Combinata ANI-DNA   august 26th, 2013

SRSRezultatul actiunilor combinate ANI-DNA, la care s-au adaugat si cele ale „vigilentilor doctoratelor curate”, s-a concretizat, pana in prezent, in eliminarea a nu mai putin de noua membrii ai Cabinetului Ponta. Se adauga, desigur, acei membrii ai Executivului, cum este de pilda Dragnea, aflati in cercetare penala. In acest ritm, in patru ani de guvernare, USL va fi silit sa schimbe practic in totalitate cel putin doua guverne.

Mai sunt insa nenumaratele dosare intocmite fie de ANI, fie de DNA impotriva unor lideri locali. Sefi de organizatii, presedinti de Consilii Judetene, primari si consilieri. Doar o infima parte dintre acestia sunt reprezentanti ai opozitiei. Simpla statistica ne arata ca are loc o actiune desfasurata si comandata, in mare parte, din ratiuni politice.

La celalalt capat al acestei partituri penale se afla Inalta Curte de Casatie si Justitie. Acolo, prin modificarea legii operata in perioada Macovei, presedintele Traian Basescu a avut posibilitatea de a-si plasa oamenii in cele doua complete, formate din cate cinci judecatori, ale Sectiei Penale. Oricare dintre ele reprezinta practic un pluton de executie pentru inculpatii politicieni ajunsi in fata acestora. Completele sunt alcatuite exclusiv in baza selectiei facute de presedinte si, in cea mai mare parte, magistratii provin din randul procurorilor, prea putini dintre ei fiind judecatori cu o vasta experienta. Sunt si situatii, absolut hilare pentru noi si dramatice pentru victime, in care cei chemati sa judece sunt chiar fostii procurori de caz. Fapt unic in analele justitiei. Mai devreme sau mai tarziu, toate dosarele – ma refer atat la cele comandate politic, cat si la celelalte – ajung in fata unuia dintre cele doua complete. Acolo, adversarii lui Traian Basescu – acum ma refer strict la dosarele politice – sunt executati chiar si atunci cand nu exista niciun fel de probe. Mai tarziu, cand procurorii DNA vor binevoi, fie si numai de ochii lumii, sa le faca dosare si celor care compun clientela regimului Basescu, aceleasi complete au rostul de a-i achita pe inculpati. De a-i gasi nevinovati.

Romania este singurul stat din Europa in care a fost infiintata si a fost experimentata o institutie de tip ANI, in timp ce Directia Nationala Anticoruptie se mai regaseste doar in Spania. Prin urmare, si in acest caz, se poate vorbi despre un experiment facut pe Romania. Tot statistic, este dovedit faptul ca valoarea sumelor sustrase avutiei publice a crescut an de an sub guvernele administrate de Traian Basescu. Ceea ce demonstreaza ca, in materie de coruptie, in ciuda unor note bune primite de afara de la cei care au incurajat infiintarea acestor institutii si si-au luat raspunderea morala pentru ele, ANI si DNA nu si-au indeplinit obiectivele declarate. In schimb le-au indeplinit pe cele nedeclarate. Cele existente in agenda lui Basescu.

Hartuita zilnic de ANI si de DNA, administratia publica centrala si locala este impiedicata, sistematic si eficient, sa-si faca pe deplin datoria fata de cetateni. USL are datoria sa ia atitudine politica si sa identifice solutiile legislative necesare. Ele devin stringente intrucat prin cunoscutele manevre Traian Basescu a reusit, utilizand Curtea Constitutionala, sa amane, pana la cel putin finele anului urmator, revizuirea Constitutiei. Daca nu cumva USL accepta sa ramana in continuare carne de tun.

Sursa: CorectNews

Atat comentariile, cat si ping-urile sunt inchise.

Nu exista comentarii