Merele discordiei   septembrie 18th, 2013

SRSIntre PNL si PSD exista nu un mar al discordiei, ci mai multe. Neintelegerile sunt generate mai degraba de cauze obiective decat de cele tinand de egoul unor persoane. In principiu, PSD, care are prim-ministrul si ocupa cele mai importante pozitii in administratia centrala si locala, ar trebui sa se afle la butoanele economiei. Secondat, la o distanta apreciabila, de PNL. In realitate, intrucat Basescu a consolidat puterea prezidentiala, el joaca in prezent un rol atat de important, incat de multe ori Guvernul este pus in dificultate. Apar astfel frustrarile prim-ministrului. Care se adauga frustrarilor PNL, care plateste factura guvernarii fara a guverna prea mult. Gazul este turnat pe foc atunci cand apar indoieli privind obiectivul prezidential. Ce e de facut?

Traian Basescu a intuit corect ca exista o falie obiectiva intre PSD, care are prim-ministrul si stapaneste administratia intr-o proportie de aproximativ 70 la suta, si PNL, care stie ca va plati factura guvernarii fara insa a beneficia si de satisfactia adjudecarii unor rezultate. In acelasi timp, intrucat vreme de aproape noua ani, sustinut fiind de Curtea Constitutionala si de serviciile secrete, ca sa un mai vorbim de DNA si ANI, el a muncit din greu pentru a consolida puterea institutiei, facand-o mult mai puternica decat permite legea fundamentala, realist vorbind, ne aflam in situatia in care cel care se autointituleaza seful statului detine si exercita importante prerogative executive. Uneori chiar devansandu-l pe prim-ministru. Premierul, in aceasta calitate, dar si in cea de presedinte al celui mai puternic si disciplinat partid din Romania, este silit sa duca un razboi pe mai multe fronturi. Dintre care doua sunt principale. Un front anti-Basescu, prin care incearca sa contracareze influenta acestuia. Un al doilea front in interiorul USL. Loc in care PSD este confruntat cu doua provocari majore.

Prima are drept tinta mentinerea in captivitate a surplusului de electorat, aparut ca efect al modului in care a functionat in alegeri USL. Se stie ca, la capatul competitiei electorale, cele doua principale partide au obtinut mai mult electorat impreuna, cu circa 20 la suta, decat suma propriilor electorate. Castigatorul pe termen lung este acel partid care va reusi sa preia cat mai mult din acest procent semnificativ. Ceea ce presupune anumite politici. Motiv care determina cele doua tabere, socialista si liberala, sa intre din ce in ce mai des nu numai in competitie, ci si in contradictie. Dar provocarea majora este cursa prezidentiala. Liberalii nu mai cred in sinceritatea partenerilor, in ceea ce priveste sustinerea comuna a lui Antonescu.

Ce e de facut? Prima solutie e limitarea puterilor excesive si interventiilor, tot excesive, ale lui Traian Basescu. Pactul de coabitare s-a dovedit a fi o greseala, iar acum handicapul, astfel creat, trebuie anulat in principal de catre PSD. In ceea ce priveste competitia electorala, in USL, de la reglajul fin, trebuie sa se treaca la o revizie. Astfel incat fiecare dintre cele doua partide sa inteleaga ca are loc nu numai o colaborare, ci si o competitie politica dupa toate regulile jocului.

In privinta competitiei prezidentiale ar exista o solutie la indemana USL. Si, in primul rand, a PSD. Anticipatele. Alegerea in primavara, poate odata cu europarlamentarele, a viitorului presedinte, care urmeaza sa-si preia functia la incheierea mandatului lui Basescu. Ceea ce ar reduce timpul de asteptare si ar inlatura suspiciunile. Detensionanad USL.

Sursa: CorectNews

Atat comentariile, cat si ping-urile sunt inchise.

3 comentarii

septembrie 18th, 2013 at 18:09
paul spune:

„Premierul, in aceasta calitate, dar si in cea de presedinte al celui mai puternic si disciplinat partid din Romania” Mit! SRS, te uiti la rezultatele in alegeri dar uiti ca sunt cle putin 2 milioane de voturi din cimitire. Asa a castigat PSD aproape toate bataliile electorale de pana acum. Cand aveti de gand sa faceti update la listele electorale?????

Atentie ca ponta poate submina alegerile prezidentiale sa ajunga presedinte candidatul PPDD (de ex) ca mai apoi sa il suspende pentru inventii si vor face din nou alegeri prezidentiale. de data asta PSD avand candidat propriu. Nu ar fi prima data cand mafia grupului de la Cluj isi saboteaza candidatul la prezidentiale.

SRS, eu iti garantez ca il vor sabota pe Crin

septembrie 18th, 2013 at 20:07
Marian Nicolae spune:

“Marele mars al secuilor”, pe 27 octombrie.
Presedintele CNS: Sunt asteptati peste 150.000 de maghiari

de I.R. HotNews.ro, Miercuri, 18 septembrie 2013,
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15604621-marele-mars-secuilor-27-octombrie-presedintele-cns-sunt-asteptati-peste-150-000-maghiari.htm

Peste 150.000 de maghiari sunt asteptati la “Marele mars al secuilor”, manifestare programata pentru 27 octombrie si sprijinita de toate organizatiile politice si civice maghiare, precum si de biserici, a declarat, miercuri, presedintele CNS, Izsak Balazs, citat de Mediafax.

Presedintele Consiliului National Secuiesc (CNS), Izsak Balazs, s-a intalnit, miercuri, la Sfantu Gheorghe, cu liderii judeteni ai UDMR, PCM, PPMT si CNMT din Covasna, pentru a discuta despre organizarea in comun a “Marelui mars al secuilor”, initiat de CNS, manifestare care va avea loc in 27 octombrie, prin formarea unui lant viu de 45 de kilometri in Covasna, pe DN 11.

Ulterior, liderul CNS, Izsak Balazs, a subliniat, intr-o conferinta de presa sustinuta impreuna cu presedintele UDMR Covasna, Tamas Sandor, primarul municipiului Sfantu Gheorghe, Antal Arpad (UDMR), si primarul municipiului Targu Secuiesc, Bokor Tibor (UDMR), importanta faptului ca exista “un consens fara precedent” intre organizatiile politice maghiare in ceea ce priveste “Marele mars al secuilor”.

Izsak a afirmat ca la eveniment sunt asteptati participanti nu doar din secuime, ci din toata Transilvania.

Presedintele CNS a sustinut ca organizatorii asteapta cel putin 150.000 de participanti la acest eveniment.

La randul sau, presedintele UDMR Covasna, Tamas Sandor, care este si seful Consiliului Judetean, a declarat ca Uniunea sprijina cu toate mijloacele pe care le are la dispozitie aceasta manifestare.

“Am constatat in ultimii ani ca vocea, parerea noastra, a comunitatii maghiare, nu este luata in considerare. Din acest motiv, pe langa cele parlamentare, vom apela si la un alt mijloc democratic, organizand un miting. Acest eveniment nu este doar un protest, ci are si un mesaj pozitiv, si anume sa spunem ᅡDaᅡ Tinutului Secuiesc pentru ca suntem convinsi de faptul ca viitorul Tinutului Secuiesc poate sa inceapa doar cu acest ᅡDaᅡ”, a spus Tamas.

Ulterior, presedintele CNS, Izsak Balazs, a participat la o alta conferinta de presa, impreuna cu liderul PCM Covasna, Kulcsar Terza Jozsef.

Liderul PCM Covasna a spus ca PCM si CNS intotdeauna au avut un parteneriat si ca CNS este organizatia care a facut cele mai multe pentru autonomia Tinutului Secuiesc.

“PCM va sustine ᅡMarele mars al secuilorᅡ, consilierii nostri locali se vor mobiliza pentru acest eveniment. Pe 27 octombrie secuii trebuie sa formeze o mare familie, cu totii trebuie sa fim prezenti la acest eveniment pentru ca doar solidari putem sa ne aratam vointa”, a spus Kulcsar Terza.

Presedintele PCM Covasna a propus, din nou, un “armistitiu” intre partidele maghiare din Transilvania, carora le cere sa nu se mai atace pana la “Marele mars al secuilor”.

Apoi, Izsak Balazs a sustinut o a treia conferinta de presa, alaturi de liderii judeteni ai PPMT si CNMT, care si-au exprimat sustinerea fata de acest mars.

Presedintele CNMT – Scanul Sepsi (zona municipiului Sfantu Gheorghe), Santa Imre, a subliniat ca CNMT se va implica activ in organizarea acestui mars, aceeasi sustinere fiind exprimata si de presedintele PPMT Covasna, Benedek Erika.

“PPMT este un partid autonomist si cu toate mijloacele lupta pentru acest deziderat. Vom mobiliza participanti in Covasna, dar nu numai, ci si in alte judete din Transilvania”, a spus Benedek.

Consiliul National Secuiesc va organiza un nou protest de amploare fata de proiectul de regionalizare propus de Guvern si pentru obtinerea autonomiei Tinutului Secuiesc.

Evenimentul, intitulat “Marele mars al secuilor”, va avea loc in 27 octombrie in judetul Covasna si va fi organizat simultan in 11 localitati si la o intersectie de pe Drumul National 11.

Potrivit organizatorilor, protestatarii ar urma sa se adune in localitati si la intersectia de la Reci, pentru a forma ulterior un lant viu de 45 de kilometri, intre comunele Bretcu si Chichis.

septembrie 18th, 2013 at 21:04
Marian Nicolae spune:

Tradarea ca lege, in tara lui fara de lege……
——————————————————————————-
Angajament la F.M.I.: Vom vinde companiile de la Economie

de DORU CIREASA, 18 Septembrie 2013
http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/economie/angajament-la-f-m-i-vom-vinde-companiile-de-la-economie-312768.html

Pe listă se află nume celebre ale industriei, precum Metrom, Avioane Craiova, I.A.R. Braşov sau Romplumb.

Vânzarea are drept scop, susţine Guvernul în scrisoarea de intenţie trimisă Fondului Monetar Internaţional, ”atragerea de investiţii şi asigurarea expertizei profesionale” în companiile ce vor fi vândute. “Pentru privatizările majoritare, pentru care căutăm investitori strategici, vom face acest lucru cu scopul de a atrage noi investiţii şi a asigura expertiză profesională pentru consolidarea viabilităţii operaţiunilor şi livrării serviciilor”, se arată în document.

Conţinutul acestuia a fost prezentat ieri de premierul Victor Ponta Parlamentului, ulterior însă după ce şi-a asumat aceste angajamente în faţa F.M.I. Angajamentele sunt luate în contextul semnării unui nou acord stand-by cu F.M.I. Acesta va ave o durată de doi ani, până în 2015, şi avea permite Guvernului să tragă, în situaţii extreme, împrumuturi în valoare de 3 miliarde de lei.

Este discutabil faptul că aceste priviatizări vor aduce investitorii şi expertiza profesională invocată de Guvern. Trebuie reamintite aici cazurile unor mari companii foste socialiste, precum ARO Câmpulung, combinatele Mechel, vândute exact prin invocarea acestor argumentaţii, dar care au sfârşit prin a fi aduse în faliment de către investitorii selectaţi. Mai mult, introducerea unor angajamente ferme ale acestora în contractele de privatizare este de cele mai multe ori interzisă de legislaţia europeană. Privatizările ce au prezentat interes pentru investitorii străini s-au întâlnit majoritar în zona utilităţilor sau a energeticii.

În plus, Guvernul nu va putea sparge companiile în cauză anterior privatizării în mai multe centre de profit. Opţiunea i-ar fi permis să privatizeze doar segmentele companiilor aducătoare de pierderi. Acest lucru nu va fi posibil.

”Ne angajăm să nu divizăm şi/sau fuzionăm societăţile sau activele societăţilor programate pentru oferte publice iniţiale, cu excepţia celor prevăzute în planul de reorganizare a Hidroelectrica sau conform celor specificate în continuare”, a promis Guvernul F.M.I.

Care sunt activele Ministerului Economiei?

Ministrul Economiei deţine participaţii integrale, majoritare sau minoritare la companii precum Romarm, Oltchim, Plafar, Carfil, Metrom, U.M. Cugir, U.M. Mija, U.M. Sadu, Uzina Automecanică Moreni, Pirochim Victoria, Avioane Craiova, Romplumb, Şantierul Naval Mangalia, I.A.R. Braşov, Romaero, Şantierul Naval 2 Mai.

În urma înfiinţării Departamentului pentru Energie, condus de ministrul delegat Constantin Niţă, companiile din zona energetică au fost transferate către acest departament. Dintre aceste companii, unele ar urma să fie privatizate sau listate pe piaţa de capital.

Printre companiile care ar trebui privatizate în acest an se numără Cupru Min, Oltchim, Complexul Energetic Oltenia, Electrica, Complexul Energetic Hunedoara. Guvernul a promis că va lista la bursă pachete minoritare din Hidroelectrica (10%), Romgaz (10%), Transgaz (15%) şi Nuclearelectrica (10%).

Ce mai conţine scrisoarea?

Angajamentele conţin şi prevederi controversate precum o posibilă majorare a CAS, aplicabilă în cazul PFA, contractelor de drepturi de autor, ipoteză respinsă însă de ministrul Finanţelor, Daniel Chiţoiu. Guvernul Victor Ponta s-a angajat că va aplica CASS (contribuţii de sănătate) la veniturile din chirii, va limita cheltuielile cu asistenţa medicală în spitale şi că va realiza noi liste de medicamente compensate.

Toate aceste prevederi nu sunt certe deoarece practica relaţiilor cu F.M.I. presupune dezvăluirea obligaţiilor luate de România de-abia după ce ele au fost asumate în faţa instituţiei internaţionale.