Blatul pe dos   noiembrie 11th, 2021

S-au făcut fel de fel de supoziții, unele confirmate, altele de-a dreptul aiuristice, privind existența unor blaturi politice între PSD și PNL. Acestea au constat pe rând în instalarea la putere a coaliției, în menținerea acesteia periculos de mult la Palatul Victoria, și apoi în destrămarea legăturilor dintre PNL și USR. Iar mai nou ar fi un blat politic vizând crearea unei noi majorități, mai trainice decât oricând. Dar dacă de fapt asistăm la un blat pe dos?

PNL și PSD semnalizează că se căznesc să facă împreună o uriașă construcție USL 2, din care să facă parte și UDMR. Ea va fi atât de puternică, încât își propune, nici mai mult nici mai puțin, decât să ne dăruiască o nouă Constituție. Și atât de durabilă, încât este proiectată pe șapte ani. Bătuți pe muchie. Șapte ani în care, încă de pe acum, fără ca între timp electoratul să aibă vreun cuvânt de spus, se planifică rotația premierilor. O morișcă a premierilor la care participă PSD și PNL. Pardon. Sare la cap și UDMR. Pe un parcurs de șapte ani, e loc și de un premier maghiar. Ca să vezi! Dar construcția, până când e ridicată de la pământ, durează ceva.

Partidele se întrec în a-și pune reciproc condiții. Atât PSD, cât și PNL prezintă câte un set de condiții nenegociabile privind programul de guvernare. Alte condiții sunt negociabile, iar târguiala poate dura mult și bine. Multe dintre condițiile nenegociabile, dar și o parte a celor negociabile, se cam bat cap în cap. Și pot produce implozii ale proiectatei guvernări. Situația se complică și mai mult atunci când e dezbătut algoritmul puterii. Cine pe ce minister pune mâna? Analistul Sarmiza Andronic lansează o teză interesantă. Și anume că ar fi bine ca partidul care își instalează ministrul să aibă autoritate deplină și asupra secretarilor de stat și aparatului tehnic de dedesubt. Pentru ca răspunderea fiecărui partid, pe fiecare segment în parte, să fie deplină. Dacă s-ar întâmpla așa, atunci negocierile ar dura mai puțin. Numai că se pare că există suficiente motive ca ele să dureze nu puțin. Ci cât de mult se poate.

Un alt analist binecunoscut opiniei publice, Bogdan Tiberiu Iacob, prezintă noi argumente, conform cărora guvernele României nu se fac și nu se desfac la București. Ci în altă parte. Și aici apare un element surpriză de care nu am cum să nu țin cont. Bogdan Tiberiu Iacob susține că este posibil ca negocierile de la București să dureze cam cât durează negocierile de la Berlin. Că mai întâi Klaus Iohannis așteaptă să vadă care va fi acolo algoritmul puterii, pentru a putea fi asezonată corespunzător și noua putere de la București. Tot ce se poate.

Rampa de lansare a crizei politice de la București a fost bine și înalt construită. Dar, până una alta, nu vedem unde este rampa de coborâre. Și atunci nu am cum să nu mă gândesc că poate suntem victimele unei cacealmale. Poate că există un blat politic. Dar pe dos.

Blatul pe dos înseamnă să ții toată populația cu sufletul la gură, să arăți tu, ca partid politic, că ești zi și noapte preocupat de soarta țării, de identificarea unei soluții cât mai bune pentru o viitoare guvernare, să tot negociezi cu cât mai multe echipe constituite în acest scop, dar, în realitate, să faci în așa fel încât să tragi de timp. Și astfel fiecare partid din cele care negociază, ca să nu mai vorbim despre partidele care nu negociază, să iasă cât mai bine în fața electoratului. Să dea frumos. Dar, în realitate, acești băieți deștepți din politică să fi bătut palma nu pentru a face, ci pentru a nu face. Adică un blat pe dos. Numai asta ne mai lipsea!

Sursa: CorectNews

Atat comentariile, cat si ping-urile sunt inchise.

5 comentarii

noiembrie 11th, 2021 at 13:39
adria nicol spune:

Credeam cà Bobu si Postelnicu au fost unicate ! Da de unde !Au fàcurt scoalà ! Scoala unde se predà „ignoranta” si abjectia ! Scoala unde se învatà militàreste cum sà devii în pas alergàtor analfabet functional , sociopat si sà rînjesti funest !Sinistrele Mineriade au creat un reper ; se repetà în diverse forme lazintervale fixe . Încît nimeni sà nu mai îndràzneascà a contesta ordinele! Urmuz este astrul càlàuzitor în zigzagul ilogic al aproape tuturor formatiilor politice românesti.
(dintr-un esseu)

noiembrie 11th, 2021 at 16:46
adria nicol spune:

1

Domnule Sorin Rosca Stànescu,
citesc un text despre lansarea càrtii unde dumneavoastrà sunteti „naratorul” si alte douà persoane sunt scribii ! Textul în cauzà este un interviu acordat lui Ion Cristoiu , sau , sà admitem , un dialog !
Desigur , existà un bun simt l celor care dialogheazà , un protocol
de respectat ! Gratularea face parte din panoplia unor dialoghisti ce îsi ironizeazà eventualii ascultàtori sau cititori .

noiembrie 11th, 2021 at 17:14
adria nicol spune:

2

Textul conversatiei cu Ion Cristoiu pare a fi o improvizatie la un pahar de ceai , unde nimeni nu spune ceva important, toti hàhàiesc ! Dacà dv. fortati nota ahagiograficà dintr-o excesivà eleganta confraternà , domnul Ion Cristoiu nu perde ocazia sà fie lunecos în sintagme , insultant în tonul glumet de mahala poleità ,
narcisic lesios . Vrea cu tot dinadinsul sà parà mentorul corijjînd îngàduitor înàtàcelul ! Ion Cristoiu poaate fi un administrator sîrguincios (editor al Evenimentului Zilei), dar nu o somitate în profesia de ziarist .Pretentios în a se autogratula „Istoric al clipei” (cu „i””ce” mare au fost altii),Ion Cristoiu s-a dovedit în întreaga lui activitate un oportunist dotat cu simtul circumstantei, dacà pleonastizàm! ! Ceea ce poate fi o calitate invocînd „prestigiul”unor pàturici si scatii .De altfel , articolele sale pot fi interpretate în cele douà semne + si – , pro si contra , înjuràm
dar cu vorbe dulci !

noiembrie 11th, 2021 at 17:25
adria nicol spune:

3

Và deserveste acest dialog-conversatie ! Niciodatà nu suntem prudenti cît ar trebui ! Un ziarist care desconspirà o Conspiratie contra unui Presedinte într-un Stat chiar pîlpîind democratic nu este ziarist, în cel mai bun caz un dedectiv cu imaginatie ! Istoricul Clipei se stràduieste sà fie obiectiv , neutru .Istoricul Clipei nu a desoperit Apa ! Autointitulatul istoric al clipei a desoperit ce ?
(dintr-un esseu)

noiembrie 16th, 2021 at 21:37
Gogu spune:

Certificatul verde obligatoriu ar putea fi ilegal în UE. România riscă amenzi de un milion de euro pe zi. Sursă: Dreamstime. 16 noiembrie 2021, de Claudiu Popa. Situația în care țările europene au impus utilizarea unui certificat verde obligatoriu pentru anumite activități ar putea fi ilegal în UE, motiv pentru care România și alte țări care au folosit aceasă practică riscă amenzi de un milion de euro pe zi, sancțiune stipulată de articolului 258 din Tratatul de Funcționare al UE. Marius Tudor, consilier în Parlamentul European, a transmis un avertisment României, despre care spune că ar putea primi amenzi de 1 milion de euro pe zi din cauza obligativității prezentării certificatului verde în diferite situații, lucru considerat ilegal conform regulamentului și Tratatului de funcționare al UE. Totuși, este nevoie de o plângere din partea unui cetățean sau o sesizare din oficiu a CE pentru a impune acest lucru. România riscă amenzi de la PE din cauza impunerii certificatului verde la nivel național. România ar putea primi amenzi de 1 milion de euro pe zi din cauza impunerii prezentării certificatului verde. Același lucru s-ar putea întâmpla și cu alte state membre ale UE care au condiționat unele activități sau accesul în anumite locuri prin dovada vaccinării anti-COVID. „Din păcate foarte multe state membre au interpretat sau poate au înțeles intenționat greșit un paragraf din acest regulament care spune că statele membre pot folosi această platformă digitală în scopuri interne doar pentru o singură situație, situația în care trebuie să se evite faptul că un cetățean străin ar fi obligat să se vaccineze sau să se testeze pe teritoriul în care călătorește.
Mai mult decât atât, din punct de vedere al regulamentului și al Tratatului de funcționare al UE sunt ferm convins că la o singură plângere a unui singur cetățean sau la sesizarea din oficiu a Comisiei Europene fiecare stat membru care aplică certificatul verde ca să condiționeze accesul în facilități, unități private sau publice o să fie supuse procedurii de sancționare conform articolului 258 din Tratatul de Funcționare al UE. Asta ar însemna că de exemplu dacă se începe procedura de sancționare în cazul României, există posibilitatea unei amenzi și de un milion de euro pe zi. „, a transmis Marius Tudor la Realitatea Plus. România ar face uz în mod eronat de o prevedere. Consilierul în PE, Marius Tudor, a explicat pe larg ce prevede articolul din Regulamentul UE de care țara noastră „face uz în mod eronat pentru a impune obligativitatea prezentării certificatului COVID”, încălcând legea europeană. „Regulamentul UE NU reglementează utilizarea internă a certificatului verde, însă articolul de care România face uz în mod eronat, cu intenție sau fără, probabil, pentru a impune obligativitatea prezentării unui certificat verde la intrarea în anumite facilități, încălcând regulamentul UE, este art. 49 care spune că “În cazul în care un stat membru a adoptat sau adoptă, în temeiul dreptului intern, un sistem de certificate privind COVID-19 în scopuri interne, acesta ar trebui să garanteze pe perioada aplicării prezentului regulament că certificatele care alcătuiesc certificatul digital al UE privind COVID pot de asemenea să fie utilizate și sunt acceptate în scopuri interne, pentru a se evita situația în care persoanele care călătoresc în alt stat membru și utilizează un certificat digital al UE privind COVID sunt obligate să obțină și un certificat național privind COVID-19”. Scopul utilizării interne este acela de a garanta că persoanele care se deplasează într-un alt stat membru nu trebuie să obțină, în plus, și un certificat național și că prin această platformă digitală, de exemplu, un cetățean belgian își poate folosi certificatul național și pe teritoriul României.”, a transmis Marius Tudor, consilier politic în PE, contactat de Dcnews.