PSD trage in tinta moarta, pentru a nimeri tinta vie   mai 28th, 2014

SRSCel mai important strateg politic al prezidentiabilului Victor Ponta este domnul Bogdan Teodorescu. Acesta, intr-un interviu publicat ieri, a prezentat proiectul liberalilor dintr-o perspectiva extrem de convenabila PSD-ului. Si anume ca unificarea dreptei nu s-ar face in jurul candidaturii lui Crin Antonescu, ci pur si simplu pentru sustinerea ambitiei lui Traian Basescu de a deveni prim-ministru. Acesta fiind scopul real, urmeaza sa tragem toti concluzia ca razboiul dus de Victor Ponta, avandu-l drept principala tinta pe Traian Basescu, este perfect motivat de pericolul ca acest personaj malefic sa continue, si dupa acest an, sa otraveasca viata politica. Si, implicit, cei care se aliaza cu Basescu, adica participantii la operatiunea de unificare a dreptei, actioneaza impotriva interesului public. Asa sa fie?

Exista doua mesaje cheie care ataca subliminalul colectiv. Primul mesaj este cel utilizat insistent de Victor Ponta, preluat de toti fanii domniei sale si construit initial in retortele profesorului Bogdan Teodorescu. Si anume ca batalia politica a acestui an se desfasoara avand doi principali adversari. Victor Ponta, personificand binele Romaniei, si Traian Basescu, arhanghelul raului. Si daca tot asa stau lucrurile, atunci, fireste, Traian Basescu trebuie dotat nu numai cu un trecut si cu un prezent, ci si cu un viitor. Intrucat el insusi a afirmat de cateva ori ca ar dori sa ajunga prim-ministru si nu exista nicio indoiala ca e adevarat, iata ca PSD dispune de un argument important pentru a-l infatisa drept principala tinta a tuturor celor care mizeaza pe o Romanie noua, prospera si cu adevarat democratica.

In cealalta tabara, cea liberala, afectata in mod evident de un rezultat slab la europarlamentare, rezultat al ruperii USL si al unei gestionari defectuoase a modului in care s-a produs acest eveniment, si afectata, a doua oara, de demisia in bloc a intregii conduceri, eforturile se concentreaza in a demonstra ca adevarata miza a alegerilor prezidentiale care urmeaza este alta. Va fi incredintata intreaga putere unui singur partid, care tinde sa devina partidul stat si care este condus, din ce in ce mai autocratic, de domnul Victor Ponta sau, la Cotroceni, va ajunge altcineva? Reechilibrandu-se astfel viata politica. Pentru liberali si, in general, pentru dreapta spectrului politic, Traian Basescu, din varii motive, este o tinta falsa. Iar tinta reala este Victor Ponta.

Este adevarat, si iata un nou argument care ar fi putut fi utilizat de catre profesorul Bogdan Teodorescu, ca Traian Basescu nu numai ca a semnalat ca isi doreste sa ajunga prim-ministru, dar a si facut eforturi substantiale, extrem de vizibile, in doua directii. S-a comportat ca un lider al opozitiei o buna perioada de timp, pana cand s-a rupt USL si chiar putin dupa, a transpirat pentru a ocupa si a-si consolida aceasta pozitie si, in al doilea rand, a riscat enorm mizand pe partidul fabricat la Cotroceni, al Miscarii Populare, si pe protejata sa, Elena Udrea. In incercarea de a obtine un scor bun pentru PMP si de a o propulsa pe doamna Udrea ca prezidentiabil. Acest efort a generat transferul propriilor sai consilieri prezidentiali in noul partid, cheltuieli de bani si timp din fondurile si timpul de lucru ale institutiei prezidentiale, dar si alti bani negri, sume enorme cheltuite intr-un mod cu certitudine scandalos, pentru a achita prestatia celei mai importante si celei mai costisitoare companii de strategie electorale din Statele Unite pentru promovarea PMP si a Elenei Udrea.

Daca aceasta ampla operatie ar fi reusit, atunci domnul profesor Bogdan Teodorescu ar fi avut o mai mare indreptatire sa sustina ca, pe parcursul acestui an, lupta reala se poarta intre PSD si sistemul ticalosit al lui Traian Basescu. Si, evident, cu Traian Basescu insusi. Numai ca lucrurile nu stau asa. Rezultatul slab al PMP, cu o singura cifra, chiar sub cel al unui candidat independent, Mircea Diaconu, demonstreaza faptul ca Traian Basescu a incetat de a mai reprezenta un vector real de putere din perspectiva alegerilor prezidentiale. Vehiculul sau electoral este cvasi-inexistent. E cotat pur si simplu prea slab de catre electorat. Iar  Elena Udrea, cum bine se vede, se clatina rau. Fiind lovita chiar de catre cei cativa membri ai PMP. Si urmand fie sa fie ejectata, fie, pur si simplu, sa fie abandonata intr-o cochilie moarta. Ca urmare, Traian Basescu, nemaiavand ce oferi in campania electorala, altceva decat propria sa cleveteala pe posturile de televiziune, nu mai poate solicita ceva la schimb. Sau, in orice caz, ceva atat de important, cum este puterea executiva.

Si nici Crin Antonescu ori PNL nu au de gand sa-i ofere ceva lui Traian Basescu. Din simplul motiv ca liberalii au inteles de mult ca varianta vreunei aliante cu Traian Basescu nu poate fi decat catastrofala pentru viitorul partidului. La fel cum catastrofala s-ar fi dovedit si ramanerea alaturi de PSD. Este usor de inteles de ce, in aceste conditii, negocierile pentru unificarea dreaptei au loc in primul si in primul rand intre PNL si PDL. Iar o eventuala si improbabila negociere cu PMP s-ar purta, daca s-ar purta vreodata, doar in eventualitatea, improbabila de altfel, a unei rupturi definitive a acestui partidulet de Traian Basescu si Elena Udrea.

Spre stiinta domnului profesor Bogdan Teodorescu, unificarea dreptei inseamna, in primul rand, unificarea electoratului de dreapta. Nu neaparat a partidelor. Iar electoratul, din ce in ce mai mic, al lui Traian Basescu, dar totusi activ in plan politic, va trebui totusi sa opteze, in toamna, pentru omul politic pe care il va sprijini la prezidentiale. Si cred ca am dreptate cand spun ca, fara a fi necesara niciun fel de alianta cu Traian Basescu sau Elena Udrea, acest electorat captiv al Cotroceniului, cat va mai fi el atunci, va sustine, fara ezitare, candidatul dreptei.

Ghici, domnule Bogdan Teodorescu, cine va fi acesta?

Asadar, tinta moarta, tinta fictiva, tinta de tip diversionist este Traian Basescu. Tinta vie, tinta in care societatea trebuie sa loveasca pentru a se apara si a-si proteja viitorul este Victor Ponta.

P.S.: Aceasta analiza a fost prezentata miercuri, in plenul Senatului, ca declaratie politica.

Sursa: CorectNews

Atat comentariile, cat si ping-urile sunt inchise.

3 comentarii

mai 29th, 2014 at 08:30
Marian Nicolae spune:

Buna dimineata domnule senator,

Credeti ca Alteta Sa Regala Printul Charles, va reusi sa-si incarce in avionul privat toata calea ferata, adica toate cele
10.000 km. de cale ferata romaneasca….?

Ne intrebam oare de ce o fi venit din nou in Romania, oare ce altceva a ramas de furat din Romania, si nu stim………hotararea luata in asa zisul Guvern al Romaniei, ar putea sa dea un raspuns favorabil in aceasta directie………..
——————————————————
ȘOCANT: DISPARE APROAPE JUMĂTATE DIN CALEA FERATĂ –
VEZI documentul care s-a discutat azi în GUVERN

Autor: Capital.ro | miercuri, 28 mai 2014 | 51 Comentarii |
http://www.capital.ro/exclusiv-dispare-aproape-jumatate-din-calea-ferata-.html

Dispar 10.000 de kilometri de cale ferată? Oricât de ”incredibil” ar suna, ”totul” este posibil. În ședința de astăzi a Guvernului s-a discutat, printre altele, despre posibilitatea prin care rețeaua națională de cale ferată să se reducă la aproximativ 6.200 km (n.r. – sau 10.000 km de linie desfășurată, față de 20.000 km câți sunt în prezent).

UPDATE Guvernul a avut primele discuții astăzi, în cadrul ședinței săptămânale, asupra Memorandumului ”Măsuri pentru eficientizarea sectorului de transport feroviar al României necesare pentru aprobarea Master Planului Genereal de Transport al României”. Reprezentanții Guvernului confirmă, astfel, cele publicate de capital.ro, menționând, după o primă lectură a Memorandumului: concentrarea pe o rețea feroviară mai restrânsă; stimularea competitivității în atribuirea contractelor de servicii publice; introducerea indicatorilor de performanță în finanțarea serviciilor publice de transport feroviar de călători; programe de reducere a costurilor.

Așa cum se poate observa și din imaginea de mai jos, în Memorandum sunt oferite ”opțiuni posibile” pentru liniile secundare ce nu sunt incluse în cadrul rețelei naționale de servicii publice. ”Ce s-ar putea întâmpla, de fapt? Linia de cale ferată respectivă ar putea fi închisă și transformată chiar în arteră pietonală sau pistă pentru bicicliști, chiar dacă, se știe, calea ferată este în afara localităților. 10.000 de cale ferată ar putea să dispară în diverse forme. În loc să investim în infrastructura feroviară, unde gradul de poluare este foarte redus, noi ce facem? Distrugem”, spun surse din industria feroviară.

Memorandumul a fost emis de Ministerul Transporturilor și avizat de Ministerul Fondurilor Europene. Documentul este bazat exculsiv pe informațiile si propunerile furnizate de către AECOM în cadrul contractului de consultanță în vederea elaborarii MPGT.

”Încă o dată sunt ignorate problema subfinanțării cronice la care a fost supusă calea ferată în ultimii ani și cea a suprataxpării serviciilor de transport feroviar. Documentul recomandă o rețea națională de aproximativ 6.200 km (sau 10.000 km de linie desfășurată), restul urmând a fi valorificată, prin închiriere sau vânzare. Contractele de servicii publice urmează a fi restrânse doar la această rețea”, explică sursele citate.

Ceea ce este și mai grav este paftul că în documentul aflat astăzi pe masa Guvernului se precizează că și reprezentanții Comisiei Europene au recomandat reducerea rețelei feroviare de transport feroviar.

„În cadrul scrisorii adresate Ministerului de Transport, în data de 27 septembrie 2013, cu privire la Master Plan, Comisia Europeană a declarat următoarele: Reducerea rețelei de transport feroviar la un nucleu sustenabil reprezintă baza de la care trebuie să pornească elaborarea modelării rețelei de transport feroviar”, se menționează în document. Autoritățile române pun această recomandare ca pe o condiție pentru a primi sprijin atât de la FMI cât și de la CE.

Sectorul feroviar în paragină

„Nu este exagerat să spunem că sectorul feroviar din România este în criză”, menționeză reprezentanții Ministerul Transporturilor în memorandum atunci când vine se explica tendințele și istoricul transportului de călători din ultimii 25 de ani.

Începând cu anul 1990 traficul feroviar de călători a scăzut cu 90% în termeni absoluți și cu 93% în ceea ce privește cota de piață. „Dacă se continuă evoluția din ultimii 22 de ani, conform scenariului de activitate obișnuită până în anul 2030 transportul feorviar de călători din România va înregistra o scădere de până la 97% comparativ cu volumul transportat în 1990, ceea ce este echivalent cu un număr de mai puțin de 20.000 de călători/zi pentru întreaga rețea”.

Una dintre variantele propuse în memorandul aflat pe masa guvernului vizează „întreținerea unei rețele de aproximativ 60% din dimensiunea actuală, care acoperă 90% din trafic”. Conform sursei citate, chiar și în situația închiderii a 40% din rețea, bugetele actuale pentru întreținere și RK nu vor fi suficiente pentru întreținerea adecvată a restului de 60% din rețea.

„Potrivit analizei realizate in prezentul memorandum pe baza datelor furnizate de consultantul AECOM propunem aprobarea direcţiilor de acţiune pentru reforma in sectorul feroviar prin parcurgerea a 5 etape distincte şi anume:

1) Concentrarea pe o rețea feroviară mai restrănsă: Testarea sustenabilităţii reţelei feroviare a fost făcută pe o lungime de 14.063 km linie desfăşurată excluzănd liniile secundare şi liniile auxiliare rezultând mai multe variante de lucru din care două variante au atras atenţia şi anume:

a) Varianta cu păstrarea a 59% din reţeaua analizată respectiv 8.328 km linie desfăşurată echivalentul a 95%) din volumul de pasageri şi 95%) din vomul de marfă. Această variantă presupune alocarea unui buget anual pentru Intreţinere şi reparaţii capitale de 1.200 milioane euro pe an din care 361,01 milioane euro alocaţi pentru reparaţiile curente şi 838,99 milioane euro alocaţi pentru reparaţii capitale, inclusiv din fonduri UE alocate cu această destinaţie;

b) Varianta cu păstrarea a 74% din reţeaua analizată respectiv 10.365 km linie desfăşurată echivalentul a 99% din traficul de pasageri şi 99% din volumul de marfă. Această variantă presupune alocarea unui buget anual pentru întreţinere şi reparaţii în valoare de 1.450 milioane euro din care pentru reparaţii curente 449,3 milioane euro in timp ce pentru reparaţii capitale urmează a fi alocată suma de 1.000,7 milioane de euro din fonduri alocate de la buget precum şi de la UE;

Dintre variantele analizate de consultant se observă că varianta care ar avea cel mai mic impact asupra traficului de călători dar şi asupra traficului de marfă este varianta a 2-a insă aceasta presupune şi o creştere a bugetului alocat pentru intreţinere de la 324,39 milioane euro înregistrate în prezent la 449,3 milioane euro, respectiv o creştere de 124,91 milioane euro pe an destinaţi întreţinerii liniei de cale ferată in exploatare.

mai 29th, 2014 at 08:32
Marian Nicolae spune:

Moștenitorul coroanei britanice a venit din nou în țara noastră
Prinţul Charles, în România

http://www.cotidianul.ro/printul-charles-in-romania-238557/

Moştenitorul coroanei britanice, Prinţul Charles, a sosit, marţi după-amiază, în România, pe Aeroportul Internaţional „Transilvania”, din Târgu Mureş, cu un avion privat, de unde a fost preluat de către ofiţeri SPP.

Caroline Fernolend, președinta fundației pe care prințul o patronează, a declarat pentru Agerpres că Prinţul Charles s-a deplasat la locuința pe care a cumpărat-o în Viscri.

Conform sursei citate, de la Viscri, Prințul Charles a plecat spre județul Covasna, unde are o altă proprietate. Totodată, ea afirmat că moştenitorul coroanei britanice va rămâne în România până vineri.

Prinţul Charles s-a aflat în România şi în urmă cu un an, când a mers la domeniul contelui Kalnoky Tibor din localitatea covăsneană Micloşoara, la una din proprietăţile sale de pe Valea Zălanului, din comuna Malnaş, judeţul Covasna, în localitatea mureşeană Archita şi în localitatea braşoveană Viscri, unde are, de asemenea, o locuinţă.

În aceeaşi perioadă, Prinţul Charles s-a întâlnit cu preşedintele Traian Băsescu, dar şi cu premierul Victor Ponta.

mai 29th, 2014 at 08:52
Marian Nicolae spune:

Alteta Sa Regala, Printul Charles gandeste ca nu va plati niciodata pentru distrugerea pe care ne-a pricinuit-o noua romanilor…..

Pentru uciderea romanului Nicolae Ceausescu…..

Sunt 25 de ani de tras la galera pentru romanul Gheorghe.

Sunt 25 de ani de distrugere stiintifica a Romaniei de catre Imperiul Britanic, prin ai sai proxy….FMI, Banca Mondiala, si TOATA clasa politica romaneasca de dupa 1989…cu mici exceptii…

Cand Gheorghe se va simti capabil, Imperiul Britanic va inceta sa mai existe……….

Gheorghe trebuie sa se simta capabil cat de curand……