Dragnea și capcana serviciilor secrete   februarie 5th, 2019

srs_edit2-90x90Întors dintr-un concediu romantic și înainte de a părăsi România din nou, pentru un mic dejun cu rugăciune în Statele Unite, Liviu Dragnea tună și fulgeră. Împotriva creșterii de buget pentru serviciile secrete. Se întâmplă în luna februarie. Înainte ca proiectul bugetului să fi fost dezbătut și aprobat în Parlament. După toate aparențele, asistăm la o prestidigitaţie. Și în niciun caz la un veto obiectiv și bine articulat.

Mă număr printre analiștii care, în mod constant și cu argumentele pe masă, am susținut, an de an, că bugetele serviciilor secrete sunt nesănătoase pentru economia statului român, acuzând faptul că, de la o zi la alta, ele au devenit tot mai umflate. Astfel încât s-a ajuns în situația în care, dacă ne raportăm la Produsul Intern Brut al României, vom constata că procentul atribuit serviciilor secrete care, fără excepție, pe parcursul istoriei recente, s-au făcut vinovate de implicare până în gât în politică, este disproporționat de mare în comparație cu bugetul altor state din NATO sau din Uniunea Europeană.

Acesta este un semnal că ne aflăm în prezența unui stat polițienesc. Din ce în ce mai puțin democratic. Nemaipunând la socoteală lipsa de performanțe a respectivelor instituții. În plus, se menține un raport răsturnat între bugetele atribuite serviciului intern și serviciului extern de informații. De șase ori mai mult pentru SRI decât pentru SIE. Semn că spionajul intern, respectiv supravegherea propriilor cetățeni trece pe primul plan, surclasând de la distanță spionajul extern. Inamicul extern e mai puțin periculos în viziunea statului român decât inamicul intern. Din această perspectivă, este o situație unică în peisajul lumii democrate și greu de justificat, chiar în condițiile în care România este privită a un stat santinelă la frontiera UE și NATO.

În contextul celor patru runde de alegeri care se apropie și, în special, a alegerilor prezidențiale, este de înțeles de ce președintele României, care salivează după un al doilea mandat, încearcă să beneficieze din  nou la alegeri de aparatul uriaș și eficient din această perspectivă al princialelor servicii secrete, pe care le gestionează în calitate de șef CSAT. În același timp, este de neînțeles larghețea cu care, în succesiunea lor, guvernele PSD și ALDE, în loc să diminueze bugetele serviciilor secrete, le umflă an de an. Și fără ca măcar în interiorul acestui sistem să facă ajustarea necesară, punând în ordine raportul dintre SRI și SIE. Și, din nou, asistăm la aceeași operație de injectare financiară a serviciilor, în paralel cu o penibilă pantomimă a guvernanților.

Majoritatea PSD plus ALDE, prin Guvernul Dăncilă, s-a lăudat în toamna anului precedent că va fi gata cu proiectul de buget în luna noiembrie. Nu s-a ținut de cuvânt. În luna decembrie, Guvernul Dăncilă abia a fost în stare să prezinte la CSAT partea referitoare la serviciile secrete și care necesita un aviz pozitiv sau negativ pentru ca proiectul legii bugetului să poată fi promovat. Ședința respectivă a CSAT a fost suspendată oficial, cele două părți, Președinție și Guvern, afirmând că măsura ar fi fost luată fără vreo legătură cu o dispută pe bugetele serviciilor secrete. Pe surse, opinia  publică a aflat că o legătură a existat. S-a afirmat atunci de către susținătorii frontului PSD că președintele României, cramponându-se de o finanțare disproporționat de mare a acestor instituții de forță, refuză o avizare, șantajând practic Guvernul și, implicit, întârziind Legea bugetului.  A fost o minciună cu picioare scurte. Cum necum, până în a doua parte a lunii decembrie, avizul – și încă un aviz pozitiv  pe bugetele serviciilor secrete – a fost dat. Proiectul Legii bugetului putea fi trimis bine-merci la Parlament. Iar Parlamentul , așa cum s-a mai întâmplat și în alți ani, l-ar fi putut dezbate și adopta pe ultima sută de metri a anului 2018. Dar nu s-a întâmplat așa. Și nici măcar în ianuarie bugetul nu a fost gata.

Este grav că abia acum, în luna februarie a anului 2019, proiecul Legii bugetului intră în dezbatere. Acesta este un semn clar că ceva nu e în regulă, dimpotrivă, scârțâie teribil, în raportul dintre veniturile și cheltuielile preconizate. Și totuși, în aceste condiții, din nou constatăm că bugetele serviciilor secrete, fără exepție, sunt majorate. Singura explicație aparent obiectivă pe care o primim vizează Serviciul de Protecțe și Pază care, vezi Doamne, va avea în această primă jumătate de an cheltuieli suplimentare generate de exercitarea președinției României la Uniunea Europeană. Este momentul să o spunem deschis. SPP are un buget atât de mare și este atât de bine dotat sub aspectul personalului și infrastructurii, încât ar putea asigura singur, fără probleme și fără alți bani, paza și protecția tuturor demnitarilor lumii. Inclusiv a celor din sate non-NATO și non-UE. La fel cum SRI dispune de fonduri și de o infrastructură care i-ar putea permite să-i supravegheze, să-i documenteze, să-i prindă și să-i dea pe mâna Justiției pe toți teroriștii și spionii de pe planeta Pământ.

Să-i spună domnul Liviu Dragnea lui mutu că a avut o revelație abia zilele trecute și că, până la această revelație, nu ar fi știut că, în proiectul prezenta la Cotroceni în luna decembrie, se prevăd noi creșteri pentru serviciile secrete, pe care tot domnia sa le reclamă – și de astă dată pe bună dreptate – că au făcut poliție politică și au constituit nucleul de bază al statului paralel. Domnul Liviu Dragnea încearcă să creeze aparența că, în calitate de parlamentar – ca și când aceasta ar fi simpla sa calitate – a aflat abia acum, când a ridicat dintr-o sprânceană, că minirii Cabinetului său au negociat și aprobat, mână în mână cu președintele Klaus Iohannis, încă din luna decembrie, o creștere a bugetelor pentru toate servicile secrete. Și, aflând abia acum, iată, el reacționează, solicitând diminuarea acestora și transferul fondurilor către Sănătate, pentru că tot e bântuită România de o epidemie de gripă, care ar trebui tratată, în opinia sa, cu vitamina D. Poate cu vitamina Dragnea.

În șapoul acestei analize, m-am referit la o nouă prestidigitaţie a șefului PSD. Iată în ce ar putea consta aceasta. Sub pretextul acestei solicitări de se tăia coada vulpii în privința bugetelor serviciilor secrete, în contrapartidă cu vitamina D, bugetul ar putea fi din nou amânat. Pentru că, dacă se diminează creșterea de la serviciile secrete, atunci din nou trebuie să se meargă la CSAT, pentru avizul obligatoriu negativ sau pozitiv. Și, din nou, președintel Klaus Iohannis va citi, se va gândi și va trage de timp. Iar până atunci Parlamentul va bate pasul pe loc. Neavând, practic, ce să dezbată. Iar SPP, între timp, își va îndeplini bine-merci pe vechiul buget misiunea istorică de a asigura paza și protecția demnitarilor europeni rătăciți prin România.

Lui Klaus Iohannis i se oferă astfel oportunitatea de a mai susține o dată serviciile secrete și de a mai blama încă o dată, de astă dată pe bună dreptate, Guvernul României, incapabil să producă un buget. În timp ce Liviu Dragnea are posibilitatea să se mai ia din nou la trântă cu statul paralel, demonstrând că este un adversar al acestuia și un cenzor exigent a derapajelor serviciilor secrete. Cele două părți au numai de câștigat. Iar țara merge șontâc-șontâc mai departe cu un Guvern știrb, cu o Justiție precară și fără un buget. Norocul nostru este că duduie motorul de dezvoltare promis, respectiv Fondul Suveran de Dezvoltare. Duduie în tenebrele arhitecților guvernării.

Sursa: CorectNews

Atat comentariile, cat si ping-urile sunt inchise.

2 comentarii

februarie 5th, 2019 at 21:02
Gica spune:

Instabilitatea politica din Romania e bine cunoscuta. Si, se pare, permanenta. Ne-am obisnuit sa iesim in strada. Este o perceptie cu care se incheie studiul Capital Research Center – dar si cu intrebarea daca nu cumva Soros si organizatiile lui din Romania au contribuit la destabilizarea politica a tarii:
„Many western analysts and journalists criticize Romania for ‘instability’ because it has gone through a dozen prime ministers since the fall of communism. But international philantropists like Soros contributed to that instability because the youth they funded grew intoxicated with power when they realized that prolonged street demonstrations can force governments to resign”. („Multi comentatori si jurnalisti critica Romania pentru ‘instabilitatea’ ei pentru ca a avut o duzina de prim ministri dupa caderea comunismului. Dar filantropisti internationali de tipul lui Soros au contribuit la aceasta instabilitate, pentru ca tinerii pe care i-au educat s-au intoxicat cu putere dindu-si seama ca demonstratii publice prelungite pot constringe guvernul sa demisioneze”.)
Are CRC dovezi in sensul acesta? Probabil ca da; cert e ca in 2013 organizatiile lui Soros au finantat un proiect de radicalizare a tinerilor din Romania care a costat $105.000. Scopul acestei donatii a fost „socializarea a 3.000 de studenti si tineri” pentru a elimina „apatia” politica in rindul tinerilor!
La o zi dupa demiterea lui Ponta, Presedintele Iohanis a solicitat consultari cu societatea civila intr-o conferinta de tip „town hall”. 5.520 de persoane au trimis solicitari de participare Presedintelui prin email, dintre care doar 20 au fost selectate. Conform unei analize facute de Evenimentul Zilei, mai mult de jumatate dintre invitati erau conectati cu organizatiile lui Soros din Romania. Sa fi fost asta doar o coincidenta? Ne indoim.
Ambasadorul Klemm si reteaua Soros din Romania
Actiunile lui Soros in Europa de Est au fost catalizate de o intelegere secreta facuta cu administratiile Obama pentru a destabiliza societatea civila conservatoare din Europa de Est. Afirmatia aceasta nu ne apartine noua, ci este concluzia unui studiu al unei Fundatii americane. Chiar anul acesta, influenta fundatie americana „Judicial Watch” din Washington DC a actionat in instanta Departamentul de Stat al SUA afirmind ca se afla in posesia unor documente care dovedesc intelegerea oculta dintre oficialitati ale Administratiei Obama si George Soros privind de-stabilizarea guvernelor din Columbia, Romania, Macedonia si Albania.
Judicial Watch afirma astfel ca ca „evidence we’ve uncovered to date suggests there is collusion between officials from the Obama State Department (many of whom are still in government under President Trump) and George Soros to destabilize conservative, democratically elected governments in these 4 nations overseas, collusion which continues today” („Probele pe care le-am obtinut sugereaza ca exista o intelegere intre oficialitati ale Departamentului de Stat al Administratiei Obama – dintre care multi inca functioneaza in guvernarea Presedintelui Trump – si George Soros pentru a destabiliza guvernele conservatoare alese democratic in aceste tari si ca aceasta intelegere continua pina astazi”).
Actiunea declansata de Judicial Watch privind Romania a fost inregistrata la instantele din Washington DC pe 23 martie anul acesta si o puteti citi aici. Prin ea, juristii JW cauta sa oblige Guvernul la desecretizarea unor informatii si documente oficiale privind activitatile lui George Soros in Romania, inclusiv o copie a corespondentei electronice dintre Ambasadorul Hans Klemm si Open Society Foundation – Romania.

februarie 7th, 2019 at 13:25
Gica spune:

Rareş Bogdan ÎL VA NĂRUI PE DRAGNEA dacă-i iese o MUTARE-BOMBĂ. Cine sunt greii din spatele lui?
Autor: Cristian Istrate | joi, 07 februarie 2019 | 0 Comentarii | 2779 Vizualizari
Robert Turcescu lansează o teorie bombă. Rreș Bogdan ar putea fi candidatul care să deschidă lista la europarlamentare din partea PNL. Detalii incendiare.
Alegerile europarlamentare din această primăvară au o miză mai mare ca oricând. Toate partidele își fac calcule dintre cele mai complexe pentru a putea trimite la Bruxelles un număr cât mai mare de europarlamentari.
În PNL se desfășoară dezbateri intense cu privire la cine să deschidă lista de candidați pentru europarlamentare. Daniel Funeriu crede că principala forță care va lua din voturile PNL este alianța electorală USR-PLUS:
„Principala forță care va lua voturi de la PNL este USR-PLUS. Dacă PNL vine cu avioane cap de listă (gen baron local, artist, om de afaceri de succes (dar necunoscut publicului) va lua sub 20%. Ca să ia peste 20% are nevoie de un cap de listă cu notorietate, experiență de partid şi pe profilul USRPLUS însă cu bilanț palpabil, nu vrăjeli. Cin’ să fie?”.
La această postare a lui Daniel Funeriu, Robert Turcescu a avansat într-un comentariu varianta cu numele lui Rareș Bogdan.
Posibilitatea ca Rareș Bogdan să deschidă lista PNL este plauzibilă. Nu ar fi pentru prima oară când PNL ar alege să susțină pentru funcții candidați proveniți din surse externe, un exemplu fiind susținerea lui Marian Munteanu pentru funcția de primar al capitalei.
Prezentatorul Realitatea TV ar putea fi o bună locomotivă pentru PNL-ul măcinat de probleme interne și care pare că nu are încă o strategie și o direcție de acțiune concretă.