Pasta de dinti nu prinde bine in Venezuela: Colgate anunta vanzari in scadere si da vina pe Hugo Chavez   iulie 30th, 2010

hugo_chavez_fullblock [1600x1200]Colgate-Palmolive, cel mai mare producator de pasta de dinti din lume, a inregistrat vanzari in valoare de 3,8 mld. dolari in trimestrul al doilea, sub estimarile analistilor, care se asteptau ca aceasta cifra sa ajunga la cel putin 3,9 mld. dolari. Evolutia slaba a fost pusa de Colgate pe seama Venezuelei, sau mai exact in spate presedintelui Hugo Chavez.

Oficialii Colgate au declarat ca hiperinflatia din Venezuela si devalorizarea fortata a bolivarului au fost printre principalii factori care au lovit rezultatele financiare, informeaza CNN.

De-a lungul timpului companii precum Avon, Procter & Gamble sau Colgate-Palmolive si-au extins puternic reteaua din Venezuela, incercand sa profite de cursul fix bolivar-dolar (stabilit la 2,15) impus de autoritati.

La inceputul acestui an insa, lucrurile s-au schimbat, Hugo Chavez hotarand sa deprecieze cu 50% moneda nationala, dupa ce a impus doua cursuri de schimb separate pentru acelasi set de valute. Astfel pentru produsele esentiale (alimente, masinarie industriala si medicamente) a fost stabilit un curs de bolivar/dolar de 2,6, in vreme ce pentru toate celelalte produse considerate ca nefiind esentiale, inclusiv pasta de dinti, cursul fost stabilitt la 4,3.

Pe langa aceasta modificare majora, companiile au mai trebuit sa suporte si o rata a inflatiei de 31,3%. (10:26)

I.S.

Atat comentariile, cat si ping-urile sunt inchise.

Nu exista comentarii