Operatiunea „scurgere de informatii” pentru camuflarea adevarului   noiembrie 26th, 2009

 

Desi aeroportul dispunea de propria centrala telefonica, toate telefoanele primite la Aeroportul International Bucuresti-Otopeni (AIBO) erau interceptate si inregistrate automat, pe banda magnetica, de catre un serviciu specializat in telecomunicatii, apartinand altei institutii (ROMATSA SA).

Gestul lui Traian Basescu pare incalificabil deoarece, abia dupa ce a oferit presei spre publicare aceasta transcriere, a semnat ordinul ministrului Transporturilor nr. 220/25.04.1998 de constituire a unei comisii de cercetare a incidentului produs pe 16/17.04.1998, in operarea zborului SFB-1651 cu aeronava IL-76, inmatriculata UR-UCA. Comisia era formata din ing. Vasile Tocu (inspectorul sef al Aviatiei Civile), ing. Ion Tomescu (directorul R.A. ROMATSA SA) si economistul Nicolae Sion.

Exact in acea perioada (19 aprilie 1998 – 26 aprilie 1998), Valentin Vasilescu, comandantul adjunct al Aeroportului, era trimis de ministrul Transporturilor sa participe la un curs de specialitate organizat de Aeroportul International din Dublin, Irlanda. Urmare a izbucnirii in presa a scandalului „Tigareta 2″, redactiilor li s-au transmis, in conditii neelucidate si inaintea constituirii unei comisii oficiale de ancheta, documente operative al caror regim este bine reglementat din punct de vedere legal.

Potrivit reglementarilor, toate convorbirile telefonice ale unor persoane cu atributiuni operative din AIBO, intre care se numara si Vasilescu, erau inregistrate in mod automat pe banda magnetica, pastrate cateva saptamani si analizate in cazul aparitiei unor incidente. Incepand cu dupa-amiaza zilei de 24 aprilie 1998, data la care Vasilescu se gasea in Irlanda, cotidianele centrale au primit pe fax, de la Traian Basescu, transcrierea inregistrarii convorbirii sale telefonice, purtata de la telefon interior 1105, cu turnul de control Otopeni, organ de dirijare a traficului aerian din subordinea ROMATSA.

Trebuie sa arat ca acea convorbire telefonica era total inutila, intrucat absolut toate organele de dirijare si control ale traficului aerian apartineau „ROMATSA” si fusesera informate, prin mesaje specifice de trafic initial, despre intarzierea decolarii aeronavei IL-76 si, ulterior, la un interval intre mesaje de aproximativ o ora, despre decolarea acesteia de la Atena.

Traian Basescu a facut aceasta in mod premeditat, intrucat cunostea bine regulile in Aeroportul Otopeni si imprejurarile alese se circumscriau in sfera de utilizare a procedeelor de influentare psihologica, scopul sau fiind acela de a-l prezenta pe Vasilescu drept contrabandistul numarul unu al tarii. Transcrieriile convorbirilor telefonice au fost transmise, prin faxul ROMATSA, la ministerul Transporturilor, pe 25.04.1998 orele 09.38, moment la care toate cotidianele centrale publicasera transcrierea la care m-am referit anterior.

Totusi, ceea ce nu avea de unde sa stie domnul Traian Basescu era faptul ca telefonul comandantului adjunct era pus pe direct cu cel al ofiterului de serviciu din Dispeceratul Operational al AIBO si ca Vasilescu nu ridica receptorul decat daca ofiterul de serviciu ii facea legatura. La toate apelurile telefonice, primul care raspundea era ofiterul de serviciu si acest lucru era materializat pe inregistrarea magnetica. Personalul din Dispeceratul Operational era format din specialisti, selectati si instruiti pentru a supraveghea intreaga activitate din AIBO.

Dupa aparitia in presa a acelei convorbiri telefonice si in absenta lui Vasilescu, oamenii din tura operativa a Dispeceratului Operational si-au amintit ca, anterior acesteia, fusese cautat telefonic de comandorul Ioan Suciu, cu care ii facusera legatura. Urmare acestui fapt, angajatii AIBO au solicitat ascultarea benzii cu inregistrarea magnetica a telefonului 1105, din momentul intrarii in tura de serviciu (16,00 UTC, adica ora locala 19,00). In acest fel, a fost descoperita convorbirea telefonica anterioara, ascunsa de Traian Basescu, in care comandorul Suciu il informa pe Vasilescu despre zborul aeronavei IL-76 si ii solicita s-o parcheze la platforma militara.

Precizez ca dispozitia de parcare la Baza Aeriana a aeronavei in cauza, transmisa turnului de control Otopeni, era o consecinta a mesajului transmis anterior de comandorul Suciu si nu o initiativa proprie a lui Vasilescu. Abia joi 30.04.1998, Traian Basescu, ministrul Transporturilor, a pus la dispozitia presei transcrierea benzii audio a discutiilor telefonice pe care le purtase, pe 16 aprilie 1998, comandantul adjunct al Aeroportului Civil Otopeni Valentin Vasilescu cu comandorul Ioan Suciu, comandantul Aeroportului Militar Otopeni.

Atat comentariile, cat si ping-urile sunt inchise.

3 comentarii

noiembrie 27th, 2009 at 09:10
Robert Horvath spune:

UN DERBEDEU DE PORT LOVESTE UN COPIL FARA APARARE.!

SUNT UN SPECIALST. AM ABSOLVIT SECTIA DE OPERATORIE IATC BUCURESTI , AM ABSOLVIT FASHION INSTITUTE OF TECHNOLOGIE NEW YORK. AM PREDAT FILM SI FOTOGRAFIE IN USA SI JAPONIA. SUNT SPECIALIZAT IN COMPIUTER ART SI TRUCAJE DE FILM. AM O COMPANIE DE FILM SI TELEVIZIUNE. SUNT UN PROFESIONIST CARE STIE CE VORBESTE. SECVENTA VIDEO ESTE REALA. ORICE DISCUTIE IN ACEST SENS ESTE INUTILA.
TOT ASA DE SUGUR SUNT, CA OPINIA PUBLICA INTERNATIONALA NU VA ACCEPTA UN PRESEDINTE DE TARA CARE LOVESTE UN COPIL. ESTE ULTIMUL LUCRU CARE LIPSESTE IMAGINII ROMANIEI IN LUME. CARIEA POLITICA A UNUI ORDINAR GOLAN DE PORT A LUAT SFARSIT.

ROBERT HORVATH CINEAST USA JAPAN BLOG http://devanewyork.blogspot.com/
SITE http://www.devagallery.com/

noiembrie 29th, 2009 at 07:29
Robert Horvath spune:

ROBERT HORVATH: FILMUL A FOST TRUCAT !
IN REALITATE A FOST VORBA DE O LOVITURA LA PLEX …….SI DOI PUMNI IN GURA !
CER SCUZE TUTUR. CHIAR SI UN CINEAST POATE SA GRESEASCA.
DOMNUL BASESCU ARE DREPTATE . MOGULII MERG CU PROVOCAREA PREA DEPARTE !

noiembrie 29th, 2009 at 11:25
Robert Horvath spune:

UN ARTIST JAPONEZ CATRE BASESCU : „NE CRAPA OBRAJUL DE RUSINE”
Domnule Presedinte
Inchei aceasta scrisoare fara sa va cer nimic. Nici macar deschiderea unei anchete prezidentiale la adresa dumneavoastra. Votul din turul doi va rezolva toate problemele mele. Totusi nu rezist tentatiei de a va da un sfat. Renuntati la canditatura inainte de alegeri. Veti da o proba de demnitate care va fi aplaudata deopotriva si de prieteni si de dusmani. Cineva spunea ca fiecare popor are conducatorii pe care ai merita.
Romania si romanii care ai cunosc merita mai mult. !
KIYOKO HORVATH TOKIO JAPAN 28 DECEMBER 2009.
DESCHIDETI BLOG http://devanewyork.blogspot.com/

http://www.devagallery.com/