Franarii Constitutiei   iulie 3rd, 2013

SRSCrin Antonescu, in calitatea sa de prezumtiv parinte al Constitutiei revizuite, este lovit din toate directiile. La fel si secundul sau Teodor Chioariu. Fara ca macar proiectul revizuirii sa fie gata, iata ca se incearca dinamitarea lui. Din exterior. Si, mai nou, chiar din interior. Cum stam, de fapt, la acest capitol? Ce explicatii exista pentru reactiile la care asistam? Si care sunt, in definitiv, aceste reactii?

Semnalul a fost dat de Traian Basescu. Acesta a vorbit despre o gasca. O gasca de  politicieni ai USL – a se traduce liberali – care vor sa-si faca o Constitutie pentru ei insisi. A urmat o intalnire la sediul Grupului pentru Dialog Social, organizatie cunoscuta pentru basismul ei, acesta trasatura accentuandu-se si devenind cat se poate de vizibila, din momentul in care au inceput sa fie eliminati acei membrii – de exemplu Iliesiu – care au incercat sa impuna, dezbaterilor de acolo, criterii de obiectivitate. Ei bine, GDS a reusit sa invite doi constitutionalisti, si ei basisti, care si-au exprimat indoieli cu privire la realismul unor prevederi revizuite. A urmat un verdict pozitiv, dar cu unele observatii de natura sa inflameze opinia publica, din partea unei institutii, pana acum relativ invizibila, numita Consiliul Legislativ. Consiliul Legislativ considera ca presedintele nu poate fi plasat in afara puterii executive. In fine, pentru a inchide aceasta serie de precizari, mai consemnam ca o serie de lideri PDL, in special cei din anturajul lui Traian Basescu, isi exprima, sistematic si pe un ton din ce in ce mai ridicat, nemultumirile in raport cu Constitutia revizuita.

Iar efortul de schimbarea a Constitutiei nici macar nu a fost finalizat. Nu este atacat un produs in sine, ci un santier, unde inca se lucreaza la realizarea acestuia. Cu sau fara abuzul Curtii Constitutionale a Romaniei, care a considerat ca un referendum cu prag de 30 la suta nu este constitutional timp de un an, dar devine constitutional dupa, in privinta legii fundamentale revizuite vor mai fi intreprinsi, cu certitudine, urmatorii pasi: proiectul de lege este supus, simultan, unei analize a expertilor Comisiei de la Venetia, Curtii Constitutionale a Romaniei, opiniei publice si, evident, tuturor parlamentarilor, care pot face pana in septembrie amendamente. Operatiunea nu va putea fi incheiata si nu vom avea un produs finit decat dupa ce, in urmatoarea sesiune parlamentara, ar urma sa fie dezbatut si aprobat in Parlament articol cu articol.

De ce, la jumatatea drumului, proiectul legii fundamentale sufera, impreuna cu principalii sai artizani, un asemenea tir de artilerie? Evident, principalul motiv este de natura politica. In timp ce Guvernul este tinut responsabil pentru buna gestionare a tarii, pentru repornirea economiei Romaniei si, pana la urma, pentru buzunarul cetateanului, partidele care compun USL si-au stabilit doua mari obiective, Constitutia si regionalizarea. Daca ele sunt blocate, nu au de castigat decat adversarii.

Ceea ce nu au inteles inca franarii este ca aberanta decizie CCR poate tranforma Parlamentul in Constituanta, astfel incat o lege fundamentala finalizata sa o avem abia la finele anului viitor. Si, pana atunci, gurile rele se racesc.

Sursa: CorectNews

Atat comentariile, cat si ping-urile sunt inchise.

Un comentariu

iulie 3rd, 2013 at 20:45
Marian Nicolae spune:

Fenechiu pune cruce pe spitalele CFR

Postat la: 03.07.2013 – 16:07 | Scris de: Ion Teleanu
http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/fenechiu-pune-cruce-pe-spitalele-cfr-97362

Ministerul Transporturilor a jucat alba-neagra, în Camera Deputaţilor, cu spitalele CFR care urmau să fie transferate la Ministerul Sănătăţii

• Din dispoziţia ministrului Relu Fenechiu, secretarul de stat Septimiu Buzaşu a solicitat Camerei Deputaţilor amânarea dezbaterilor până la toamnă pentru a analiza amănunţit cele două amendamente propuse chiar de Ministerul Transporturilor

• La ora actuală, activitatea unităţilor medicale şi psihologice agreate de Ministerul Transporturilor este paralizată, iar examinarea medicală şi psihologică a personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor se face haotic.

Trecerea spitalelor CFR la Ministerul Sănătăţii a intrat în impas din cauza Ministerului Transporturilor, care a cerut Camerei Deputaţilor amânarea acestui transfer până la toamnă. Motivul este unul de cascadorii râsului: Ministerul Transporturilor a cerut timp ca să studieze mai atent cele două amendamente depuse chiar de instituţia condusă de Relu Fenechiu.

La începutul acestui an, Guvernul a emis Ordonanţa de urgenţă nr.8/2013, privind examinarea medicală şi psihologică a personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor şi reorganizarea reţelei sanitare proprii a Ministerului Transporturilor.

Practic, prin această ordonanţă, toate spitalele CFR, cu excepţia a două unități aflate în Bucureşti, au fost transferate din subordinea Ministerul Transporturilor la Ministerului Sănătăţii. Totodată, ordonanţa a vizat şi desfiinţarea Casei Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, precum şi preluarea activităţii acesteia de Casa Naţională a Asigurărilor de Sănătate, respectiv de Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti sau de către casele de asigurări de sănătate judeţene, după caz. În acelaşi timp, s-au modificat şi condiţiile de examinare medicală şi psihologică a personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor.

Transfer şi desfiinţarea

Astfel, 13 spitale CFR aflate în mai multe oraşe din ţară au trecut în ograda Ministerului Sănătăţii şi doar două- Spitalul nr.2 CFR şi Witting din Capitală au rămas la Ministerul Transporturilor.

Haos la examinarea medicală şi psihologică

Prin această ordonanţă, însă, s-a creat haos şi în ceea ce priveşte activitatea unităţilor specializate medicale şi/sau psihologice agreate de Ministerul Transporturilor privind examinarea medicală şi psihologică a personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor. Până la emiterea acestei ordonanţe, în evidenţele Ministerului Transporturilor figurau agreate 515 unităţi psihologice şi 93 de unităţi medicale.

Potrivit legislaţiei în vigoare, aceste unităţi medicale şi psihologice trebuiau reautorizate, din trei în trei ani, de Ministerul Transporturilor, dar prin transferarea spitalelor CFR la Ministerul Sănătăţii s-a creat o bulibăşeală de nedescris. Procesul de agreere al acestor unităţi este efectiv blocat, iar examinarea medicală şi psihologică a personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor se face în virtutea inerţiei, din cauza vidului legislativ.

Aviz favorabil la Senat

Imediat după emiterea acestei ordonanţe au demarat procedurile legislative pentru a deveni lege, iar proiectul de lege a fost adoptat de Senat în şedinţa din 25 martie 2013.

Ulterior, Comisia juridică, cea pentru buget, precum şi cea pentru muncă din Camera Deputaţilor au avizat favorabil proiectul de lege. Astfel, proiectul a ajuns la Comisia pentru industrii, care a întocmit un raport preliminar de adoptare, cu amendamente, iar Ministerul Sănătăţii propune modificarea a trei articole din proiectul de lege. Până aici procesul legislativ de avizare a decurs normal şi, ca atare, proiectul de lege a ajuns în dezbatere, pe 26 iunie 2013, la Comisia de sănătate Camerei Deputaţilor. Avizul pozitiv al acestei comisii însemna, practic, că proiectul de lege urma să primească imediat votul final în plenul Camerei Deputaţilor.

Surpriza venită pe telefonul scurt

Dar la începerea dezbaterilor din Comisia de sănătate a apărut surpriza. Preşedintele Comisiei de sănătate, Rodica Nassar, a anunţat că Ministerul Transporturilor a depus două amendamente privind examinarea medicală şi psihologică a personalului cu atribuţii în siguranţă transporturilor şi, ca atare, trebuie dezbătute. Însă, secretarul de stat al Ministerului Transporturilor, Septimiu Buzaşu, după un telefon primit de la cabinetul ministrului Relu Fenechiu, a solicitat amânarea dezbaterilor asupra proiectului de lege până în sesiunea următoare, astfel „încât Ministerul Transporturilor să beneficieze de timpul necesar pentru a urmări dacă textul ordonanţei este corect şi dacă amendamentele depuse mai sunt necesare”. Adică, Ministerul Transportuilor vrea să analize, până la sesiunea parlamentară din toamnă, amendamentele pe care chiar ministerul condus de Relu Fenechiu le-a propus. Incredibil, dar adevărat, cum Ministerul Transporturilor se joacă alba-neagra cu spitalele CFR, dar şi cu activitatea de examinare medicală şi psihologică a personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor. Practic, proiectul de lege privind transferul spitalelor CFR la Ministerul Sănătăţii se amână până la toamnă, când va fi analizată şi propunerea deputatului PDL de Iaşi, Petre Movilă, ca Ministerul Transporturilor să păstreze patru spitale în această reţea sanitară.

Ion TELEANU