Arsenalul lui Traian Basescu   iunie 19th, 2013

SRSDomnul presedinte jucator incepe sa-si etaleze arsenalul. Si, pe masura ce o face, descoperim cum intentioneaza el sa incurce proiectele USL. Tintele imediate sunt noua Constitutie si regionalizarea. Provocarea legata de un nou referendum este doar una dintre miscarile tactice pe care Traian Basescu le are in vedere. Sunt liderii USL pregatiti sa riposteze?

Ultimul incident care a avut loc in plenul Parlamentului Romaniei sugereaza un raspuns negativ. In privinta referendumului solicitat de presedinte, USL a demonstrat ca nu stie stanga ce face dreapta. Si invers. Nu este deloc exclus sa fi avut loc consultari la varf ramase in coada de peste. Cu alte cuvinte, la capatul acestora, fiecare a inteles ce a vrut. PSD ca este bine sa voteze in favoarea demersului legat de referendum, iar PNL ca este de preferat sa dovedeasca consecventa in raport cu sicanele politice initiate de presedintele demis politic. Asa se face ca primii au votat disciplinat, in functie de semnalul dat de Valeriu Zgonea, iar liberalii, manati in lupta de propria constiinta si sub imperiul consecventei, au spus nu. Fara sa se fi organizat in prealabil. Fara ca cineva sa le fi dat semnalul. A fost, spre bucuria presei basiste, inca un mare semn de intrebare asezat, cu clopotei cu tot, la temelia USL.

Am insistat asupra acestui episod pentru ca el ne infatiseaza o situatie nefireasca pe tabla de sah politica. Intr-o parte se afla un jucator care isi fixeaza tinte precise, urmarite pe parcursul mai multor mutari, in cealalta parte, si jucand mereu cu negru, deci fara a-si asuma miscarea de deschidere, colosul USL gafaie, incercand sa raspunda, mutare cu mutare, fara a avea o tinta pe termen lung, dicolo de alegerea, asumata si preconizata pentru sfarsitul anului viitor, a lui Crin Antonescu in functia de presedinte.

Din acest moment, in ciuda votului, pana la urma negativ, din Parlament, presedintele Traian Basescu are la dispozitie nu mai putin de cincizeci de zile pentru a anunta data in care doreste sa aiba loc referendumul. Iar dorinta lui, cu toate cheltuielile aferente, de 40 de milioane de euro, este lege. Intrucat Constitutia nu-i restrange intervalul de timp, Basescu poate anunta orice data doreste. Si va alege, fireste, un moment cheie. De natura sa incurce socotelile USL daca nu cumva sa-i arunce in aer proiectul constitutional. Ceea ce inseamna ca va incerca sa-si impuna referendumul cu cateva zile inaintea celui pentru noua Constitutie.

Intrucat presedintele va putea alege momentul respectiv in intervalul de cincizeci de zile de acum incolo, si este de presupus ca va astepta ultima clipa, in mod logic USL, la randul lui, e silit sa ramana in expectativa, astfel incat sa poata anunta referendumul pentru Constitutie dupa presedinte pentru a crea un interval de timp suficint de mare intre cele doua evenimente.

Intreaga tevatura poate impinge momentul aprobarii de catre cetateni a Constitutiei revizuite pana in primavara anului viitor, cand defectele uzarii morale a Guvernului USL ar putea sa afecteze, in sens negativ, rezultatele acestui important demers politic. Si, intre timp, Basescu va avea tot timpul necesar pentru a ataca la Curtea Constitutionala – si a-i manevra pe judecatorii de acolo – toate prevederile importante ale proiectului legii fundamentale. Ceea ce va genera un lant nesfarsit de mutari de aparare, ce vor fragiliza si mai mult colosul USL, care incepe sa-si arate picioarele de lut.

Sursa: CorectNews

Atat comentariile, cat si ping-urile sunt inchise.

2 comentarii

iunie 19th, 2013 at 14:26
Marian Nicolae spune:

Relu Fenechiu lichidează CFR Marfă

Postat la: 18.06.2013 – 19:21 | Scris de: Ion Teleanu
http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/relu-fenechiu-lichideaza-cfr-marfa-95883

În plin proces de privatizare, Relu Fenechiu transferă gratuit de la CFR Marfă către două societăţi de la calea ferată, 356 de active şi 28 de hectare de teren, a căror valoare de inventar este de 11,4 milioane de euro, aflate, la ora actuală, sub sechestru

• În acelaşi timp, ministrul Transporturilor mai decide scoaterea din patrimoniul CFR Marfă a încă 291 de active şi 10 hectare de teren, evaluate la 2,8 milioane de euro

• Datoriile fiscale ale CFR Marfă au fost stinse de ANAF prin conversie în acţiuni, inclusiv obligaţiile de plată – 127,4 milioane de lei

• Fenechiu a minţit într-o emisiune la Realitatea TV că există acordul Consiliului Concurenţei pentru convertirea datoriilor în acţiuni

• Consiliul Concurenţei avertizează că reprezentanţii Comisiei Europene, dacă sunt sesizați, ar putea reanaliza operaţiunea de conversie în acţiuni a acestor datorii

• Analistul economic Ilie Şerbănescu consideră că privatizarea CFR Marfă este, de fapt, o lichidare a companiei

• Fostul ministru al Privatizării, Valentin Ionescu, a declarat, pentru ZIUAnews, că transferul de active nu trebuia să se facă gratis, iar Ministerul Transporturilor ar fi trebuit să facă un plan de restructurare pentru CFR Marfă înainte de privatizare

La doar câteva zile de la demararea procesului de privatizare a companiei CFR Marfă, ministrul Transporturilor a regizat o escrocherie imobiliară de proporții.

După ce, pe 23 mai 2013, s-a închis lista cu cei interesaţi de privatizarea CFR Marfă, Fenechiu a decis să fie transferate, fără plată, o mulţime de active şi mijloace fixe foarte atractive aflate, în prezent, sub sechestru, din patrimoniul companiei, către CFR SA şi Societatea de Administrare Active Feroviare SA (SAAF). Toate clădirile, terenurile şi mijloacele fixe care au fost transferate de la compania aflată în plin proces de privatizare către cele două societăţi CFR sunt evaluate la valori de dumping.

Hotărâre fără avizul Ministerului de Finanţe

Pentru realizarea ingineriei imobiliare şi patrimoniale, Fenechiu i-a împuternicit pe reprezentanţii Ministerului Transporturilor în Adunarea Generală a Acţionarilor de la CFR Marfă.

Astfel, Gheorghe Huţanu, Claudiu Dumitrescu şi Sorin Gafițoi au decis în Adunarea Generală Extraordinară din 28 mai 2013, prin Hotărârea nr. 35, transferarea fără plată a unor active şi mijloace fixe de la CFR Marfă, aflate acum sub sechestru, care valoarează sute de milioane de euro. Reprezentantul Ministerului Finanţelor Publice, Maria Popescu, nu a semnat această hotărâre a AGA de la CFR Marfă. Mai mult, în această hotărâre nu se menţionează dacă există împuternicirea ministrului Transporturilor pentru convocarea Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilor de la CFR Marfă pentru data de 28 mai 2013.

Hotărârea nr. 35/ 28.05.2013 (PDF)

Sediul central şi hotelul la Predeal

Prin Hotărârea din 28 mai 2013, se transferă gratuit de la CFR Marfă, către SAAF, un număr de 254 de active şi mijloace fixe aflate în prezent sub sechestru în mai multe locaţii din ţară, inclusiv în Bucureşti, a căror valoare totală de inventar este de 45.032.099,55 lei. Terenurile transferate aflate în localitățile Videle, Titu, Câmpina, Râmnicu Vâlcea, Petroşani, Subcetate, Holod, Ilva Mică, Predeal, Băile Herculane şi Bucureşti însumează o suprafață totală de 169.097 mp.

Printre imobilele cele mai atractive transferate de Fenechiu se numără clădirea de birouri, cu nouă etaje, a CFR Marfă, de pe strada Turda, unde se află şi sediul central al companiei, evaluată la 11.566.814,87 de lei – circa 2,5 milioane de euro, dar și clubul şi cantina din depoul Bucureşti-Triaj. De asemenea, a fost trecut la SAAF şi hotelul CFR Marfă din Predeal, care dispune de 29 de camere şi o sală de conferinţe, căminele de nefamilişti din Simeria şi Caransebeş, plus cantina-depozit din Feteşti. Prin aceeaşi decizie a lui Fenechiu, au mai fost transferate şi o mulţime de cântare pod bascul aflate în multe localităţi din ţară, 21 de clădiri ale Terminalului Ferry-Boat şi cele două ferry-boat-uri Eforie şi Mangalia.

Terminale gata de transfer

La aceeași ședintă AGA s-a mai decis şi transferul, fără plată, de la CFR Marfă, la CFR SA, a altor 102 active şi mijloace fixe, aflate, la ora actuală, sub sechestru, a căror valoare de inventar este de 6.029.884,54 de lei – circa 1.400.000 de euro. Suprafaţa totală a terenurilor aflate în patrimoniul terminalelor CFR din Craiova, Turda, Tudor Vladimirescu, Deva, Baia Mare, Alba Iulia, Sf. Gheorghe şi Mediaş este de 112.924 mp.

Șase locomotive cu abur, 400 de euro!

AGA de la CFR Marfă a mai hotărât, pe 28 mai 2013, transferul fără plată, către SAAF SA, a 111 active şi mijloace fixe a căror valoare totală de inventar este de 5.284.368,81 lei. Vor trece la SAAF SA depourile din Dej, Tg. Mureş şi Buzău, halta Griviţa din Capitală, un sediu administrativ din Iaşi, dar şi remizele CFR din Călimăneşti, Turnu Măgurele, Râul Vadului, Zimnicea, Piatra Neamţ şi Comăneşti. De asemenea, au mai fost trecute 38 de cântare pod bascul, precum şi şase locomotive cu abur a căror valoare de inventar este de 1.821,22 lei.

Relu Fenechiu a mai transmis oamenilor săi din AGA de la CFR Marfă să mai transfere gratuit către CFR SA un număr de 181 de active şi mijloace fixe evaluate la 7.458.220,35 de lei. Printre acestea se numără şi gările Progresul, din Capitală, şi Constanţa Mărfuri. Se adaugă zece terenuri aflate în Constanţa, Galaţi, Craiova, Iaşi, Botoşani şi Bucureşti, cu o suprafaţă totală de 97.861 mp, precum și 119 terenuri şi clădiri ce deservesc cântarele CFR. Astfel, de la CFR Marfă, a fost transferat către cele două societăţi CFR un număr de 291 de active nesechestrate şi 10 hectare de teren, a căror valoare de inventar este de 2,8 milioane de euro.

„Transferul de active trebuie să aibă loc cu plată”

Analistul economic Valentin M. Ionescu, fost ministru al Privatizării în perioada 1997-1998, a explicat, pentru ZIUAnews, situaţia de la CFR Marfă, pe baza documentelor privind transferul gratuit de patrimoniu feroviar, dar şi modul în care se poate realiza conversia în acţiuni a datoriilor către ANAF. Referitor la transferul unor active din patrimoniul S.C. CFR Marfă SA, Valentin Ionescu a precizat foarte clar: „În conformitate cu prevederile art. 63 din OUG nr.12/ 1998, trebuie mai întâi emis un ordin de ministru care mandatează reprezentanţii statului în adunarea generală a acţionarilor să decidă transferul de active. Cred că există ordinul, pentru că se face referire la acesta în hotărâre. Articolul 63 din OUG nr. 12/ 1998 nu prevede în mod expres că transferul se face cu titlu gratuit”.

„Este discutabil dacă se poate face cu titlu gratuit, pentru că art. 20 alin. 2 din Legea nr. 15/ 1990 precizează că . Ca atare, statul este proprietar pe titlurile emise de societate, adică pe acţiunile emise de CFR Marfă, şi nu poate dispune în orice condiţii să transfere active.

Pe cale de consecinţă, când se transferă active, acest proces trebuie să aibă loc cu plată, întrucât nu este vorba de patrimoniul statului, ci de patrimoniul unei societăţi comerciale, distinct de cel al statului. Transferul cu titlu gratuit elimină posibilitatea ca de activ să fie legat pasivul. Altfel, compensarea nu se mai poate face. De regulă, orice transfer de active presupune şi un transfer proporţional din pasiv aferent acelor active. În cazul de faţă s-a făcut un transfer cu titlu gratuit şi, pe cale de consecinţă, s-a urmărit probabil o compensare între CFR Marfă şi CFR SA. În cazul SAAF SA cu CFR Marfă nu ştiu ce compensare ar fi putut avea loc”, a explicat Valentin Ionescu, pentru ZIUAnews. „Deşi nu este o obligaţie legală expresă, ar fi fost bine ca activele transferate să fie evaluate prealabil.
Problema prezintă relevanţă pentru valoarea la care se face compensarea.
Aşa că la intrarea în patrimoniu, CFR SA şi SAAF SA trebuie să facă evaluarea”, a mai subliniat fostul ministru.

„Se poate face o asemenea privatizare, dacă nu îi bagă nimeni la puşcărie. Asta nu e privatizare, e lichidare”, susține, tranșant, analistul economic Ilie Şerbănescu.

Datorii convertite în acţiuni

Pe 12 iunie 2013, printr-o ordonanţă de urgenţă, Guvernul a anunţat că datoriile fiscale ale CFR Marfă vor fi stinse de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), prin conversie în acţiuni, inclusiv obligaţiile de plată, în cuantum de 127,4 milioane de lei. Executivul a precizat că această operaţiune urmărește „o echilibrare economico-financiară” a CFR Marfă, în vederea creșterii atractivității la privatizare, iar caracterul de urgență al ordonanţei este generat de necesitatea de a îndeplini obiectivele asumate prin înțelegerile cu FMI.

Trebuie precizat că în cursa pentru preluarea CFR Marfă au mai rămas doi competitori:Grup Feroviar Român și consorțiul format din Transferoviar Cluj și Donau Finanz GmbH, din Austria, după ce, pe 6 iunie 2013, a fost eliminată de la privatizare firma americană OmniTRAX.

Avertismentul Consiliului Concurenţei

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, i-a transmis, pe 11 iunie 2013, secretarului general al Ministerului Transporturilor, Tiberiu Bărbulețiu, următoarele: „În ceea ce priveşte conversia datoriilor CFR Marfă în acţiuni, având în vedere că statul se comportă ca un investitor privat prudent care doreşte să îşi maximizeze veniturile pe care le va obţine din privatizarea CFR Marfă, precum şi răspunsul informal al Comisiei Europene, prin care ni se comunică faptul că forul comunitar a luat act de poziţia autorităţilor române cum că această conversie nu reprezintă ajutor de stat, considerăm că sunt îndeplinite condiţiile pentru ca această conversie să fie realizată. (…) Totuşi, dorim să atragem atenţia asupra faptului că răspunsul informal al Comisiei Europene nu asigură certitudinea juridică în domeniul ajutorului de stat şi că, în cazul unei plângeri, forul comunitar poate să decidă să reanalizeze această operaţiune”.

Fenechiu dezinformează în direct

Într-o emisiune difuzată în direct de Realitatea TV, pe 12 iunie 2013, ministrul Transporturilor a declarat că există aprobarea Consiliului Concurenţei pentru convertirea datoriilor de la CFR Marfă în acţiuni şi că acest lucru nu poate fi etichetat de Comisia Europeană drept ajutor de stat. Răspunsul preşedintelului Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, demonstrează însă că Relu Fenechiu nu este bine informat, fapt confirmat şi de analistul economic Valentin Ionescu.

Comisia Europeană poate analiza oricând maniera în care se desfășoară privatizarea CFR Marfă și poate sancționa modul defectuos în care aceasta este realizată.

iunie 20th, 2013 at 13:59
Marian Nicolae spune:

Va salut domnule senator.

Ca idee, uitati-va si dumneavoastra ce fituica vor sa faca nestimabilii din Constitutia noastra, Constitutia Romaniei:

Noua Constituţie este gata.
Proiectul de revizuire a Legii fundamentale adoptat de comisia de resort

DE M.Z. • 19 IUN 2013 • 11:04
http://www.antena3.ro/politica/noua-constitutie-este-gata-proiectul-de-revizuire-a-legii-fundamentale-adoptat-de-comisia-de-resort-218389.html

Update 11.04 – Comisia de revizuire a Constituţiei a dat, miercuri, votul final asupra proiectului de revizuire a Legii fundamentale, acesta fiind adoptat cu 17 voturi “pentru” şi o abţinere, reprezentanţii PDL şi PPDD nefiind prezenţi la şedinţă.

Deputatul UDMR Mate Andras-Levente a fost singurul care s-a abţinut de la vot.

Reprezentanţii PDL şi PPDD în comisie nu au fost prezenţi la şedinţă.

PDL a anunţat luni că a decis să se retragă din Comisia de revizuire a Constituţiei şi să refuze să participe la dezbaterile din plenul Parlamentului pe această temă, a anunţat luni vicepreşedintele partidului Alin Tişe, arătând că PDL va participa la acţiuni în Parlament şi în stradă pentru a informa cetăţenii.

Proiectul merge către Consiliul Legislativ care va avea cinci zile la dispoziţie ca să dea un aviz.

Săptămâna viitoare se încearcă faptul ca acest proiect să fie trimis la CC, care la rândul ei are 10 zile, ca să se pronunţe pe marginea constituţionalităţii articolelor modificate.

În toamnă, Senatul va lua în discuţie, în plen, noua formă a Constituţiei, în plenul celor două Camere putând interveni modificări.
__________________________________________

Principalele modificări ale Constituţiei

1. România recunoaşte rolul istoric în constituirea statului român al Casei Regale, Bisericii Ortodoxe şi a celorlate culte religioase

2. Mandatul unui deputat sau senator încetează la data demisiei din partidul politic sau formaţiunii politice din partea căruia a fost ales sau la data înscrierii în alt partid

3. Judecătorii CCR se vor putea pronunţa asupra hotărârilor Parlamentului sau asupra domeniilor care privesc poziţia în cadrul Uniunii Europene

4. Reprezentanţii legali ai minorităţilor naţionale pot înfiinţa organe proprii de decizie şi executive, cu competenţe privind dreptul la păstrarea, dezvoltarea şi exprimarea identităţii lor. Minorităţile naţionale îşi pot folosi în mod liber, în spaţiu public şi privat propriile simboluri naţionale care reprezintă identitatea lor etnică, culturală, lingvistică şi religioasă

5.Guvernul numeşte în unităţile administrativ-teritoriale prefecţi şi subprefecţi, în condiţiile legii

6. Drapelul României este tricolor, având pe fondul galben stema ţării; culorile sunt aşezate vertical, în ordinea următoare începând de la lance: albastru, galben, roşu

7. Niciun mijloc de comunicare în masă nu poate fi suspendat sau suprimat

8. Mijloacele de comunicare în masă au obligaţia de a declara public sursele finanţării şi structura acţionariatului. Procedura declarării se stabileşte prin lege

9. Familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între un bărbat şi o femeie, pe egalitatea acestora şi pe dreptul şi îndatorirea părinţilor de a asigura creşterea, educaţia şi instruirea copiilor
_____________________________________

Comisia de revizuire a Constituţiei a finalizat dezbaterile asupra proiectului de revizuire a Legii fundamentale, urmând ca votul final asupra proiectului să fie dat în această dimineaţă.

Comisia a lucrat mai puţin de trei săptămâni la proiectul de revizuire a Constituţiei. În ultima şedinţă, s-au finalizat dezbaterile şi s-au făcut ultimele retuşuri.

Printre acestea, eliminarea prevederii referitoare la Curtea Constituţională, potrivit căreia judecătorii CCR nu se vor mai putea pronunţa asupra hotărârilor Parlamentului sau asupra domeniilor care privesc poziţia în cadrul Uniunii Europene.

O altă prevedere vizează posibilitatea demiterii unui ministru doar printr-o moţiune simplă.