REVISTA PRESEI ARTS: Guns N’ Roses, rescrierea piesei lui Samuel Beckett, “Waiting for Godot” septembrie 22nd, 2010
- Credit foto: Petru Groza
Parca desprinsa din piesa de teatru absurd “Waiting for Godot”, actiunea de la concertul trupei Guns N’ Roses, simbol muzical rock al anilor ’90, a stat sub semnul asteptarii si evident, a intarzierii cu aproximativ doua ore a intregului show, asteptat cu nesat de cei aproximativ 20.000 de fani indragostiti de baladele “Knockin’ On Heaven’s Door” si “November Rain”.
“Fanii au huiduit fara incetare” lipsa de punctualitate a trupei rock, titreaza principalele publicatii, dar supararea a fost stearsa de pe fetele romanilor (probabil obisnuiti sa stea la cozi si sa astepte simbolic ceva) care, mult mai calmi decat irlandezii si brazilienii, si-au pastrat sticlele de plastic in mana si au aplaudat aparitia pe scena.
Potrivit evz.ro, celebrii rockeri “s-au spalat de pacatul de a tine cu ochii in stele publicul din Romania” printr-un show extraordinar.
Trupa canadiana din deschidere, Danko Jones, a fost nevoita sa suporte nerabdarea si huiduielile fanilor, provocate de prostul obicei al companiei Axl Rose, mai precizeaza Evenimentul.
Printre personalitatile vietii publice autohtone prezente la concert s-au numarat politicianul Calin Popescu-Tariceanu si cantareata Loredana Groza , precum si personajul monden Miron Cozma.
“Desi aparent apatic in timpul melodiilor de pe ultimul album, Chinese Democracy, publicul s-a lasat vrajit de clasicele ‘You Could Be Mine’ si ‘Sweet Child Of Mine’, in timp ce, odata cu ‘Don’t Cry’, toti au fredonat intr-un glas”, mai spune evz.ro.
“Axl Rose a venit la Bucuresti cu cativa ani intarziere, si s-a simtit. Domnul Rose a fost mai preocupat sa schimbe palarii si sacouri decat sa cante” incepe energic cronica de concert agentia de presa Mediafax.
In focuri de artificii, jocuri de lumini si logo-ul formatiei care trona in spatele scenei, trupa americana si-a facut aparitia utilizand elementele de “fascinatie” cunoscute deja din show-ul altor trupe rock care ne-au vizitat tara.
“Dupa cateva piese, cantate ca pe banda rulanta, de parea ca trupa se grabeste sa plece de pe scena, a urmat un solo de chitarăaal lui Richard Fortus, care a interpretat o tema muzicala din franciza „James Bond”, mai scrie Mediafax.
Potrivit autoarei, intregul concert a fost un podium pe care Axl Rose si-a exercitat talentul de model, schimband sacouri, tricouri, palarii si ochelari de soare, stilul interpretativ, nu prea reusit, ramanand in plan secund.
Catalogat de Mediafax drept dezamagitor, concertul trupei rock Guns N’ Roses a oferit publicului roman momente muzicale clasice precum “Sweet Child O’ Mine”, “Another Brick in the Wall” (Pink Floyd) si “Paradise City”.
“Concertul Guns N’ Roses, o mare dezamagire pentru fani”, scrie si adevarul.ro, cu o sonorizare fara pretentii si cu o prestatie fara vlaga.
In fata scenei, fanii curajosi au aplaudat si au cantat in timpul spectacolului, iar in spate, cei prezenti erau nerabdatori sa se termine concertul.
“Cu palarie si celebra bandana, tunica argintie si jeansii taiati, Axl Rose a incercat sa dezmorteasca publicul, la ora 22.20, cand show-ul a fost deschis cu piesa care da titlul turneului”, mai scrie Adevarul.
Potrivit autorului, piesele au fost cantate fortat, chitarele au fost “in plus” iar efectele pirotehnice au distorsionat sunetul intr-un mod neplacut.
Metalhead.ro prin platforma Citizen Journalism povesteste ca prezentarea la acest concert a stat sub semnul intrebarii in special datorita disparitiei vechilor membri Guns din actuala componenta, unul dintre ei fiind celebrul chitarist Slash.
“Deschiderea concertului a fost impresionanta, construita bine din punct de vedere al regiei si al impactului la public. Dupa 20 de minute am inceput sa ma intreb ce caut acolo”, povesteste autorul.
Axl Rose, candva invidiat pentru aspectul sau fizic ireprosabil, este descris drept “un omulet durduliu, fara flaga, fals, care incerca sa interactioneze cu publicul si sa ne convinga ca este acelasi care presta candva in pantaloni scurti, cu pletele in vant, catarandu-se pe schele”.
Potrivit autorului, “cireasa de pe tort” a fost aparitia pe scena a lui DJ Ashba, “o clona ieftina a lui Slash”, care purta jobenul celebrului chitarist, camasa in carouri si tigara. C.L incheie materialul intr-un mod metaforic: “Guns a fost, si nu mai este”.
Cristina Mihalascu