Energie solara din spuma de meduze, o noua tehnologie medicala   octombrie 5th, 2010

Meduzele nu vor fi puse in pericol de noua descoperire (Foto: infomediu.eu)

Oamenii de stiinta au descoperit ca pot produce o noua generatie de energie solara prin folosirea spumei de meduze, metoda care ar contribui in mare masura la progrese in domeniul medicinei, scrie Adevarul.

Cercetatorii folosesc proteina verde fluorescenta obtinuta prin lichefierea meduzei stralucitoare Aequorea Victoria, des intalnita in largul coastelor de vest ale Americii de Nord, pentru a crea „celule de combustibil” in miniatura. Acestea ar putea fi folosite pentru alimentarea unor nanodispozitive microscopice care ar putea functiona independent in interiorul corpului uman, de exemplu, pentru a combate tumorile.

Aceasta practica  nanotehnologica pare sa fie viitorul medicinei, dar inca se afla  in faza incipienta. Chiar si asa, primele solutii par sa fie date de aceasta noua descoperire.

Profesorul Zackary Chiragwandi de la Universitatea de Tehnologie Chalmers din Suedia a declarat ca a dezvoltat aceasta metoda de generare de energie la nanonivel prin administrarea unei picaturi de proteina verde fluorescenta de la meduze pe electrozi de aluminiu si prin expunerea lor la lumina ultravioleta.

Tehnologia nu pune in pericol meduzele, pentru ca metodele stiintifice moderne le permit cercetatorilor sa creeze propriile proteine verzi fluorescente cu ajutorul bacteriilor.

A.C.

Atat comentariile, cat si ping-urile sunt inchise.

Nu exista comentarii