Ponta rastoarna dramatic tabla de sah pe mana lui Tariceanu   septembrie 6th, 2014

SRSCu numai 72 de zile inaintea predarii de stafeta prezidentiala, candidatul socialistilor, Victor Ponta, rastoarna intreaga aritmetica a alegerilor, pe mana lui Calin Popescu Tariceanu. Ca de obicei, candidatul PSD se teme sa-si asume raspunderea si actioneaza duplicitar.

Domnul Calin Popescu Tariceanu a informat opinia publica, intr-un mod cat se poate de oficial, ca initiaza, dupa o sumara consultare cu partidele politice, procedura de suspendare a presedintelui Traian Basescu. Astfel incat nu el,  care va candida pe post de iepuras al domnului Ponta, ci Valeriu Zgonea sa fie cel care sa indeplineasca, timp de o luna, functia de presedinte interimar. Referendumul pentru demiterea lui Traian Basescu ar urma sa aiba loc simultan cu primul tur al alegerilor prezidentiale, in data de 2 noiembrie.

Ce intentioneaza socialistii prin aceasta mutare spectaculoasa? Facand o analiza prin eliminare, este clar ca nu madatul lui Traian Basescu este miza. Pentru ca acesta se incheie oricum in 22 decembrie, exceptand, evident, situatia improbabila in care, la acea data, ne-am afla intr-un razboi. Este greu de presupus, de asemenea, ca PSD sa aiba in vedere sanctionarea morala, pe ultima suta de metri din mandat, a lui Traian Basescu. Daca nu avem de-a face cu o operatiune de tip punitiv, atunci, in mod logic, explicatia initiativei lui Calin Popescu Tariceanu, facuta in numele lui Victor Ponta, este exclusiv de natura electorala. PSD incearca in acest fel sa maximalizeze sansele deja compromise ale lui Victor Ponta de a castiga alegerile.

Inaintea scrutinului prezidential, socialistii se vad confruntati cu trei mari neajunsuri, care se pot transforma in capcane electorale. Pe masura ce timpul trece, iar Victor Ponta, in mod inevitabil, este obligat sa se manifeste fie in calitate de prim-ministru, fie in calitate de presedinte PSD, fie in cea de candidat prezidential, el isi tradeaza trei trasaturi de caracter: duplicitatea, lipsa de respect fata de adevar si agresivitatea. Acelasi Victor Ponta, in calitate de premier, ce le arata cetatenilor? Ca este o sursa inepuizabila de promisiuni, de angajamente lipsite de acoperire, ca promoveaza masuri de tip populist prin care incearca sa cumpere voturi, dar duce practic economia Romaniei intr-un picaj periculos si asta in timp ce, in buzunarul populatiei, gaura se face din ce in ce mai mare. Este o realitate pe care o percep tot mai multi faptul ca Romania este prost guvernata. A treia dimensiune a fundaturii in care a intrat partidul de guvernamant este ca, facand fel de fel de caclule si masuratori, devine din ce in ce mai evident ca resursele electorale ale socialistilor se blocheaza sub un procent final de 40% , iar tendinta nu este de crestere, ci de scadere.

In aceaste conditii, o confruntare Victor Ponta- Klaus Iohannis devine din ce in ce mai grea pentru liderul socialist, iar amenintarea unui esec este tot mai pronuntata. Aceasta situatie le-a impus strategilor electorali ai premierului Victor Ponta o miscare cu totul si cu totul neasteptata, de natura sa bulverseze intr-un asemenea mod radical scena politica, incat sa poata fi redeschis jocul in favoarea candidatului socialist.

Solutia identificata pentru aceasta lovitura politica este suspendarea si apoi demiterea lui Traian Basescu, proceduri care sa se suprapuna practic intregii campanii electorale. Iar in aceasta strategie, ca si in alegerile propriu-zise, Calin Popescu Tariceanu este pus la inaintare, desemnat fiind atat in calitate de berbece, cat si in calitate de iepuras electoral.

Rezultatul preconizat de pontisti este ca disputa si dezbaterea din campania electorala sa nu mai fie legate de marile teme interne si externe ale pozitionarii Romaniei in epoca post-Basescu si nici despre reaua sau buna guvernare. Daca asemenea teme ar ocupa epicentrul campaniei prezidentale, atunci, fara doar si poate, Victor Ponta ar fi confruntat cu un deficit de popularitate si cu un deficit electoral, in timp ce sperantele, in mod firesc, ar fi indreptate catre candidatul dreptei, care s-a inscris in alegeri sub sigla Aliantei Crestin Liberale. Daca Traian Basescu este suspendat si este organizata procedura de demitere a sa, tema principala a dezbaterii si disputei electorale se schimba in mod radical. La nivelul societatii romanesti va avea loc o disputa care este astazi pe atat de falsa, pe cat de valabila a fost in 2009. Va fi indusa in constiinta colectiva o batalie intre regimul Basescu si regimul Ponta. Disputa este falsa in esenta ei. Pentru ca Traian Basescu isi incheie mandatul peste 70 de zile, iar regimul sau va sucomba la scurt timp, mai repede sau mai putin repede, in functie de actiunile majoritatii parlamentare. Care nu se afla in gradina marelui Partid National Liberal, ci chiar in tabara socialistilor condusi de Victor Ponta.

Falsul razboi intre regimul Ponta si regimul Traian Basescu le ofera mari oportunitati atat lui Victor Ponta, care nu mai este nevoit sa lupte cu Klaus Iohannis – acest urmand sa ocupe un rol secund conform calculelor strategilor electorali ai PSD  -, cat si lui Traian Basescu care devine astfel, in perceptia publica, liderul de necotestat al opozitiei. Resuscitarea  politica pe aceasta cale a lui Traian Basescu il ajuta pe Victor Ponta sa se lupte cu un adversar dezavuat de cea mai mare parte a populatiei, iar pe Traian Basescu sa o propulseze pe Elena Udrea.

Intre timp, televiziunea de casa a lui Victor Ponta, Romania TV, detinuta de Sebastian Ghita care, in 2009, l-a sponsorizat pe Traian Basescu, i-a deschis un larg culoar mediatic Elenei Udrea, tocmai in scopul de a-i oferi lui Victor Ponta o tinta usor de doborat in locul unui Klaus Iohannis, din ce in ce mai puternic in plan electoral.

Alianta Crestin Liberala, prin spectaculoasa miscare de deschidere facuta de Victor Ponta pe mana lui Calin Popescu Tariceanu este pusa in fata unei optiuni dramatice. Cum vor reactiona cele doua partide care urmeaza, in curand, sa compuna marele Partid National Liberal? Parlamentarii PNL vor vota impotriva suspendarii lui Traian Basescu, asa cum au mai facut in doua randuri, sau contra? Sau se vor abtine? Parlamentarii PDL vor vota in favoarea lui Traian Basescu, asa cum au mai facut-o cu ocazia celorlalte doua suspendari, sau contra lui Traian Basescu? Sau se vor abtine? Urmeza un examen greu pentru PNL si PDL, in final pentru Alianta Crestin Liberala, si urmeaza un examen si mai greu pentru cetatenii Romaniei, a caror mainpulare si inselare se incearca de catre socialisti.

Sursa: CorectNews

Atat comentariile, cat si ping-urile sunt inchise.

5 comentarii

septembrie 6th, 2014 at 11:27
Marian Nicolae spune:

Oamenii lui Soros l-au reclamat pe Banciu la CNA şi CNCD pentru că a avertizat despre pericolul acordării autonomiei Ţinutului Secuiesc

Autorul: Mihai Șomănescu în Eveniment, Politic, Societate 3 septembrie, 2014 13:53
http://activenews.ro/oamenii-lui-soros-l-au-reclamat-pe-banciu-la-cna-si-cncd-pentru-ca-avertizat-despre-pericolul-acordarii-autonomiei-tinutului-secuiesc_1858296.html

După ce a criticat Ministerul Culturii pentru că i-a apărat memoria lui Mihai Eminescu, fosta Agenţie de Monitorizare a Presei (ActiveWatch) l-a reclamat pe realizatorul Radu Banciu pentru că a prezentat consecinţele unei eventuale autonomii a maghiarilor în Transilvania.

Astfel, ONG-ul lui George Soros a reclamat emisiunea Lumea lui Banciu la CNA şi Consiliul pentru Combaterea Discriminării, după ediţia din 27 august, deoarece realizatorul a făcut “o serie de afirmații grave și alarmiste menite să inducă o panică nejustificată în rândul opiniei publice românești”.

De remarcat este că Radu Banciu este chiar din zonă, respectiv din Târgu Mureş, tatăl său fiind judecător în procesul în care au fost judecaţi indivizii care l-au bătut cu bestialitate pe românul Mihăilă Cofariu, în 1990.

Iată care sunt afirmaţiile care i-au deranjat pe cei de la Agenţia de Monitorizare a Presei, conform transcrierii Paginii de Media.

„[Dacă ar fi aprobat proiectul de lege] ar fi un măcel.
Cetățenii români n-ar mai avea nici cel mai mic drept în viața lor de zi cu zi.”

„Este absolut o tragedie ca acei cetățeni [cetățeni de etnie română din Ținutul Secuiesc] să devină dintr-odată vasali ai guvernului maghiar și ai acestui guvern secuiesc.”

„Ce vor face ei acolo [maghiarii] după bunul lor plac pentru că acolo nu vor exista legi, nu se va respecta nimic. Avem deja exemplele în reședințele de județ ale Harghitei și Covasnei unde s-au întâmplat atâtea atrocități dintr-astea.

Dați-vă seama ce va fi în momentul în care guvernul de la București nu va avea decât un titlu consultativ față de ce se întâmplă acolo. Poți să-ți dai cu părerea [ca guvern central] că nu te mai ascultă nimeni. Cam la nivelul ăsta va fi. Totuși acum ce se întâmplă cu drapelul, cu însemnele românești, cu tricolorul, cu vorbitul în limba română pe stradă, cu nerăspunsul la salut în limba maghiară. Dacă asta se întâmplă în condițiile în care acele județe aparțin numai de România […], vă dați seama ce s-ar întâmpla în această parte a României dacă aceste lucruri [proiectul autonomiei] vor fi puse în aplicare.”

„În aceste județe [Harghita, Covasna și Mureș] nu se poate aplica această conviețuire [între maghiari și români].
Este ca și cum ai pune niște căprioare în cușca leului. Asta este, de fapt, Ținutul Secuiesc.”

„Eu știu că la noi se va da în cap pe stradă. Oamenii nu vor mai putea să vorbească în limba română, vor fi atacați pe stradă, vor fi batjocoriți.”

„Dacă vreodată va exista această regulă cu președinte, ăștia vor stăpâni exact ca pe vremuri acel Ținut, acolo va fi cel mai mare măcel posibil.

Va fi un dezastru, nu există cuvinte.

Ce autonomie? Ce Ținut Secuiesc?

Va exploda toată zona aia. Este incalificabil. Cum justifici tu de la București, un politician efemer faptul că ți-ai bătut joc de niște oameni? Ce vină au ăia [românii din Harghita și Covasna][…] pur și simplu să-i trimiți la tăiere printr-o asemenea decizie.

Acolo nu există prietenie, astea sunt de suprafață. Nu există compatibilitate, astea sunt de suprafață. În momentul în care ei [maghiarii] vor fi stăpâni pe zona respectivă, România a luat foc în acea parte.”

„Cât trebuie să vă explic mai clar că acolo e un dezastru?
N-am avut cazul Iugoslaviei? Asta ar deveni centrul Transilvaniei.”

„Județul Mureș este un județ absolut epocal în România.
A fost unul dintre bastioanele care au ținut cel mai bine steagul sus. Și pe vremea lui Ceaușescu, și înainte. Deci nu este un județ oarecare. Sunt oameni, români serioși, extraordinari, excepționali care au trăit de-a lungul veacurilor nu de 20 de ani și care tocmai rămânând în acea regiune n-au permis să fie invadată pur și simplu numai de maghiari.”

„Ceea ce vor face ei [maghiarii] acolo, va fi fără precedent.

Vor veni, bineînțeles, străini […] din UE acolo să vadă ce se întâmplă acolo la un moment dat, pentru că, evident, nu mai suntem într-o lume asuprită – există voci care vor duce mai departe semnalul ăsta

„Bă, e pogrom acolo” și se va vedea ce se va întâmpla. […]

Și se va vedea ce se va întâmpla. […]

Vor găsi gropi comune, ăia acolo, mă. Deci, atenție.

Va fi o răzbunare de secole.

Maghiarii nu puteau să o pună legal în aplicare. Ei bine, vor avea și legea de partea lor. Nu va mai exista picior de tradiție românească în acea zona.

Atenție mare, la această chestiune.”

septembrie 6th, 2014 at 11:34
Marian Nicolae spune:

Dragii mei romani,
TREZITI-VA, ESTE TIMPUL !!!!!!!

Petre Tutea: Am suferit 13 ani in temnita pentru un popor de idioti

https://www.youtube.com/watch?v=SiEe4qDOVqk

septembrie 6th, 2014 at 11:46
Marian Nicolae spune:

Full Text of Vice Premier Wang Yang’s speech at 4th China-Eurasia Expo

english.news.cn | 2014-09-02 20:27:20 | Editor: An
http://news.xinhuanet.com/english/china/2014-09/02/c_133615352.htm

URUMQI, Sept. 2 (Xinhua) — Chinese Vice Premier Wang Yang on Monday delivered a speech at the fourth China-Eurasia Expo that opened in Urumqi, capital of northwest China’s Xinjiang Uygur Autonomous Region.

The following is the full text of the speech.

Work Together for the Silk Road Economic Belt And a Community of Shared Interests

Remarks by H.E. Wang Yang

Vice Premier of the State Council of the People’s Republic of China At the Opening Ceremony of the 4th China-Eurasia Expo

Urumqi, 1 September 2014

Your Excellency Prime Minister Karim Masimov,

Your Excellency Prime Minister Djoomart Otorbaev,

Your Excellency Deputy Chairman of Parliament Zviad Dzidziguri,

Ladies and Gentlemen,

It gives me great pleasure to be joined by all of you at the Fourth China-Eurasia Expo and China-Eurasia Economic Development and Cooperation Forum in the beautiful city of Urumqi. Entrusted by Premier Li Keqiang, I want to extend, on behalf of the Chinese government, hearty congratulations on the opening of the Expo and warm welcome to all the distinguished guests coming from afar.

One year ago, President Xi Jinping put forward the strategic vision of building a Silk Road Economic Belt. The initiative has been widely echoed in the international community. To turn this grand blueprint into reality at an early date is the ardent wish of the people of various countries. This year’s Expo and Forum, under the theme of „Opening-up and Cooperation for Building the Silk Road Economic Belt”, has brought together over 1,000 guests to seek their opinions, consensus and good advice. Let me take this opportunity to share with you some of my observations.

First, the argument for building the Silk Road Economic Belt is rooted in history and oriented toward the future. The ancient Silk Road ran on a miraculous land, a land of abundance, diverse ethnic groups and brilliant civilizations. This area was a forerunner in trade interactions and mutual learning among different civilizations, and a pace setter for human development for a long time in history. After the 16th century, due to various reasons, we missed too many historical opportunities for seeking strength through unity and for development and rejuvenation. Since the beginning of the 21st century, countries along the Silk Road have seized the opportunities brought by economic globalization and regional economic integration. A number of emerging countries and regional organizations are rising on the global stage, and various forms of regional and sub-regional cooperation are prospering, exerting a profound impact on the international political and economic landscapes. This area, with over 50 countries and 3.8 billion people, is one of the most promising regions in the world. As long as we take a long-term perspective and work in unison, we will make the pie of regional economic cooperation bigger.

Second, the core concept of building the Silk Road Economic Belt is openness and inclusiveness, joint development based on consultation, and mutual benefit. Openness and inclusiveness means that the economic belt is open in terms of geographic coverage and the countries involved. Any interested country is welcome to participate in the building of the economic belt and benefit from it. Joint development based on consultation means countries should engage in equal consultation to pool wisdom, harness their respective strengths and capabilities, and work together to make this great initiative a success. Mutual benefit means the interests of all sides will be accommodated and their aspirations reflected so that the people of all relevant countries will benefit from the initiative.

Third, the focus of building the Silk Road Economic Belt is connectivity in five areas. As advocated by President Xi Jinping, the priority of the initiative is connectivity of policy, transport, trade, currency and the heart of people. Connectivity of trade is the precursor; connectivity of transport is the foundation; connectivity of policy provides the guarantee; connectivity of currency is an important pillar; and connectivity of the heart of people is the source of driving force. The building of the economic belt will be deemed completed once connectivity is achieved in these five areas.

Fourth, the fundamental way of building the Silk Road Economic Belt is starting from easier areas and pursuing incremental progress. Building the Silk Road Economic Belt is a huge systemic project and a daunting long-term task that cannot be accomplished overnight. As a Chinese saying goes, a journey of a thousand miles begins with the first step and the journey has to be completed step by step. We should make sound top-level design to chart the course and set the goals. We also need to achieve early harvests as soon as possible through joint implementation of a number of major cooperation projects with great impact and leveraging effect in areas where consensus exists and conditions are ripe, so as to deliver real benefits to the people along the economic belt at an early date.

Ladies and Gentlemen,

The Silk Road is a road of opening-up and cooperation. The world is undergoing major adjustment and transformation. Economic globalization is deepening despite twists and turns, and regional cooperation of various forms is thriving. Meanwhile, world economic recovery is highly uneven, and regional hotspot issues keep emerging. Under the new circumstances, countries along the economic belt face both common development opportunities and common challenges. To jointly build a dynamic and prosperous economic belt through opening-up and cooperation serves the common interests of all countries along the economic belt as well as peace and development of the world. To this end, we need to work in the following areas:

– We need to promote trade liberalization, facilitation and balance. The Silk Road is, first and foremost, a trade route. China will work with other countries to open the market wider and deepen all-round cooperation in customs, quality inspection, e-commerce and transit transport to enhance trade facilitation. China is ready to import more competitive products from other countries along the economic belt, especially non-resource products, so as to promote balanced and sustainable development of trade. China encourages companies from other countries along the economic belt to participate in or hold trade fairs in China and will provide favorable conditions for them to explore the Chinese market. China wants to sign free trade agreements with more countries and regions along the economic belt in a bid to secure greater institutional guarantee for business cooperation.

– We need to foster industrial belts with distinctive features and reasonable division of labor. Industrial cooperation is the backbone of the economic belt. China wants to expand investment cooperation with other countries along the economic belt by encouraging Chinese companies in the fields of light industry, textile, home appliances, construction materials, electronics and equipment manufacturing to make investments and start businesses in those countries so as to enhance the industrialization level of local areas and create more jobs there. China has opened four overseas business cooperation zones in those countries, with a total investment of nearly two billion U.S. dollars. We are ready to work with other countries along the economic belt to open more business cooperation zones and cross-border economic cooperation zones in order to provide an enabling environment for the development of industrial clusters.

– We need to have an extensive, safe and efficient transport network. Backward infrastructure and inadequate connectivity is a serious bottleneck constraining the development of the economic belt. China stands ready to work with other countries along the economic belt to accelerate connectivity of railway, road, aviation, telecommunications, pipeline and other infrastructure. We should focus on key corridors, links and projects by building missing road sections, removing road bottlenecks, and improving the level and conditions of roads on a priority basis. We need to promote the harmonization of transport planning and technical standard systems of different countries, coordinate international customs clearance, cross docking and multimodal transport, and establish unified transport rules to facilitate international logistics. China is leading the efforts to establish development-oriented financial institutions such as the Asian Infrastructure Investment Bank, with the aim of providing financing support for infrastructure development in countries along the economic belt.

Ladies and Gentlemen,

Located in the heartland of the Eurasian continent, Xinjiang served as a key link of land transport for Eurasia in ancient times and witnessed the heyday of the ancient Silk Road. In order to expand China’s westward opening-up and the opening-up of its border areas, the Chinese government has set up 17 state-level ports and 20 state-level industrial cluster zones in Xinjiang, including the Kashgar and Horgos economic development zones and the China-Kazakhstan Horgos International Border Cooperation Center. In building the Silk Road Economic Belt, Xinjiang enjoys evident geographical, cultural and policy advantages. The Chinese government supports Xinjiang in seizing the historical opportunity to expand domestic and international opening-up, open a major east-west international business corridor, and become a core area of the economic belt.

Today’s Xinjiang is a land of openness and inclusiveness. It is also a hot destination for investment and business. We warmly welcome friends from around the world to come here to experience Xinjiang’s rapid development and seek great opportunities for business cooperation.

Thank you.

Key Words : Wang Yang

septembrie 6th, 2014 at 11:48
Marian Nicolae spune:

Lumea lui Banciu – 27 august 2014 – emisiune completa

ASCULTATI DE LA MINUTUL 26:00 – merita !!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=iPEDTUvel38&feature=youtu.be

septembrie 7th, 2014 at 11:34
Marian Nicolae spune:

Inedit
Funcționar acuzat de corupție, aruncat în tomberon (VIDEO)

http://www.cotidianul.ro/functionar-acuzat-de-coruptie-aruncat-in-tomberon-video-246722/

Un grup de activiștii din Odesa au aruncat un funcționar acuzat de corupție în tomberon, relatează site-ul ru.tsn.ua, citat de deschide.md.
Tinerii l-au întâlnit pe angajatul fondului social, Oleg Rudenco în fața biroului, reproșându-i că a furat fondurile destinate copiilor și a reușit să evite arestul.

Potrivit informațiilor Serviciului de Securitate ucrainean, Rudenco cerea mită de la șefii mai multor sanatorii unde erau cazații copii refugiați.

Bărbatul a fost reținut pentru mită de jumătate de milion de grivne, dar instanța l-a eliberat pentru o cauțiune de 600 mii de grivne.

Activiștii de la Odesa i-au organizat un tribunal în stradă și l-au aruncat în tomberon.