Catastrofa institutiilor   ianuarie 22nd, 2014

SRSEvident, tragedia din Apuseni este, intr-o proportie covarsitoare, o tragedie umana. Dar nu numai. Voi fi taxat de catre unii drept cinic. Dar imi asum totusi acest risc. Si voi face cateva afirmatii. Cum ar fi cea ca, atunci cand catastrofele umane au ca rezultat si devoalarea cauzelor unor catastrofe institutionale, exista si ceva bun in tot raul produs. Cu alte cuvinte, daca tragedia din Apuseni, analizata la rece, riguros, fara patima, dar si fara mila, ne conduce la concluzia ca exista rotite blocate in sistem si daca invatam din respectiva drama ce avem de facut, pe termen lung ne putem totusi alege cu un castig. Ei bine, din aceasta perspectiva sa vedem cum sta Guvernul Ponta.

Executivul a parcurs o bucata din acest drum al cercetarii catastrofei institutionale care si-a adus o contributie majora in catastrofa umana din Apuseni. In sensul ca au inceput sa fie date raspunsuri la intrebarea daca aeronava prabusita era pregatita sa functioneze conform unor parametri de siguranta. Si nu era. In mod normal, aparatul nu ar fi avut dreptul sa decoleze. De ce totusi, in aceste conditii, a decolat? Este o intrebare careia nu i s-a dat inca un raspuns. Si, in consecinta, nu exista nici raspunsul la intrebarea subsecventa. Cine raspunde atunci cand o aeronava, fara a indeplini conditiile tehnice minime pentru siguranta ei, capata totusi permisiunea de a decola? Aici, in mod normal, niste capete ar trebui sa cada si, daca este necesar, o serie de proceduri ar trebui indreptate.

Odata accidentul produs, catastrofa institutionala s-a accentuat. Prin faptul ca, mult timp, autoritatile au bajbait. A fost exact timpul care, in doua situatii, a facut diferenta intre viata si moarte. Ca sa nu mai vorbim de drama care s-ar fi putut produce in conditiile in care autoritatile statului s-au aflat permanent in ceata, iar supravietuitorii nu ar fi fost descoperiti si protejati de cativa oameni lipsiti de dotarile sofisticate si costisitoare de care dispun ineficientele institutii ale statului. Cum de este posibil sa nu poti localiza un avion cazut? Pe teritoriul unui stat, nu in Triunghiul Bermudelor.

Observ ca, pana una-alta, generalul Marcel Opris, seful Serviciului de Telecomunicatii Speciale, a scapat cu fata curata. Este fix conducatorul insitutiei care ar fi avut obligatia sa detecteze cu precizie, in vederea unei interventii rapide, locul impactului aeronavei cu solul. Daca scapa din nou cu fata curata, la fel cum a scapat si atunci cand l-a dotat pe presedintele suspendat in garaj cu un aparat telefonic special, cum se spune cu fir scurt, atunci vom fi siliti sa conchidem ca domnul Marcel Opris are un protector important care calca totul in picioare pentru a-l mentine pe linia de plutire. Si, intrucat el este subordonat Consiliului Suprem de Aprare a Tarii, respectivul protector nu poate fi altul decat Traian Basescu.

Daca nu ne amagim, daca suntem cinstiti cu noi insine, trebuie sa recunoastem ca traim intr-un stat politienesc. Niciodata in istorie nu a mai existat o dotare la un asemenea nivel a institutiilor de forta. Cu aparatura ultrasofisticata si ultracostisitoare. Cu specialisti platiti la cel mai inalt nivel, uneori nerusinat pentru un stat sarac cum este Romania. Daca aceste institutii de forta au si un alt scop decat acela de a proteja cateva persoane infipte temporar, dar adanc in cascavalul puterii sau de a se automentine si autoreproduce sub acelasi statut, atunci devine inexplicabil cum, intr-o situatie ca cea produsa in Muntii Apuseni, exceptionalele dotari cu mijloace de localizare in cazul posesorului oricarui telefon mobil nu au avut nici un rezultat. Sau dispretul in raport cu viata oamenilor a facut, in acest caz, legea? Sau pur si simplu „organele” nu lucreaza fara ordin, iar ordinul nu s-a dat sub motiv ca nu era pusa in pericol siguranta nationala, ci doar viata unor amarati? Daca autoritatile reusesc sa raspunda corect la intrebarile de mai sus, carora li se mai pot adauga multe altele, si daca se iau cuvenitele masuri, atunci, in viitor, catastrofele umane vor fi mai mici si, in orice caz, nu vor mai putea fi amplificate de catastrofe institutionale.

Sursa: CorectNews

Atat comentariile, cat si ping-urile sunt inchise.

2 comentarii

ianuarie 22nd, 2014 at 13:59
Marian Nicolae spune:

Domnule senator, pun o intrebare inocenta:

Se foloseste oare Ponta de doua cadavre pentru a scapa de un oponent periculos, dar nationalist, anume domnul Marcel Opris, seful STS ????
—————————————————————-
Rezultatele preliminare ale raportului privind accidentul aviatic
Ponta îl demite pe Chiper și cere înlocuirea șefului STS

http://www.cotidianul.ro/ponta-il-demite-pe-chiper-si-cere-inlocuirea-sefului-sts-230575/

Premierul a catalogat operațiunile de căutare ca fiind inacceptabile, pline de deficiențe

”Au existat în operațiunea de căutare și salvare deficiențe inacceptabile. Concluzia pe care o consider imporantă: la MAI, Romatsa și STS lucrurile au funcționat inacceptabil de încet”, a spus Ponta.

”Am decis înlocuireadin funcție a secretarului de stat Chiper de la MAI, solicitarea către Ministrul Transporturilor pentru înlocuirea directorului general și directorului de operațiuni Romatsa și voi solicita oficial înscrierea pe ordinea de zi a CSAT a unui raport privind activitatea STS în acest caz, și, prin decizia CSAT că nu ține de guvern, înlocuirea șefului STS”, a precizat Ponta.

”În momentele dificile aceste instituții trebuie să beneficieze de oameni care să se implice”, a subliniat el.

ianuarie 22nd, 2014 at 19:55
sorge spune:

Parerea mea este ca avem de a face cu un accident tip Balotesti ,de acum vreo 10 ani .
Sint mai multe puncte nementionate ,in ancheta .
1. De ce a cazut avionul ?
2.Care este ultima discutie din cabina ,sau ultimile vorbe ale pilotului ?
3.Un pilto de calibrul lui Iovan ,avea timp sa dea un MAYDAY-MAYDAY,in orice situatie .
4.Daca era o problema la un motor ,calalalt putea sa mai duca avionul ;sau ,acest avion ultra usor ,putea sa planeze ,in nici un caz sa cada drept in bot .
5.Daca nu se va face o ancheta asupra ultimilor zile din viata pilotului ,avem un semn clar ca se pune oala pe capac .
6. Ranitii din spital ce zic ?
Linga Cluj stiu ca exista o padure cu multe fenomene inexplicabile;
cred ca se va da vina pe acea padure.