REVISTA PRESEI LIFE: Drama de la Tulcea: 4 morti si 72 de raniti   octombrie 1st, 2010

Indolenta autoritatilor locale a contribuit la producerea tragicului accident Foto: adevarul.ro

Tragedia care a avut loc ieri in Tulcea, unde 4 femei si-au pierdut viata iar alte 72 de persoane au fost grav ranite, este analizata pe larg de ziarele centrale de azi.  Bilantul de cosmar transforma tragedia  in cel mai cumplit accident rutier din ultimii ani in Romania. Daca majoritatea publicatiilor au refacut „filmul accidentului”, Romania Libera titreaza: „Cine raspunde pentru tragedia de pe dig?”. Jurnalistii scriu despre explicatiile date de primarul din Tulcea, care nu se considera vinovat in niciun fel de producerea tragediei. Desi politistii sustin ca drumul este impracticabil si nesemnalizat, edilul se scuza ca „drumul mortii” era folosit de zece ani si nu s-au mai inregistrat accidente rutiere. Pe de alta parte, In Evenimentul Zilei citim declaratiile cutremuratoare ale militarilor din zona care au sarit in ajutorul medicilor. Ziarul Adevarul scrie despre ghinionul a doua dintre victime, care nu faceau parte din echipa fabricii Gelco, unde lucrau restul pasagerilor. Acestea facusera autostopul.

Cu titlul socant „Autostopul mortii”, ziarul Adevarul scrie despre ghinionul a doua dintre femeile care si-au pierdut viata in tragedia de la Tulcea. Acestea nu faceau parte din echipa de muncitoare ale fabricii Gelco, ele facand autostopul din cauza ploii.

„Valentina Draniceanu (44 de ani) si Florica Constantinescu (45 de ani) au urcat in autobuzul fabricii Gelco, desi ele lucrau la firma vecina, Italfin, si aveau la dispozitie o masina a acesteia. Alegerea avea sa le fie fatala. „Este posibil sa se fi grabit si sa fi urcat in autobuzul lor, care a venit primul. Ploua afara si era rece, poate au vrut sa ajunga mai repede. Aceste masini vin una dupa alta. Este posibil si să le fi confundat. Noi avem autobuze pe care le punem la dispozitia angajatilor. Dar stiti cum e, avem doar un gard care ne desparte. S-au gandit ca tot acolo ajung. Si uite ce s-a intamplat”, spune Marcela Mogleanu, sef sectie la Italfin. Ea a adaugat ca este tragic ceea ce s-a intamplat, dar poate asa se va preocupa cineva si de starea drumurilor de acces din zona industriala a orasului Tulcea”.

Prim-procurorul Judecatoriei Tulcea si politistii sustin ca drumul era impracticabil si nesemnalizat, in timp ce primarul orasului, Constantin Hogea, se apara spunand ca pe digul respectiv se circula de mai bine de zece ani din cauza ca nu exista alta cale de acces in zona de est a orasului. Si asta pentru ca se fac lucrari la un drum de aproximativ 5 kilometri de aproape doi ani de zile, scrie Romania Libera.

„Autobuzul implicat in accident circula pe o ruta deviata, respectiv pe dig, deoarece drumul care face legatura intre municipiul Tulcea si zona industriala a orasului este de mai mult timp santier. Pe acest drum se efectueaza lucrari de canalizare cu finantare europeana. Anul trecut, la momentul demararii lucrarilor, mai multi agenti economici care isi desfasoara activitatea in zona industriala a orasului, au contestat decizia primariei de a inchide total drumul de acces, iar una dintre firme chiar a dat in judecata institutia. Initial, primaria nu a oferit nici o solutie agentilor economici, apoi le-a transmis ca pot circula pe digul unde a avut loc ieri accidentul. Primaria a uitat insa atunci sa ia si masuri de siguranta a circulatiei. „ANIF Tulcea (Administratia Nationala a Imbunatatirilor Funciare, care detine digul – nr.) trebuia sa puna semne de circulatie impreuna cu primaria”, spune seful ITM Tulcea, Ali Izet.

In Evenimentul Zilei citim declaratiile cutremuratoare ale militarilor de la UM 02016 Babadag,  ei fiind primii care au sarit sa ajute echipajele de descarcerare.

Imaginile din acele minute au ramas adanc intiparite in mintea militarilor-voluntari. „Tot plafonul autobuzului era turtit, conserva, ce mai! Pana si scaunele erau turtite! Oamenii care iesisera singuri din autobuzul turtit tipau, cu mainile pe fata, acoperind-o. Toti tipau dupa a jutor si nu stiai pe cine sa iei primul de sub fieratanii. Autobuzul era antic si de demult, pana si scaunele de dinauntru erau strivite”, povesteste maistrul militar.
Un alt militar care a ajutat la scoaterea victimelor relateaza cum tensiunea se instalase, pentru cateva clipe, si printre salvatori. Doua persoane pe care le-a scos erau moarte. „Si i-am spus unui coleg: «Lasa, ma, ca mai are puls». Si cand am ajuns la ambulanta cu femeia aceea, ni s-a zis: «Ce-ati mai adus-o aicea, dom’le, nu vedeti ca e moarta?!». Am ramas cu targa in mana, uitandu-ne unul la altul, pana «ne-a trezit» unul de la Descarcerare, să i-o dam lui”, povesteste militarul”. (M.S.)

Atat comentariile, cat si ping-urile sunt inchise.

Nu exista comentarii