pe Sena, despre care scrisese în urmă cu 27 de ani, a rămas şi până azi un mister pentru el. „Venise la putere Mitterrand, mi-a spus Henriot, la putere se instalaseră socialiştii, iar comunicarea autorităţilor cu mass-media începuse să se înrăutăţească. A fost o perioadă de mai slabă transparenţă faţă de presă.” I-am cerut fostului ziarist să ne povestească în faţa camerei de filmat ce îşi aminteşte despre întâmplarea căreia îi fusese martor, însă ne-a spus că, în calitatea sa actuală, ar avea nevoie de multe aprobări pentru a acorda un interviu.

În aceste condiţii, nu putem decât să-i dăm crezare lui Traian Băsescu faţă de tot ce a urmat. Cu nişte mici amendamente: întâmplarea povestită de el nu era iarna, ci la începutul toamnei, n-au fost implicate în incendiu atât de multe vase cât a zis, ci mai puţine, şi trei oameni au fost la un pas să-şi piardă viaţa în acele împrejurări îngrozitoare. În rest, nu putem decât să fim de acord că organele de anchetă franceze, portuare şi judiciare, au fost păcălite aşa cum domnia sa a relatat. Că pagubele produse de distrugerea împingătoarelor Capitole şi Elbiod, a barjelor acestora, de avarierea cargoului Eleistria, a petrolierului Argeş şi a altor câteva nave nu au mai fost plătite de nimeni, pentru că vinovaţii nu au fost nici acuzaţi, nici condamnaţi.

Acest episod, care vorbeşte despre şmecheria dâmboviţeană a comandantului de vas Traian Băsescu, nu figurează în „mapa profesională” a acestuia, pentru simplul motiv că aceasta nu mai există. Statul român trebuie să îi fi fost recunoscător căpitanului, pentru că l-a scutit de plata despăgubirilor estimate atunci la 12 milioane de dolari. Cum avea să mărturisească domnia sa, organelor de Securitate le-a explicat ce s-a întâmplat. A explicat şi armatorului, Navrom. Nici Securitatea, nici Navrom nu s-au supărat de această probă de destoinicie a comandantului român, căruia avea să i se încredinţeze ulterior cârma unor nave încă mai importante decât „Argeş”. Mai ştim că, după acest incident, regulamentele privind acţiunea împotriva incendiilor în Portul Rouen au fost sever modificate. Iar companiile de asigurare a navelor distruse au înghiţit în sec şi au înregistrat la finele anului un deficit în buget.

Dramă evitată

Articolul de fond: cum au fost salvaţi ca prin minune cei trei oameni de pe Elbiod;
„O limbă de foc”. „Un torent de flăcări”. Mărturiile concordă: timp de câteva minute infernal de lungi, Sena a ars ieri-dimineaţă în aval de Rouen către Grand Couronne. Împinsă de maree şi curent, o pânză de hidrocarburi uşoare – benzină sau produşi aromatici – s-a aprins pe mai multe sute de metri, urcând cu viteza unui cal în galop spre marea rafinărie Shell… Câteva secunde, un adevărat zid de flăcări a străbătut fluviul: la Val de La Haye, pe malul drept, în faţa rafinăriei, un ponton de lemn a fost şi el prăjit de valul incandescent. Urmările acestui neaşteptat fulger nu au fost prea grave: mai multe barje şi două vapoare au fost atinse, doar două împingătoare au fost distruse în întregime. Ocupanţii unuia dintre acestea au scăpat de la moarte doar graţie prezenţei de spirit a unui macaragiu. Flăcările au mai lins coca unui petrolier, amarat lângă rezervoarele Shell.

Pe la ora 8:30, focul a luat naştere în preajma cargoului grec Eleistria, de 14.000 de tone, încărcat cu făină, şi lung de 150 de metri. O scânteie sau un muc de ţigară, şi iadul s-a coborât pe Sena. Atmosfera era încărcată de vapori de hidrocarburi în acea dimineaţă, zic martorii. Flama a luat-o pe râu în sus, spre rafinăria Shell. Un împingător al Uniunii normande, Elbiot, precum şi barjele autopropulsate Sare şi Adour, încărcate de fosfo-gyps, au fost încercuite de flăcări. Cu mai bine de 40 de kilometri pe oră, focul se propaga pe suprafaţa apei. Un al doilea împingător, Capitol, proprietatea armatorului Marcel Rolland, şi cele trei barje ale sale, Arthur, Didier şi Languedoc, au fost şi ele prinse în capcană.

Capitol se afla nu departe de o macara de pe mal. Macaragiul le-a salvat viaţa celor aflaţi pe vas în acel moment. „Eram prizonieri. Nu puteam face nimic”, povesteşte Georgette Meresse, de 28 ani, soţia lui Richard, pilotul Capitolului. „Richard a văzut flacăra, mi-a strigat să iau băieţelul şi să ies pe punte.” Richard, Georgette şi micul Jerome au fost văzuţi de macaragiu. Acesta a coborât cupa şi i-a cules pe oamenii aflaţi în primejdie, depunându-i apoi, în siguranţă, pe mal. „Era singura cale de a fi salvaţi”, recunoaşte Georgette. Altfel am fi ars de vii.”

O ADEVÅRATÅ BOMBÅ. „Cu o viteză de neimaginat, povesteşte un alt martor, limba de foc s-a îndreptat spre rafinărie. Flăcările au lins coca petrolierului «Argeş», aparţinând companiei române Navrom. Vasul, cu o capacitate de 36.150 de tone şi lungimea de 190 de metri, descărcase hidrocarburi aromatice. Rezervoarele sale erau, aşadar, pline de gaz. Iar Capitole, care ardea, a lovit coca acestei adevărate bombe plutitoare… La Shell s-a sunat alarma. Pompierii au sărit la tunurile de apă. De la Rouen, Gran-Couronne, Grand-Quevily, Canteleu, Moulineaux au sosit vehicule de pompieri. Vaporul-pompier al Portului autonom Rouen s-a îndreptat şi el spre zona incendiului. 70 de pompieri, conduşi de locotenent- colonelul Louvet, au luptat cu focul, folosind tunuri şi spumă. Aşa se face că pagubele au fost limitate. Spre ora 9, toate focarele au fost stăpânite. E drept, Capitole şi Elbiod au fost distruse complet, însă cargoul grec şi petrolierul român n-au avut decât puţin de suferit.”

NICI O ANOMALIE LA SHELL. „Ancheta deschisă de Poliţia din Rouen încă de la începutul acestui foarte grav accident va încerca să determine mai întâi originea teribilei pânze de combustibil. Să se fi rupt vreo ţeavă la Shell? Nu a fost făcută, se pare, nici o constatare în acest sens. Reprezentanţii rafinăriei au declarat ieri după-amiază că, imediat după declanşarea alarmei, toate echipamentele au fost verificate, însă nimic anormal nu a fost constatat. Anchetatorii încearcă acum să stabilească dacă nu cumva s-a efectuat vreo manevră greşită în timpul procesului de descărcare a petrolierului companiei Navrom.” (Paris – Normandie, 11 septembrie 1981)

Posibilă scurgere la petrolierul român

Paris – Normandie, 12 septembrie 1981. Suspiciunile planează asupra petrolierului românesc „Argeş”
„După ce au stabilit că nu există indicii de ruptură la conductele rafinăriei Shell, serviciile poliţieneşti însărcinate cu ancheta au orientat cercetările, aşa cum scriam încă de ieri, asupra petrolierului român de 36.000 tone «Argeş», care a livrat hidrocarburi uşoare la Shell. Ieri-dimineaţă au avut loc testări ale circuitului de pompare pe «Argeş». A fost observată o scurgere de lichid în Sena. Aceasta e posibil să fie originea peliculei explozive de joi dimineaţă. Ancheta nu este însă închisă. Orice ar fi fost, lumea din zonă o să-şi amintească mult timp de râurile de foc şi de miraculoasa salvare a familiei pilotului de pe Capitole de macaragiul Georges Deboute.”
Paris – Normandie, 12 septembrie 1981

Declaraţie Băsescu, Prima TV
„Când eram comandant pe «Argeş», la trei luni de când îmi obţinusem brevetul de comandant, am luat foc în Portul Rouen, nu numai eu, 38 de nave au fost în incendiul din Rouen, în Franţa. Nava suspectată că a generat poluarea, care a făcut ca tot bazinul Portului Rouen şi Sena să fie tot o flacără pe o întindere de 3 km, a fost nava mea, pentru că era nava cea mai mare din zonă şi descărcam nafta în dana rafinăriei «Sholfrancaise». Am stat acolo 28 de zile în anchetă. Legislaţia franceză funcţiona corect. Adică nu trebuia să dovedesc eu că nu s-a produs poluarea de la mine, ci autorităţile franceze trebuiau să dovedească că s-a produs poluarea de la mine. În cele 28 de zile m-am prezentat şi la tribunal, am fost şi în ancheta organelor de justiţie franceze şi, după 28 de zile, instanţa s-a pronunţat că nu poate fi probată vina navei «Argeş». Am plecat, dar au rămas un litigiu, o acuzaţie la adresa navei de circa 12 milioane de dolari, o cerere de daune… A fost un litigiu, am explicat organelor de Securitate ce s-a întâmplat cu noi acolo şi, acum pot să o spun public, nu mai e nici un secret, am schimbat ceva în instalaţie înainte să permitem accesul autorităţilor franceze la bord, ceea ce a făcut imposibilă demonstraţia, demonstrarea vinei noastre… Acasă nu puteam să nu-i spun care a fost realitatea măcar armatorului, armatorul nu puteam să mi-l mint, iar în echipaj erau destui care ştiu ce s-a întâmplat”.
 

noiembrie 1st, 2009 at 00:29
Robert Horvath spune:

„CRIMINALUL BASESCU ” IN ATENTIA AMBASADEI FRACEZE
© 2009, Ambassade de France en Roumanie
13-15 rue Biserica Amzei, 010392 Bucarest – Secteur 1
Tél.: + 40 21 303 10 00, Fax: + 40 21 303 10 90

AMBASSADE DE FRANCE

.. JURNALUL NATIONAL revient sur un incendie provoqué à Rouen en 1981 sur le navire … 2009, Ambassade de France en Roumanie 13-15 rue Biserica Amzei , …
http://www.ambafrance-ro.org/index…/lundi-25-fevrier-2008

Accusations
http://www.ambafrance-ro.org/print.php?id2=00010004000700042129&lng=

ZIUA du samedi reprend, sous le titre « le commandant joueur », les accusations formulées dans un article paru le 1-er juin 2000 dans ROMANIA LIBERA, mettant en cause Traian BASESCU en sa qualité de commandant d’un navire roumain qui aurait provoqué pendant l’hiver 1981/1982 un grand incendie dans le port de Rouen, sur la Seine. L’article, citant les déclarations de M. Basescu, l’accuse d’avoir été le responsable de cet incendie et d‘avoir induit en erreur les autorités françaises afin de les empêcher de prouver la culpabilité du navire roumain qu’il dirigeait.

JURNALUL NATIONAL
Sena curge, urmele rămân

ERORILE COMANDANTULUI BÅSESCU, ÎN ARHIVELE FRANCEZE
Traian Băsescu nu a minţit afirmând că, în 1981, petrolierul „Argeş” pe care îl comanda a stat la originea unui puternic incendiu, care a distrus numeroase nave din Portul Rouen. Nu a minţit nici că a reuşit să păcălească organele de anchetă franceze, scăpând de acuzare şi de plata unor importante daune. Stau dovadă faptele consemnate în arhivele franceze, pe care reporterii noştri le-au descoperit la faţa locului, la 27 de ani de la producerea incendiului.

Traian Băsescu nu a minţit afirmând că, în 1981, petrolierul „Argeş” pe care îl comanda a stat la originea unui puternic incendiu care a distrus numeroase nave din Portul Rouen. Nu a minţit nici că a reuşit să păcălească organele de anchetă franceze, scăpând de acuzare şi de plata unor importante daune. Stau dovadă faptele consemnate în arhivele franceze.

Într-un exces de sinceritate, Traian Băsescu mărturisea în 1999, la televizor, o ispravă marinărească. Povestea cum a păcălit autorităţile franceze şi a scăpat basma curată după ce o defecţiune tehnică a navei sale a pus în pericol Portul francez Rouen, generând un incendiu care a afectat 38 de nave. La începutul acestui an, colegul nostru Andrei Bădin a făcut pe arheologul şi i-a reuşit. A „pescuit” din memoria videocasetelor poznaşa istorisire din vremea ministeriatului lui Băsescu la Transporturi şi a restituit-o actualităţii, publicând-o în Jurnalul Naţional în numărul din 30 ianuarie. Nouă ne-a rămas să verificăm dacă întâmplarea povestită de prezident are şi corespondent în realitate. Să mergem aşadar la faţa locului (pentru că în bazele de date disponibile online nu am găsit nici o referinţă) şi să găsim urmele faptelor descrise de Băsescu.

Paris – Normandie, 11 septembrie 1981. Este anunţat evenimentul;
ARHEOLOGIE ÎN BIBLIOTECÅ. Birocraţia franceză este faimoasă în Europa. Auzisem de ea, însă recunosc că m-a cam blocat când ne-am întâlnit nas în nas. Pe terenul ei. La Rouen în port. Îţi atârni legitimaţia de gât şi te înscrii la cuvânt, în faţa unor oameni binevoitori şi politicoşi. Le spui că vrei să găseşti în arhive cutare şi cutare lucru (întâmplat cam pe când dumnealor cochetau cu biberonul) şi eşti răsplătit cu un ooo aprobator şi invitat de îndată să-ţi faci o programare prin mail, peste o săptămână-două-trei. Dar tu n-ai timp şi vrei să arzi nişte etape ce nu pot fi arse defel. Atunci, interlocutorii cei binevoitori te trimit, cu bune recomandări, la o altă instituţie, unde, fără îndoială, lucrurile se mişcă mai rapid. Aşa se face că m-am făcut minge de ping-pong între Căpitănia Portului, Administraţia Portului Autonom, Prefectura Senei Maritime şi alte câteva instituţii pe care nu vă voi plictisi prezentându-vi-le. Nu de alta, dar nu v-ar fi de nici un folos, cum nu mi-au fost nici mie. Politeţea ce mi-a fost arătată de absolut toată lumea mă face să-mi înghit orice remarcă neprincipială despre diversele stări de agregare a birocraţiei pe malurile Senei. E suficient să vă spun că am ales în cele din urmă drumul care a ocolit aprobările de principiu şi programările în audienţă: consultarea arhivelor publice.

Faimoasa Bibliotecă Villon in Rouen ascunde manuscrise vechi de secole. Are şi o impresionantă arhivă de microfilme. Presa anilor 1981-1982, unde puteam găsi detalii despre întâmplarea care a înflăcărat la propriu fluviul, nu era disponibilă consultării. Mai tânăra Bibliotecă Saint Sever suferea de un neajuns similar. Biblioteca Primăriei din Rouen avea însă ziare din abundenţă. Am căutat mai întâi perioada amintită de Traian Băsescu în interviu: iarna 1981-1982. Dezamăgire. Prima zi de consultare a arhivei mi-a adus în memorie evenimentele fierbinţi ale acelor ani, pe care le mai citisem cândva în Lumea, Scînteia şi chiar le văzusem la telejurnal: lansarea primei navete spaţiale, atentatul asupra Papei Ioan Paul al II-lea, criza poloneză „Solidaritatea”, războiul Malvinelor, răpirea tatălui lui Julio Iglesias. Despre incendiul din Portul Rouen, nimic. În cea de-a doua zi, şoarecele de bibliotecă municipală care scrie aceste rânduri a fost cotropit de satisfacţie, găsind în cotidianul regional Paris-Normandie (publicaţie redutabilă şi în ziua de azi) confirmarea dezvăluirilor actualului prezident.

Ediţia din 11 septembrie 1981 titrează pe prima pagină: „Dramă evitată lângă Rouen”. Citesc că, în dimineaţa zilei precedente, pe la 8 jumătate, în aval de Rouen, în dreptul rafinăriei Shell, fluviul Sena a luat foc în mod inexplicabil şi terifiant. O uriaşă pată de combustibil uşor, „nafta”, s-a aprins instantaneu. A devorat câteva împingătoare şi barje, a alarmat pompierii din patru localităţi riverane. A produs o panică de nedescris în port. Trei oameni – pilotul unei nave, soţia sa şi copilul lor – au fost la un pas de-a muri arşi de vii. Ei au fost salvaţi miraculos de un macaragiu, care a manevrat macaraua aflată pe mal şi i-a cules pe cei trei de pe puntea vasului care ardea. Articolul semnat de ziaristul François Henriot semnala şi primele suspiciuni ale anchetatorilor referitoare la cauza incendiului. Poliţia suspecta nava română „Argeş”, petrolier al companiei Navrom, că a stat la originea deversării de combustibil uşor. A doua zi, Paris Normandie avea să revină cu o notiţă: Instalaţiile rafinăriei Shell s-au dovedit a nu fi stat la originea acestei scurgeri de produse petroliere aromatice. În schimb, o testare a circuitului de pompare de pe nava „Argeş” a întărit suspiciunile că petrolierul românesc ar fi suferit o defecţiune ce ar fi putut produce deversarea de combustibil în apele Senei.

Epava împingătorului Elbiod, mistuit de flăcări
MARTOR OCULAR. Asta e tot ce a scris presa franceză despre acest eveniment. Pentru că nu au existat victime omeneşti, presa şi opinia publică au lăsat autorităţile să ancheteze în tihnă incidentul. Jurnalistul care a relatat incendiul de pe Sena, François Henriot, este azi ofiţerul de presă al Portului Rouen. I-am telefonat. Era în vacanţă. Ne-a confirmat că incendiul de pe Sena, despre care scrisese în urmă cu 27 de ani, a rămas şi până azi un mister pentru el. „Venise la putere Mitterrand, mi-a spus Henriot, la putere se instalaseră socialiştii, iar comunicarea autorităţilor cu mass-media începuse să se înrăutăţească. A fost o perioadă de mai slabă transparenţă faţă de presă.” I-am cerut fostului ziarist să ne povestească în faţa camerei de filmat ce îşi aminteşte despre întâmplarea căreia îi fusese martor, însă ne-a spus că, în calitatea sa actuală, ar avea nevoie de multe aprobări pentru a acorda un interviu.

În aceste condiţii, nu putem decât să-i dăm crezare lui Traian Băsescu faţă de tot ce a urmat. Cu nişte mici amendamente: întâmplarea povestită de el nu era iarna, ci la începutul toamnei, n-au fost implicate în incendiu atât de multe vase cât a zis, ci mai puţine, şi trei oameni au fost la un pas să-şi piardă viaţa în acele împrejurări îngrozitoare. În rest, nu putem decât să fim de acord că organele de anchetă franceze, portuare şi judiciare, au fost păcălite aşa cum domnia sa a relatat. Că pagubele produse de distrugerea împingătoarelor Capitole şi Elbiod, a barjelor acestora, de avarierea cargoului Eleistria, a petrolierului Argeş şi a altor câteva nave nu au mai fost plătite de nimeni, pentru că vinovaţii nu au fost nici acuzaţi, nici condamnaţi.

Acest episod, care vorbeşte despre şmecheria dâmboviţeană a comandantului de vas Traian Băsescu, nu figurează în „mapa profesională” a acestuia, pentru simplul motiv că aceasta nu mai există. Statul român trebuie să îi fi fost recunoscător căpitanului, pentru că l-a scutit de plata despăgubirilor estimate atunci la 12 milioane de dolari. Cum avea să mărturisească domnia sa, organelor de Securitate le-a explicat ce s-a întâmplat. A explicat şi armatorului, Navrom. Nici Securitatea, nici Navrom nu s-au supărat de această probă de destoinicie a comandantului român, căruia avea să i se încredinţeze ulterior cârma unor nave încă mai importante decât „Argeş”. Mai ştim că, după acest incident, regulamentele privind acţiunea împotriva incendiilor în Portul Rouen au fost sever modificate. Iar companiile de asigurare a navelor distruse au înghiţit în sec şi au înregistrat la finele anului un deficit în buget.

Dramă evitată

Articolul de fond: cum au fost salvaţi ca prin minune cei trei oameni de pe Elbiod;
„O limbă de foc”. „Un torent de flăcări”. Mărturiile concordă: timp de câteva minute infernal de lungi, Sena a ars ieri-dimineaţă în aval de Rouen către Grand Couronne. Împinsă de maree şi curent, o pânză de hidrocarburi uşoare – benzină sau produşi aromatici – s-a aprins pe mai multe sute de metri, urcând cu viteza unui cal în galop spre marea rafinărie Shell… Câteva secunde, un adevărat zid de flăcări a străbătut fluviul: la Val de La Haye, pe malul drept, în faţa rafinăriei, un ponton de lemn a fost şi el prăjit de valul incandescent. Urmările acestui neaşteptat fulger nu au fost prea grave: mai multe barje şi două vapoare au fost atinse, doar două împingătoare au fost distruse în întregime. Ocupanţii unuia dintre acestea au scăpat de la moarte doar graţie prezenţei de spirit a unui macaragiu. Flăcările au mai lins coca unui petrolier, amarat lângă rezervoarele Shell.

Pe la ora 8:30, focul a luat naştere în preajma cargoului grec Eleistria, de 14.000 de tone, încărcat cu făină, şi lung de 150 de metri. O scânteie sau un muc de ţigară, şi iadul s-a coborât pe Sena. Atmosfera era încărcată de vapori de hidrocarburi în acea dimineaţă, zic martorii. Flama a luat-o pe râu în sus, spre rafinăria Shell. Un împingător al Uniunii normande, Elbiot, precum şi barjele autopropulsate Sare şi Adour, încărcate de fosfo-gyps, au fost încercuite de flăcări. Cu mai bine de 40 de kilometri pe oră, focul se propaga pe suprafaţa apei. Un al doilea împingător, Capitol, proprietatea armatorului Marcel Rolland, şi cele trei barje ale sale, Arthur, Didier şi Languedoc, au fost şi ele prinse în capcană.

Capitol se afla nu departe de o macara de pe mal. Macaragiul le-a salvat viaţa celor aflaţi pe vas în acel moment. „Eram prizonieri. Nu puteam face nimic”, povesteşte Georgette Meresse, de 28 ani, soţia lui Richard, pilotul Capitolului. „Richard a văzut flacăra, mi-a strigat să iau băieţelul şi să ies pe punte.” Richard, Georgette şi micul Jerome au fost văzuţi de macaragiu. Acesta a coborât cupa şi i-a cules pe oamenii aflaţi în primejdie, depunându-i apoi, în siguranţă, pe mal. „Era singura cale de a fi salvaţi”, recunoaşte Georgette. Altfel am fi ars de vii.”

O ADEVÅRATÅ BOMBÅ. „Cu o viteză de neimaginat, povesteşte un alt martor, limba de foc s-a îndreptat spre rafinărie. Flăcările au lins coca petrolierului «Argeş», aparţinând companiei române Navrom. Vasul, cu o capacitate de 36.150 de tone şi lungimea de 190 de metri, descărcase hidrocarburi aromatice. Rezervoarele sale erau, aşadar, pline de gaz. Iar Capitole, care ardea, a lovit coca acestei adevărate bombe plutitoare… La Shell s-a sunat alarma. Pompierii au sărit la tunurile de apă. De la Rouen, Gran-Couronne, Grand-Quevily, Canteleu, Moulineaux au sosit vehicule de pompieri. Vaporul-pompier al Portului autonom Rouen s-a îndreptat şi el spre zona incendiului. 70 de pompieri, conduşi de locotenent- colonelul Louvet, au luptat cu focul, folosind tunuri şi spumă. Aşa se face că pagubele au fost limitate. Spre ora 9, toate focarele au fost stăpânite. E drept, Capitole şi Elbiod au fost distruse complet, însă cargoul grec şi petrolierul român n-au avut decât puţin de suferit.”

NICI O ANOMALIE LA SHELL. „Ancheta deschisă de Poliţia din Rouen încă de la începutul acestui foarte grav accident va încerca să determine mai întâi originea teribilei pânze de combustibil. Să se fi rupt vreo ţeavă la Shell? Nu a fost făcută, se pare, nici o constatare în acest sens. Reprezentanţii rafinăriei au declarat ieri după-amiază că, imediat după declanşarea alarmei, toate echipamentele au fost verificate, însă nimic anormal nu a fost constatat. Anchetatorii încearcă acum să stabilească dacă nu cumva s-a efectuat vreo manevră greşită în timpul procesului de descărcare a petrolierului companiei Navrom.” (Paris – Normandie, 11 septembrie 1981)

Posibilă scurgere la petrolierul român

Paris – Normandie, 12 septembrie 1981. Suspiciunile planează asupra petrolierului românesc „Argeş”
„După ce au stabilit că nu există indicii de ruptură la conductele rafinăriei Shell, serviciile poliţieneşti însărcinate cu ancheta au orientat cercetările, aşa cum scriam încă de ieri, asupra petrolierului român de 36.000 tone «Argeş», care a livrat hidrocarburi uşoare la Shell. Ieri-dimineaţă au avut loc testări ale circuitului de pompare pe «Argeş». A fost observată o scurgere de lichid în Sena. Aceasta e posibil să fie originea peliculei explozive de joi dimineaţă. Ancheta nu este însă închisă. Orice ar fi fost, lumea din zonă o să-şi amintească mult timp de râurile de foc şi de miraculoasa salvare a familiei pilotului de pe Capitole de macaragiul Georges Deboute.”
Paris – Normandie, 12 septembrie 1981

Declaraţie Băsescu, Prima TV
„Când eram comandant pe «Argeş», la trei luni de când îmi obţinusem brevetul de comandant, am luat foc în Portul Rouen, nu numai eu, 38 de nave au fost în incendiul din Rouen, în Franţa. Nava suspectată că a generat poluarea, care a făcut ca tot bazinul Portului Rouen şi Sena să fie tot o flacără pe o întindere de 3 km, a fost nava mea, pentru că era nava cea mai mare din zonă şi descărcam nafta în dana rafinăriei «Sholfrancaise». Am stat acolo 28 de zile în anchetă. Legislaţia franceză funcţiona corect. Adică nu trebuia să dovedesc eu că nu s-a produs poluarea de la mine, ci autorităţile franceze trebuiau să dovedească că s-a produs poluarea de la mine. În cele 28 de zile m-am prezentat şi la tribunal, am fost şi în ancheta organelor de justiţie franceze şi, după 28 de zile, instanţa s-a pronunţat că nu poate fi probată vina navei «Argeş». Am plecat, dar au rămas un litigiu, o acuzaţie la adresa navei de circa 12 milioane de dolari, o cerere de daune… A fost un litigiu, am explicat organelor de Securitate ce s-a întâmplat cu noi acolo şi, acum pot să o spun public, nu mai e nici un secret, am schimbat ceva în instalaţie înainte să permitem accesul autorităţilor franceze la bord, ceea ce a făcut imposibilă demonstraţia, demonstrarea vinei noastre… Acasă nu puteam să nu-i spun care a fost realitatea măcar armatorului, armatorul nu puteam să mi-l mint, iar în echipaj erau destui care ştiu ce s-a întâmplat”.
 

noiembrie 1st, 2009 at 23:22
Robert Horvath spune:

ATENTIE! IMPORTANT! ARENTIE!

DOMNULE ROSCA STANESCU

SENATOAREA DIANNE FEINSTEIN (CLIFORNIA ) INTR-O CUVANTATE IN SENATUL AMERICAN, ADRESATA PRESEDINTELUI USA. VORBESTE DESPRE URIASA AMENINTARE PENTRU AMERICA A ARMELOR ROMANESTI
” INTR-UN SINGUR TRANSPORT PLECAT DIN PORTUL CONSTANTA 8.000 DE ARME AK-47……VOR FI VANDUTE CRIMINALILOR” „ACESTE ARME SUNT ARMELE PREFERATE IMPOTRIVA POLITIEI ” ARMELE ROMANESTI ” $7 million — 8,000 AK-47s.
ESTE CAZUL CA ROMANII SA CUNOASCA OPINIA UNUIA DIN CEI MAI IMPORTANTI OAMENI POLITICI AMERICANI DESPRE ARMELE MAFIEI BASESCU. VA SUGEREZ SA PUBLICATI UN ARTICOL IN ZIARUL ZIUA.
DIN ACEST MOMENT NIMENI NU VA MAI PUTEA SA PUNA SUB SEMNUL
INTREBARII CONTRABANDA CRIMINALA DE ARME.
SPER CA VETI ACORDA TOATA ATENTIE ACESTUI DOCUMENT EXTRAORDINAR. VA DORESC MULT SUCCES.

„In other words, even though craven gun manufacturers tried to evade the ban, those copycat guns did not replace banned guns in equal numbers, at least when traced to crimes. I want to spend a couple of minutes and explain to you about a shipment that was recently found by Italian customs. Some 8,000 AK-47 assault rifles were on their way from the Romanian port of Constanta to New York City, according to press reports and BATF information, apparently bound for a gun store in Georgia by the name of Century International Arms. These guns had a value of more than $7 million — 8,000 AK-47s.
. Though this shipment may very well have been illegal in any case under a 1989 Executive Order, think of one gun store buying 8,000 AK-47s in anticipation of 5 days from today.
Think of where guns like these are going to go. Some are going to go to legitimate gun owners. Others are going to go to gang bangers. They are going to be sold out of the backseats of automobiles and on street corners to criminals. They have become the weapon of choice for those who go up against the police. Mr. President, that is 8,000 AK-47s in one shipment coming into the United States.”
http://feinstein.senate.gov/04Releases/r-awban-floor-stmnt.htm

DIANNE FEINSTEIN
Chairwoman of the United States Senate Select Committee on Intelligence

As part of its oversight responsibilities, prepares legislation authorizing appropriations for the various civilian and military agencies and departments comprising the Intelligence Community. These entities include the Office of the Director of National Intelligence, Central Intelligence Agency, Defense Intelligence Agency, National Security Agency, National Geospatial-Intelligence Agency, National Reconnaissance Office, as well as the intelligence-related components of Department of State, Federal Bureau of Investigation, Department of the Treasury, and Department of Energy. The Committee makes recommendations to the Senate Armed Services Committee on authorizations for the intelligence-related components of the U.S. Army, U.S. Navy, U.S. Air Force, and U.S. Marine Corps. The Committee also conducts periodic investigations, audits, and inspections of intelligence activities and programs.
ROBERT HORVATH ZIARIST USA wwwevagallery.com
31 octombrie 2009

noiembrie 1st, 2009 at 23:24
Robert Horvath spune:

ATENTIE! IMPORTANT! ARENTIE!

DOMNULE ROSCA STANESCU

SENATOAREA DIANNE FEINSTEIN (CLIFORNIA ) INTR-O CUVANTATE IN SENATUL AMERICAN, ADRESATA PRESEDINTELUI USA. VORBESTE DESPRE URIASA AMENINTARE PENTRU AMERICA A ARMELOR ROMANESTI
” INTR-UN SINGUR TRANSPORT PLECAT DIN PORTUL CONSTANTA 8.000 DE ARME AK-47……VOR FI VANDUTE CRIMINALILOR” „ACESTE ARME SUNT ARMELE PREFERATE IMPOTRIVA POLITIEI ” ARMELE ROMANESTI ” $7 million — 8,000 AK-47s.
ESTE CAZUL CA ROMANII SA CUNOASCA OPINIA UNUIA DIN CEI MAI IMPORTANTI OAMENI POLITICI AMERICANI DESPRE ARMELE MAFIEI BASESCU. VA SUGEREZ SA PUBLICATI UN ARTICOL IN ZIARUL ZIUA.
DIN ACEST MOMENT NIMENI NU VA MAI PUTEA SA PUNA SUB SEMNUL
INTREBARII CONTRABANDA CRIMINALA DE ARME.
SPER CA VETI ACORDA TOATA ATENTIE ACESTUI DOCUMENT EXTRAORDINAR. VA DORESC MULT SUCCES.

„In other words, even though craven gun manufacturers tried to evade the ban, those copycat guns did not replace banned guns in equal numbers, at least when traced to crimes. I want to spend a couple of minutes and explain to you about a shipment that was recently found by Italian customs. Some 8,000 AK-47 assault rifles were on their way from the Romanian port of Constanta to New York City, according to press reports and BATF information, apparently bound for a gun store in Georgia by the name of Century International Arms. These guns had a value of more than $7 million — 8,000 AK-47s.
. Though this shipment may very well have been illegal in any case under a 1989 Executive Order, think of one gun store buying 8,000 AK-47s in anticipation of 5 days from today.
Think of where guns like these are going to go. Some are going to go to legitimate gun owners. Others are going to go to gang bangers. They are going to be sold out of the backseats of automobiles and on street corners to criminals. They have become the weapon of choice for those who go up against the police. Mr. President, that is 8,000 AK-47s in one shipment coming into the United States.”
http://feinstein.senate.gov/04Releases/r-awban-floor-stmnt.htm
DIANNE FEINSTEIN
Chairwoman of the United States Senate Select Committee on Intelligence

As part of its oversight responsibilities, prepares legislation authorizing appropriations for the various civilian and military agencies and departments comprising the Intelligence Community. These entities include the Office of the Director of National Intelligence, Central Intelligence Agency, Defense Intelligence Agency, National Security Agency, National Geospatial-Intelligence Agency, National Reconnaissance Office, as well as the intelligence-related components of Department of State, Federal Bureau of Investigation, Department of the Treasury, and Department of Energy. The Committee makes recommendations to the Senate Armed Services Committee on authorizations for the intelligence-related components of the U.S. Army, U.S. Navy, U.S. Air Force, and U.S. Marine Corps. The Committee also conducts periodic investigations, audits, and inspections of intelligence activities and programs.
ROBERT HORVATH ZIARIST USA wwwevagallery.com
31 octombrie 2009

noiembrie 1st, 2009 at 23:27
Robert Horvath spune:

ATENTIE! IMPORTANT! ARENTIE!

DOMNULE ROSCA STANESCU

SENATOAREA DIANNE FEINSTEIN (CLIFORNIA ) INTR-O CUVANTATE IN SENATUL AMERICAN, ADRESATA PRESEDINTELUI USA. VORBESTE DESPRE URIASA AMENINTARE PENTRU AMERICA A ARMELOR ROMANESTI
” INTR-UN SINGUR TRANSPORT PLECAT DIN PORTUL CONSTANTA 8.000 DE ARME AK-47……VOR FI VANDUTE CRIMINALILOR” „ACESTE ARME SUNT ARMELE PREFERATE IMPOTRIVA POLITIEI ” ARMELE ROMANESTI ” $7 million — 8,000 AK-47s.
ESTE CAZUL CA ROMANII SA CUNOASCA OPINIA UNUIA DIN CEI MAI IMPORTANTI OAMENI POLITICI AMERICANI DESPRE ARMELE MAFIEI BASESCU. VA SUGEREZ SA PUBLICATI UN ARTICOL IN ZIARUL ZIUA.
DIN ACEST MOMENT NIMENI NU VA MAI PUTEA SA PUNA SUB SEMNUL
INTREBARII CONTRABANDA CRIMINALA DE ARME.
SPER CA VETI ACORDA TOATA ATENTIE ACESTUI DOCUMENT EXTRAORDINAR. VA DORESC MULT SUCCES.

„In other words, even though craven gun manufacturers tried to evade the ban, those copycat guns did not replace banned guns in equal numbers, at least when traced to crimes. I want to spend a couple of minutes and explain to you about a shipment that was recently found by Italian customs. Some 8,000 AK-47 assault rifles were on their way from the Romanian port of Constanta to New York City, according to press reports and BATF information, apparently bound for a gun store in Georgia by the name of Century International Arms. These guns had a value of more than $7 million — 8,000 AK-47s.
. Though this shipment may very well have been illegal in any case under a 1989 Executive Order, think of one gun store buying 8,000 AK-47s in anticipation of 5 days from today.
Think of where guns like these are going to go. Some are going to go to legitimate gun owners. Others are going to go to gang bangers. They are going to be sold out of the backseats of automobiles and on street corners to criminals. They have become the weapon of choice for those who go up against the police. Mr. President, that is 8,000 AK-47s in one shipment coming into the United States.”
http://feinstein.senate.gov/04Releases/r-awban-floor-stmnt.htm
DIANNE FEINSTEIN ESTE Chairwoman of the United States Senate Select Committee on Intelligence

As part of its oversight responsibilities, prepares legislation authorizing appropriations for the various civilian and military agencies and departments comprising the Intelligence Community. These entities include the Office of the Director of National Intelligence, Central Intelligence Agency, Defense Intelligence Agency, National Security Agency, National Geospatial-Intelligence Agency, National Reconnaissance Office, as well as the intelligence-related components of Department of State, Federal Bureau of Investigation, Department of the Treasury, and Department of Energy. The Committee makes recommendations to the Senate Armed Services Committee on authorizations for the intelligence-related components of the U.S. Army, U.S. Navy, U.S. Air Force, and U.S. Marine Corps. The Committee also conducts periodic investigations, audits, and inspections of intelligence activities and programs.
ROBERT HORVATH ZIARIST USA http://www.devagallery.com
31 octombrie 2009

THE NEW YORK TIMES
Italy Seizes 8,000 Kalashnikovs Headed to U.S.
Reuters ^ | Italy Seizes 8,000 Kalashnikovs Headed to U.S.
– ROMARM AS CUGIR-
ROME (Reuters) – Italian customs officers seized more than 8,000 Kalashnikov assault rifles and other weapons on a ship headed to the United States, officials said Tuesday. The arms, worth about $7.15 million, were discovered aboard a ship arriving from Romania that pulled into the southern Italian port of Gioia Tauro on its way to the United States, Italy’s customs said in a statement. According to the travel documents, the arms belong to a large U.S. company with headquarters in the state of Georgia.
“We know that the destination was North America, but we don’t effectively know if that’s where the arms were going,” a customs official told RAI state television.
The arms were found inside three containers during a routine customs check earlier this week. They were confiscated due to discrepancies in the customs forms, but the news was only made public Tuesday.
The customs office said the weapons had been described as “common guns” instead of assault rifles and longer-range combat arms in the travel documentation. ($1-.8390 Euro)



noiembrie 2nd, 2009 at 06:09
ROBERT HORVATH spune:

SENZATIONAL !

CONTRABANDA AK-47 BASESCU INUNDA AMERICA
INCREDIBIL !
CUMPERI O MASINA PRIMESTI O ARMA PE GRATIS

http://www.propeller.com/story/2009/07/19/missouri-car-dealer-offers-free-ak-47-with-new-truck/

Missouri Car Dealer Offers Free AK-47 With New Truck !!! » Propeller
Jul 19, 2009 … One can go buy a Romanian AK-47 at any gun store for as little as $200.00. the AK is so cheap now even in the US that offering it as a giveaway when you buy a …. Upstate Republican Abruptly Suspends Race for Congress …
http://www.propeller.com/…/missouri-car-dealer-offers-free-ak-47-with-new-truck/