Serviciile fenteaza Parlamentul. De ce?   septembrie 29th, 2013

SRSCele doua importante servicii secrete ale Romaniei, SRI si SIE, spionajul intern si respectiv spionajul extern, au ales. Sa fenteze Parlamentul. Refuzand, intr-un mod cat se poate de inteligent si de misterios, sa ofere informatiile solicitate in cazul Rosia Montana. De ce procedeaza astfel serviciile? Exista, in luarea lor de pozitie, o legitimitate reala? Nu cumva conducatorii SRI si SIE aduc, astfel, o grava atingere credibilitatii celor doua servicii?

Comisia Rosia Montana este o comisie speciala. Si, ca orice comisie speciala a Parlamentului, isi elaboreaza propriul regulament si aplica propriile proceduri pentru a-si atinge obiectivul. Iar obiectivul este acela de a se pronunta in consecinta de cauza asupra proiectului de lege avansat de Guvern. Ca o fi alba sau ca o fi neagra. Fireste, in aceste conditii, a aparut si necesitatea de a obtine de la SRI si SIE o serie de informatii, confirmari sau infirmari asupra unor supozitii scandaloase care framanta opinia publica interna si externa.

SRI si SIE aveau de ales. Intr-o prima varianta, sefii lor ar fi putut sa compara in fata Comisiei speciale pentru a raspunde la intrebari. In aceasata ipoteza existau alte doua ipoteze. Fie SRI si SIE nu au ajuns, in cei cincisperzece ani de supraveghere, la concluzia ca exista ceva necurat la mijloc din perspectiva oficialilor romani si respectiv a oamenilor de afaceri canadieni si atunci ar fi putut raporta pur si simplu acest lucru, fie serviciile detin informatii grave care ar fi trebuit sa fie prezentate neintarziat Comisiei. Numai ca in aceasta varianta s-ar fi putut pune, in mod evident, intrebarea de ce SRI si SIE, platite din bani publici, daca detin asemenea informatii, nu le-au pus la dispozitia beneficiarilor. A presedintelui, a prim-ministrului, a ministrului Economiei. Si daca le-ar fi pus si acestia nu ar fi reactionat, de ce nu au informat Oficiul pentru Spalarea Banilor si Parchetul?

A doua optiune era refuzul. Sub pretextul ca parlamentarii nu au certificat ORNISS, SRI si SIE puteau refuza sa compara, prin reprezentatii lor, in fata acestei institutii special create. Ceea ce este destul de ciudat. O data fiindca, intr-un stat democratic, un parlamentar nu are nevoie de un certificat ORNISS. Certificatul ORNISS se ofera oricarei persoane despre care nu se stie ca ar putea sa livreze respectivele informatii unei puteri straine. Cu alte cuvinte, acelor parlamentari care nu ar putea fi suspectati ca ar fi in slujba unei puteri straine, ostile Romaniei. Ca sa nu mai vorbim ca acest caz, Rosia Montana, nici nu ar avea ce mari secrete de stat sa ascunda. Eventual doar secrete de tip infractional. Dar si asa nimic nu ar fi impiedicat autoritatile, care oricum i-au tinut pe parlamentari sub supravegere, sa ofere certificate ORNISS membrilor Comisiei speciale in cel mult cateva zile. Dar asta ar fie presupus ca reprezentantii SRI si SIE sa fie siliti sa raspunde intrebarilor unor parlamentari care scapa de sub controlul respectivelor institutii.

Si astfel sefii SRI si SIE au optat pentru cel mai stupid scenariu. Sa raspunda intrebarilor unor comisii, cele asa-zis de supravegere a serviciilor, care nu au nici in clin, nici in maneca cu cazul Rosia Montana. Si deci nici nu prea stiu ce sa intrebe. Iar prin absurd, daca ar sti sa intrebe si serviciile ar fi dispuse sa le ofere informatii scandaloase, tot nu ar avea voie sa le comunice mai departe. Adica colegilor din Comisia speciala Rosia Montana.

Este un subterfugiu care sugereaza ca exista lucruri extrem de grave pe care, dintr-un motiv sau altul, SRI si SIE au decis sa le tina ascunse.

Sursa: CorectNews

Atat comentariile, cat si ping-urile sunt inchise.

Nu exista comentarii