Limita de toleranta. Fata de UE   iulie 17th, 2012

Este agitata marota “bunelor practici europene”. La care Romania a subscris. Pe care Romania trebuie sa le respecte. Si, in numele acestora, au fost initiate, atat din interiorul acestui stat, cat si din afara lui, scenarii si jocuri periculoase. Sub pretextul nerespectarii “bunelor practici”, Romania a fost transformata in teren de incercare pentru diferite puteri. Evident, treptat, trebuie sa ne conformam unor reguli pe care, in definitiv, le-am acceptat. Chiar si acum cand suntem sub presiune. Dar exista o limita. Dincolo de acea limita, Romania devine un stat nedemn. Un stat fara suveranitate. Un stat umilit. Un stat lipsit de credibilitate.

Faimoasele intrebari, care isi asteapta raspunsul la Bruxelles, reprezinta un exemplu elocvent al tentativei de umilire a autoritatilor de la Bucuresti. Nu poti sa ceri unui stat asigurari, pe care deja oficialii sai le-au dat. Cu mult timp in urma. Desi nu ar fi avut niciun fel de obligatie. Sa nu o schimbe, pentru moment, pe doamna Kovesi, numita politic de catre Traian Basescu, transformata intr-un instrument politic si al carei mandat expira. La fel in cazul lui Daniel Morar, cu observatia ca mandatul sau e gata expirat. Ce garantii sa mai ceri ca Romania se va conforma unei tampenii legate de formula unui referendum valid, in pofida Comisiei de la Venetia, care ne lasa libertatea de a decide? Sa reflectam putin asupra acestui aspect.

Conform dictatului UE, pe care oficialii romani l-au acceptat, sustinatorii demiterii unui presedinte expirat au nevoie de o prezenta la vot de 9 milioane de cetateni, in timp ce sustinatorii lui Traian Basescu nu au nevoie de niciun cvorum. Este aberant, nedemocratic si ilegal ca minoritatea sa decida neprezentandu-se la vot. Suspendarea este o demitere conditionata de ratificare prin referendum. Ceea ce Parlamentul a hotarat nu este, de fapt, suspendarea Presedintelui, ci demiterea lui ad referendum sau propunerea ca el sa fie demis. Efectele deciziei Parlamentului sunt, pe de o parte, o demitere provizorie cu efect imediat, careia noi ii spunem suspendare, si o consultare populara cu o intrebare si doua raspunsuri: da sau nu. In consecinta, daca raspunsul la intrebare, oricare ar fi el, nu este validat, provizoratul se prelungeste. El nu se poate incheia decat printr-un referendum valabil. Fapt, de altfel, sesizat luni seara si de suspendat, in cursul discutiei cu Ion Cristoiu. Traian Basescu a recunoscut ca, in conformitate cu legile statului roman, referendumul de demitere ar putea fi repetat in caz de invalidare.

Este uluitor cum observatorii europeni nu au fost socati sau macar consternati, afland ca, in sediul de campanie al presedintelui suspendat, serviciul secret STS a instalat un terminal telefonic. Tot secret. Si asta in timp ce Traian Basescu nu mai are dreptul sa beneficieze de niciun fel de atribute prezidentiale. Si mai putini observa, cu o simpla ridicare din umeri, ca pozitia steagurilor la locul destinat conferintelor de presa de la Cotroceni a fost schimbat. Ca intr-un razboi de imagine impotriva lui Antonescu.

Pentru Merkel, Romania devine un fel de Belgrad. In scopul de a acapara suveranitatea. Dar si pentru altii, cozile de topor de la Bucuresti ale regimului Basescu sunt utilizate tot in scopuri geopolitice. USL a intrat intr-un razboi mai mare decat isi imagineaza. Il va castiga?

Sursa: CorectNews

Atat comentariile, cat si ping-urile sunt inchise.

Nu exista comentarii